Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slutet för nano? #1 Konkurrent

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ni nano-frälsta, ta en titt på det här.

www.importlagret.com ---> Elektronik ---> Mp3 / Mp4 spelare ---> Mp4 Nano
Vilken härlig konkurrent

Gör ett litet utdrag ur produktbeskrivningen

Mp4/Mp3 spelare med "Ipod" känsla. 1GB, USB 2.0, 1,5" TFT 64000 färger. Klarar AMV video, fotoalbumm, inbyggd fm-radio med inspelningsfunktion, röstminne,Uppgraderbar programvara

Vad ska man säga? Hur lågt kan tillverkare gå?

Hoppas du inte är serriös.

Jo, jag är riktigt seriös när jag säger att det ger avsmak. Men som sagt tidigare, tillverkare kan tydligen gå hur lågt som helst. Fattar dom inte att det inte kan sälja? Främst är det synd om de ev. personer som blir lurade på skiten.

Okej, för att det här ska bli tydligt för mig: är du för eller emot detta?

Han är emot.

F.ö en riktigt jävla ful spelare rent ut sagt

Detta måste kännas tungt för dem som gjort nano att nån bara kommer och kopigerar nästan allt rakt av...

Ursprungligen av Minderz:

Detta måste kännas tungt för dem som gjort nano att nån bara kommer och kopigerar nästan allt rakt av...

Ja, eller tvärtom? Hade jag gjort en spelare och sett kopior på den i handeln hade jag blivit både arg och rätt nöjd, eftersom det visar sig att min produkt måste vara populär eftersom andra "tillverkare" lockar med att det är samma känsla som min egen spelare (som i exemplet ovan). förstår ni? fruktansvärt lågt av de som kopierar bara, måste väl vara roligare att komma med något eget.

Ursprungligen av Eindpeng:

Han är emot.

F.ö en riktigt jävla ful spelare rent ut sagt

Tur det..

Jag tycker den påminner mycket om en leksaksmobil, plastig och...(kommer inte på ordet)...

Ursprungligen av simonklinga:

Jag tycker den påminner mycket om en leksaksmobil, plastig och...(kommer inte på ordet)...

Samma här!

Nån dynga...

Mm, håller med resten av er ang. denna hemska kopia... :eek: liksom
Lite mer info!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-28 11:35

fast fm radio skulle inte sitta helt fel.
och video, på den skärmen?
nej, nanon är bra som den är

Dyr för att vara en kopia fast om den har alla dessafinesser.... Knappast något hållbart.
Men jag tror säkert en hel del som har lite dåligt med pengar men drömmer om en iPod chansar. Vore kul att veta hur den är.

Ursprungligen av Pollymia:

Dyr för att vara en kopia fast om den har alla dessafinesser.... Knappast något hållbart.
Men jag tror säkert en hel del som har lite dåligt med pengar men drömmer om en iPod chansar. Vore kul att veta hur den är.

Känns inte som att det är något snack om att den där extra femhundringen kommer att kännas väl spenderad när man väl har nano'n i handen

Jag tror faktiskt inte att den här spelaren har "ipod känsla"... Men om den inte hade varit en så uppenbar kopia hade den kunnat vara hyfsat attraktiv ändå. Den har ju "fotoalbumm" som de så fint kan stava till.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag tror faktiskt inte att den här spelaren har "ipod känsla"... Men om den inte hade varit en så uppenbar kopia hade den kunnat vara hyfsat attraktiv ändå. Den har ju "fotoalbumm" som de så fint kan stava till.

Jag är ganska säker på att "iPod-känslan" inte existerar, just därför att det inte är en iPod!

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Den har ju "fotoalbumm" som de så fint kan stava till.

Got it!
Jag menar, nämn en annan spelare som har fotoalbumm

Ursprungligen av Gone_Away:

Got it!
Jag menar, nämn en annan spelare som har fotoalbumm

Nä exakt, iPod har ju visserligen fotoalbum men det är ju helt underlägset. Fotoalbumm är grejer det. Funderar faktiskt på att byta min nano mot en sån pga av detta.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Nä exakt, iPod har ju visserligen fotoalbum men det är ju helt underlägset. Fotoalbumm är grejer det. Funderar faktiskt på att byta min nano mot en sån pga av detta.

Undrar om nästa generations iPod kommer att ha fotoalbumm... Man kan alltid hoppas.

  • Medlem
  • 2005-12-28 13:09

Det är ingen känsla i den där... Hur tjock är den egentligen? Den är riktigt ful, riktigt riktigt ful... En dålig kopia...

Kan inte apple bara ta patent på de där så de slipper massa töntbolag som försöker göra kopior på apples helt otroliga spelare.

/later

Jag kan bara säga en sak om den dära...
Ge mig hinken så jag kan spy

Är det lagligt att tillverka nått sånnt dära?
Kolla liksom på den bild av menyn man får ser ju ut som gröt eller nått rörigt :S

Inte bra!! :/

Ursprungligen av patrikbrann:

Jag kan bara säga en sak om den dära...
Ge mig hinken så jag kan spy

Är det lagligt att tillverka nått sånnt dära?
Kolla liksom på den bild av menyn man får ser ju ut som gröt eller nått rörigt :S

Inte bra!! :/

Tyvärr så är det ju dessväre lagligt i detta fall. Men om det är moraliskt är en annan sak.
Oerhört stor skillnad mellan regler och moral.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-28 20:48

Undrar hur baksidan ser ut?

Ursprungligen av Dava:

Undrar hur baksidan ser ut?

Skickade en mail till dem och frågade om fler bilder - blir spännande att se vad dem svara, OM dem svarar...

Ursprungligen av Jackman:

Skickade en mail till dem och frågade om fler bilder - blir spännande att se vad dem svara, OM dem svarar...

Posta gärna här om du får några

Ursprungligen av Gone_Away:

Posta gärna här om du får några

Absolut!

Återförsäljaren, importlagret.com har ett minst sagt stort utbud. Allt från Däckomläggningsmaskiner till badrum. Kan tillägga att jag inte menade någon kritik mot importlagret med tråden, utan endast mot spelaren de säljer.

  • Medlem
  • 2005-12-28 23:36

De riktigt stora, bästa och formidabla är alltid de som kopieras/imiteras och snyltas på mest. Det är ju en egentlig hyllning, men en sån man vill vara utan - när andra vinner på att apa efter utan egen innovation eller egen förtjänad "word of mouth" marknadsföring.

Ursprungligen av Mari:

De riktigt stora, bästa och formidabla är alltid de som kopieras/imiteras och snyltas på mest. Det är ju en egentlig hyllning, men en sån man vill vara utan - när andra vinner på att apa efter utan egen innovation eller egen förtjänad "word of mouth" marknadsföring.

Precis som jag skrev i ett inlägg tidigare, det kan ju egentligen ses som en typ av hyllning.
Men i detta fallet så lär dom ju absolut inte vinna på att apa efter, eftersom jag hoppas och tror att de flesta som ska köpa en mp3-spelare har tillräckligt med kunskap för att veta vad det är - falsk skit.
Samtidigt stärker ju allt detta Apples rykte om att tillverka världens bästa mp3spelare - folk lockar ju med att deras spelare har "ipod känsla" :rolleyes:

Alltså vilket jävla skämt

Bevaka tråden