Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertering av film till nya iTunes & iPod?

Tråden skapades och har fått 152 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det kan hända att jag är för snabb och inte har kollat runt i denna tråden men jag höll också på ett bra tag och strulade med ffmpegx och fattade aldrig riktigt vilka fel jag gjorde för det fungerar inte....

Då testade jag att köra med MoviesforMyPod från Digigami och då har man inte så många inställningsmöjligheter men det fungerar och det går ganska snabbt. Jag kan inte säga något om ev. kvalitétsförluster men nu har jag i alla fall 10 Seinfeld-avsnitt på iPoden

  • Medlem
  • Höör
  • 2005-11-30 11:38

Tips! Film på iPod

Hej på er

Kolla in iSquint (MAC)

http://homepage.mac.com/tylerl82/

  • Medlem
  • 2005-12-04 17:23

videora

råkat ut för ett märkligt fel! convert fönstret hos Videoora iPod Converter "klipps av" i högerkanten på Quality Profile - Start och Abortknapparna går inte att få fram????
samma sak med PSP Video9!

Jag undrar om någon har orkat undersöka vilken metod/program som är snabbast på konvertering. Det verkar ju finnas en mindre uppsjö program, (finns det en lista någonstans, kan vi inte göra en tråd för det?) och jämförelse?

/S

jag har nu laddat ner dvd decrypter men närr man startar de så hänger de sig bara, (PC) så jag undrar om nån vet vad som är fel/ något annant gratis program/ god jul!:P

  • Medlem
  • 2005-12-08 17:03

Behöver hjälp med att konvertera en MPG till mpeg 4, hur gör jag? och jag har testat videora

Finns det någon sida med redan färdiga iPod-videos man kan ladda ner? Förutom Music store då..

Ursprungligen av Blue Crush:

Finns det någon sida med redan färdiga iPod-videos man kan ladda ner? Förutom Music store då..

Vet ej. Men gå in på www.ipodstyle.se och kolla där. Jag tror att de hade några länkar där.:rolleyes:

Finns det några bra koverteringsprogram till PC, förutom Videora, som är gratis?

Jag (tror jag) har sökt igenom hela forumet, och vet att många har problem med osynkat ljud. Men jag lyckas helt enkelt inte komma till rätta med problemet. Ljudet fortsätter släpa, oavsett inställningar. Fast, konstigt nog, så fungerade några videofiler korrekt med ljud och bild när jag ändrade inställningar. Men inte alla.

Inställningarna som några fungerade med var "Video settings: MPEG-4 > CBR, 320x240, 768 kbps; Audio settings: 128 kbps, Stereo". En film som fungerade med dessa inställningar hade, i sitt ursprung, egenskaperna: "720x304, 2.37:1, Nero Digital Audio Decoder". En film som dock inte fick synkat ljud med dessa inställningar i Videora hade, i sitt ursprung, egenskaperna: "624x320, 1.95:1, MPEG Layer-3". Och ja, ljudet är korrekt synkat i de ursprungliga filerna. Jag är inte det minsta duktig på sånt här, och vet inte om dessa siffror är väsentliga. Jag har testat olika inställningar, med H264 istället för MPEG till exempel. Olika upplösning, bitrate, framerate, etc.

Det är så frustrerande! För jag får ju in alla videofiler i den snyggt och prydligt, men lyckas inte få (majoriteten av) de långa videofilerna att få ljudet korrekt synkat till bilden.

Snälla hjälp mig?

Ingen?

  • Medlem
  • 2005-12-31 10:57

Jag använder ett program som heter "ImTOO DVD to iPod Converter"

Grymt lätt att använda och fungerar utomordentligt bra

  • Medlem
  • 2005-12-31 12:14
Ursprungligen av Ozze:

Jag använder ett program som heter "ImTOO DVD to iPod Converter"

Grymt lätt att använda och fungerar utomordentligt bra

Jaså? Då behöver man alltså bara ett program?

Jag har ett program som heter ImTOO MPEG Encoder, förmodligen lika lätt att använda, men använder det till mobilen istället.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-31 12:52

Någon som har tips på bra program som konverterar wav.-filer?

  • Medlem
  • 2005-12-31 16:12
Ursprungligen av Rocky:

Någon som har tips på bra program som konverterar wav.-filer?

iTunes?:)

moviepod tror jag funkar

Tror Videora funkar bra men jag vet inte

  • Medlem
  • 2006-01-07 10:54

Textning av filmer

Hur får jag in svensk textning på filmerna? Är det något i DVD Decryter som ska ställas in?

Cucusoft

Är det någon som har erfarenhet av följande program?
Cucusoft iPod Video Converter + DVD to iPod Converter

Läser man på deras hemsida så är det självfallet världens bästa program.
Är det någon på detta forum som har erfarenhet av det??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-12 11:51

har provat ImTOO DVD to iPod Converter. det funkar kalas för att rippa direkt från DVD till iPod. nackdelen är att du måste köpa det (eller så kan du vara ful o cracka det)

försöker lägga in musik filmer på min nya ipod g5 30 g men när ja konventerar en m,usik video blir det inge ljud på den men den kommer in i ipoden vad ska ja göra
sitter fan o gråter för att ja inte vet hur..

  • Oregistrerad
  • 2006-01-30 01:22

Är det nån som vet hur man lägger till undertexter till filmerna man konverterar till ipoden? Jag använder linux. Jag brukar konvertera mina filmer till ipoden mha ffmpeg, men den verkar inte kunna rendera subtitlar i filmen. Men går det tex att be vlc spela upp filmen med subtitlar och sen pipa resultatet till ffmpeg som converterar till mp4 film i rätt format för ipoden? Nån som har nån ide hur man kan lösa det? Mina subtitlar är i .srt format.

  • Medlem
  • 2006-02-07 21:11

Videora funkar hur bra som helst! Tack så mycket för tipset! Men en grej bara... När jag konverterar en musikvideo så tror den att den är en film och lägger sig då i film mappen både i Itunes och på Ipoden.. Hur fixar jag detta?? Nån? Tack på förhand!

Ursprungligen av Mihy:

Videora funkar hur bra som helst! Tack så mycket för tipset! Men en grej bara... När jag konverterar en musikvideo så tror den att den är en film och lägger sig då i film mappen både i Itunes och på Ipoden.. Hur fixar jag detta?? Nån? Tack på förhand!

Höger klicka > visa info > alternativ > videotyp > musikvideo

  • Medlem
  • 2006-02-08 15:48
Ursprungligen av Mihy:

Videora funkar hur bra som helst! Tack så mycket för tipset! Men en grej bara... När jag konverterar en musikvideo så tror den att den är en film och lägger sig då i film mappen både i Itunes och på Ipoden.. Hur fixar jag detta?? Nån? Tack på förhand!

Funkar så superbt om man inte vill ha undertexter, jag har inte hittat något dvdrip program som bakar med undertexterna i vob-filerna.

Borde det inte gå även i SOny Vegas Video med nått plug-in? Man kan ju spara som mpeg 4 iallafall.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-26 19:55

Hej, jag har en ipod video och har köpt en av kabel som man kan anslute för att se bilder/video på tvn. jag får allt att funka och så, men min fråga till er är om det finns nått program där man kan konvertera filmerna till bättre kvalite än vad det blir med videora för det blir ju inte direkt dvd kvalite när man ser det på stor tv:n

Hej, är ny här så ni får ursäkta om min fråga är dum, har letat lite men hittar inte vilket det exakta formatet är till min Ipod Video är som kommer om nån dag. Jag tänkte börja konvertera några filmer innan jag fått den. Jag använder mig av PSP Video 9 och det finns en massa quality profiles att välja på där, vilket är det rätta formatet eller passar alla bra? någon borde ju vara bättre lämpad än vissa andra? Sen tänkte jag oxå kolla om det funkar att konvertera mpg-filmer, har hört att det inte skulle gå?

Jag har en massa mpeg4 filer...kan jag inte göra den till en??

är det .vob filer från början?

Bevaka tråden