- Gone_Away
- Medlem ●
Ni nano-frälsta, ta en titt på det här.
www.importlagret.com ---> Elektronik ---> Mp3 / Mp4 spelare ---> Mp4 Nano
Vilken härlig konkurrent
Gör ett litet utdrag ur produktbeskrivningen
Mp4/Mp3 spelare med "Ipod" känsla. 1GB, USB 2.0, 1,5" TFT 64000 färger. Klarar AMV video, fotoalbumm, inbyggd fm-radio med inspelningsfunktion, röstminne,Uppgraderbar programvara
Vad ska man säga? Hur lågt kan tillverkare gå?
Detta måste kännas tungt för dem som gjort nano att nån bara kommer och kopigerar nästan allt rakt av...
Ja, eller tvärtom? Hade jag gjort en spelare och sett kopior på den i handeln hade jag blivit både arg och rätt nöjd, eftersom det visar sig att min produkt måste vara populär eftersom andra "tillverkare" lockar med att det är samma känsla som min egen spelare (som i exemplet ovan). förstår ni? fruktansvärt lågt av de som kopierar bara, måste väl vara roligare att komma med något eget.
Jag tycker den påminner mycket om en leksaksmobil, plastig och...(kommer inte på ordet)...
Dyr för att vara en kopia fast om den har alla dessafinesser.... Knappast något hållbart.
Men jag tror säkert en hel del som har lite dåligt med pengar men drömmer om en iPod chansar. Vore kul att veta hur den är.
Känns inte som att det är något snack om att den där extra femhundringen kommer att kännas väl spenderad när man väl har nano'n i handen
Jag tror faktiskt inte att den här spelaren har "ipod känsla"... Men om den inte hade varit en så uppenbar kopia hade den kunnat vara hyfsat attraktiv ändå. Den har ju "fotoalbumm" som de så fint kan stava till.
Jag är ganska säker på att "iPod-känslan" inte existerar, just därför att det inte är en iPod!
Got it!
Jag menar, nämn en annan spelare som har fotoalbumm
Nä exakt, iPod har ju visserligen fotoalbum men det är ju helt underlägset. Fotoalbumm är grejer det. Funderar faktiskt på att byta min nano mot en sån pga av detta.
Nä exakt, iPod har ju visserligen fotoalbum men det är ju helt underlägset. Fotoalbumm är grejer det. Funderar faktiskt på att byta min nano mot en sån pga av detta.
Undrar om nästa generations iPod kommer att ha fotoalbumm... Man kan alltid hoppas.
Det är ingen känsla i den där... Hur tjock är den egentligen? Den är riktigt ful, riktigt riktigt ful... En dålig kopia...
Kan inte apple bara ta patent på de där så de slipper massa töntbolag som försöker göra kopior på apples helt otroliga spelare.
/later
Jag kan bara säga en sak om den dära...
Ge mig hinken så jag kan spy
Är det lagligt att tillverka nått sånnt dära?
Kolla liksom på den bild av menyn man får ser ju ut som gröt eller nått rörigt :S
Inte bra!! :/
Jag kan bara säga en sak om den dära...
Ge mig hinken så jag kan spy
Är det lagligt att tillverka nått sånnt dära?
Kolla liksom på den bild av menyn man får ser ju ut som gröt eller nått rörigt :S
Inte bra!! :/
Tyvärr så är det ju dessväre lagligt i detta fall. Men om det är moraliskt är en annan sak.
Oerhört stor skillnad mellan regler och moral.
De riktigt stora, bästa och formidabla är alltid de som kopieras/imiteras och snyltas på mest. Det är ju en egentlig hyllning, men en sån man vill vara utan - när andra vinner på att apa efter utan egen innovation eller egen förtjänad "word of mouth" marknadsföring.
De riktigt stora, bästa och formidabla är alltid de som kopieras/imiteras och snyltas på mest. Det är ju en egentlig hyllning, men en sån man vill vara utan - när andra vinner på att apa efter utan egen innovation eller egen förtjänad "word of mouth" marknadsföring.
Precis som jag skrev i ett inlägg tidigare, det kan ju egentligen ses som en typ av hyllning.
Men i detta fallet så lär dom ju absolut inte vinna på att apa efter, eftersom jag hoppas och tror att de flesta som ska köpa en mp3-spelare har tillräckligt med kunskap för att veta vad det är - falsk skit.
Samtidigt stärker ju allt detta Apples rykte om att tillverka världens bästa mp3spelare - folk lockar ju med att deras spelare har "ipod känsla" :rolleyes: