Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tanka låtar FRÅN ipod

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ta musiken från en ipod och till en dator? Eller går det bara att tanka låtar till ipoden?
Är det olika beroende på om man använder itunes eller nåt annat?
Kan det vara så att det finns nån "spärr" mot det som kanske hackats eller nåt?

Ragge

Om du använder ett annat program så går det.
(tips: sök i forumet, din tråd kommer att vara låst så fort xtrem ser den )

Ursprungligen av thecrazy88:

(din tråd kommer att vara låst så fort xtrem ser den )

haha, ja, kan nästan se det framför mig.
Detta är nog en av de vanligaste frågorna på forumet, hur man tankar musiken till datorn från iPoden.

Kan man inte sätta upp som ett räkneverk där moderatorerna kan registrera varje unik fråga och sen kan de skriva in hur många av samma fråga som kommer. Lär bli några hundra i veckan angående ipod till daton.

Använd Anapod...den har en sån funktion. Anapod Xtreamer...ser ut som en hemsida med alla playlists, låtar, filmer, etc. Bara välja spara som så laddar du ner.

Det va Anapod jag tänkte på men inte kom på namnet..

Lite förvånad över att tråden inte va låst än..

Programen du söker kan du läsa mer om på förstsidan på forumet här.
För PC: iPod2PC
För Mac: iPodDisk

Test av Yamipod
Läs artikel från iPodfeber

Känner på mig att xtream kommer slå till ikväll.

Men så lätt är det egentligen inte, många av programmen som finns är i trial-versioner och har oftast begränsning, som nybörjare är det inte lätt att hitta ett bra gratis överföringsprogram mellan ipod/dator. Skulle själv formatera min häromdagen och det tog bra tid innan jag hittade något som fungerade bra.
I många av programmen kunde man bara ta ett begränsat antal låtar åt gången, i andra följde inte de rätta id3-taggarna med, osv. Egentligen är det nog inte helt dumt att göra en rekommendations-tråd om gratis överföringsprogram.

Ursprungligen av Gone_Away:

Men så lätt är det egentligen inte, många av programmen som finns är i trial-versioner och har oftast begränsning, som nybörjare är det inte lätt att hitta ett bra gratis överföringsprogram mellan ipod/dator. Skulle själv formatera min häromdagen och det tog bra tid innan jag hittade något som fungerade bra.
I många av programmen kunde man bara ta ett begränsat antal låtar åt gången, i andra följde inte de rätta id3-taggarna med, osv. Egentligen är det nog inte helt dumt att göra en rekommendations-tråd om gratis överföringsprogram.

Hoho!
Okay, det tog tid innan du kunde hitta något gratis program som var bra?
Man kan inte få höra vad det var för program du hittade?

Mvh / Ragge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 22:54

nu hittade jag tråden...den får väl leva ett tag till sålänge olika program diskuteras.

vill man ha ett bra program är gratis svårt.

men yamipod kom precis i ny version

  • Medlem
  • 2006-01-11 14:32

Jag gjorde såhär på min pc:

Valde att visa "dolda filer och mappar"
Öppnade "den här datorn"
Öppnade min ipod som låg monterad som D:
Öppnade mappen Ipod_Control\Music (tror jagd en hette)
Sen däri ligger alla låtar i konstiga undermappar, bara att dra till skrivbordet tex och sen slänga in i itunes.

Nackdelen är att filnamnen har ändrats på alla låtar, så dom heter i stil med FKBR.mp3, men windows visar kolumner i högersidan av fönstret, som läser av id3-tagarna som är intakta fortfarande. Så man kan ändå se vilken låt man drar runt, sedan döper ju ändå iTunes om låten när man drar in den där. Så problemet är ganska litet..

Filer från iTunesaffären kan dock inte windows läsa rakt av, så där ser man inte vilken fil man drar.. Vet inte om det är samma problem med tredjeparts program.. Men man kan ju alltid dra över dom ändå och låsa upp dom med jHymn. Vet inte om man kan slänga in en låst fil i iTunes (borde ju gå om det är samma dator som man köpte den på).. Dock så hoppas jag att det går, eftersom jag precis råkade radera hela mitt bibliotek.. haha

Iallafall, normalt sett så ska man ju inte se mappen med låtarna eftersom den är dold.. Som jag har förstått det så syns den inte på en mac eftersom man normalt sett inte kan välja att visa dolda filer.. Men med tinkertool så kan man ju slå på det, och då förvånar det mig inte ifall man kan dra filerna likadant som jag gjorde.. Men som sagt, jag har ingen mac, så jag kan ha helt fel här eftersom jag inte har testat.. (dock så slår jag nog till på en iMac intel snart )

Edit:

Nu såg jag att jag skrev exakt samma som stod i tråden som var länkad här ovan.. Men jag låter det stå kvar ändå, det kanske är fler än mig som inte orkar klicka på länken..

1
Bevaka tråden