Jag gjorde såhär på min pc:
Valde att visa "dolda filer och mappar"
Öppnade "den här datorn"
Öppnade min ipod som låg monterad som D:
Öppnade mappen Ipod_Control\Music (tror jagd en hette)
Sen däri ligger alla låtar i konstiga undermappar, bara att dra till skrivbordet tex och sen slänga in i itunes.
Nackdelen är att filnamnen har ändrats på alla låtar, så dom heter i stil med FKBR.mp3, men windows visar kolumner i högersidan av fönstret, som läser av id3-tagarna som är intakta fortfarande. Så man kan ändå se vilken låt man drar runt, sedan döper ju ändå iTunes om låten när man drar in den där. Så problemet är ganska litet..
Filer från iTunesaffären kan dock inte windows läsa rakt av, så där ser man inte vilken fil man drar.. Vet inte om det är samma problem med tredjeparts program.. Men man kan ju alltid dra över dom ändå och låsa upp dom med jHymn. Vet inte om man kan slänga in en låst fil i iTunes (borde ju gå om det är samma dator som man köpte den på).. Dock så hoppas jag att det går, eftersom jag precis råkade radera hela mitt bibliotek.. haha
Iallafall, normalt sett så ska man ju inte se mappen med låtarna eftersom den är dold.. Som jag har förstått det så syns den inte på en mac eftersom man normalt sett inte kan välja att visa dolda filer.. Men med tinkertool så kan man ju slå på det, och då förvånar det mig inte ifall man kan dra filerna likadant som jag gjorde.. Men som sagt, jag har ingen mac, så jag kan ha helt fel här eftersom jag inte har testat.. (dock så slår jag nog till på en iMac intel snart )
Edit:
Nu såg jag att jag skrev exakt samma som stod i tråden som var länkad här ovan.. Men jag låter det stå kvar ändå, det kanske är fler än mig som inte orkar klicka på länken..