Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det värsta som har hänt din ipod?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .

det är ju värst att tappa 60gigarn den är ju tyngst och därmed är kraften i fallet störst.

crap

Nu när jag har haft min Video i två veckor ska jag dela med mig om vad som har hänt den.
Jo, när jag haft den en kväll spelade jag upp en låt och på något väldigt underligt sätt tappade jag den lite mer än en decimeter ner på ett bord med en tjock, mjuk duk på sig, alltså de bästa möjligheterna
jag blev svettig om händerna när iPod hoppade över en låt, men sedan var den som vanligt igen. Phu! tänkte jag.

Annars har jag ALDRIG ens lagt den på NÅGOT underlag utom fodralet. Alltså, min 2 veckor gamla iPod har inte ens legat på ett bord eller någonting utom fodralet snacka om repfri!

Orka hålla på? Visst man stör sig på repor, men man bryr sig mindre om man får en del repor än om man försöker hålla den helt repfri och får en repa.

min låg ute i regnet i ca 4 timmar, det var ca 5 grader varmt.. det var 3 månader sen och den fungerar felfritt!

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-01-14 13:54

Hade den på sängbordet med mina Koss-hörlurar i. Sedan tyckte min katt att koss-hörlurarna såg roliga ut så hon drog med sig hörlurarna med ipoden genom rummet ut till hallen. Displayen nedåt självklart, massor av repor jajamen.

Har ännu inte hunnit fixa någon displex :(. Det är en iPod Video

Samma dag som ja fick min iPod video åkte ja till en kompis och skulle ladda in musik(min dator funkade inte). När vi gjort de bestämmer vi oss att åka o käka pizza. vi hoppas på cyklarna och sticker iväg, "jävlar va halt de är" tänkte jag. Sekunder senare har ja halkat omkull men som tur e hade ja ipoden i vänster ficka och inte den högra som all min tyngd låg på!

Eftersom inget hände då är det här de värsta som hänt min iPod: Jag skulle slänga minipod i sängen så nära mobilen som möjligt och jag prickar mobilen, smällen låter mycket men inget händer!

Ursprungligen av Lucas.91:

Samma dag som ja fick min iPod video åkte ja till en kompis och skulle ladda in musik(min dator funkade inte). När vi gjort de bestämmer vi oss att åka o käka pizza. vi hoppas på cyklarna och sticker iväg, "jävlar va halt de är" tänkte jag. Sekunder senare har ja halkat omkull men som tur e hade ja ipoden i vänster ficka och inte den högra som all min tyngd låg på!

Vilken tur i oturen..

Ursprungligen av Lucas.91:

Eftersom inget hände då är det här de värsta som hänt min iPod: Jag skulle slänga minipod i sängen så nära mobilen som möjligt och jag prickar mobilen, smällen låter mycket men inget händer!

Haha, vad är poängen med att "kasta ipoden i sängen så nära mobilen som möjligt?" För lite att göra? :rolleyes:

Exakt.

suck

Nej men, hörni, fyll på nu. Tråden funkar ju för alla, det värsta som har hänt din iPod betyder inte att du ska lägga in brända, krossade iPod, allas ipod har det värsta för den hänt, förstår alla?
Tappad, slängd, repad. Bilder på bucklor.

För 3-4 månader sedan gick jag hemifrån i hög promenadfart och skulle då plocka ur mina hörlurar ur jack-innerfickan, då iPoden samtidigt olyckligt nog hoppade ur fickan och föll mot asfalten. Desperat försökte jag skjuta fram högerfoten i hopp om att den skulle dämpa fallet, men det var för sent. IPoden föll i marken och istället för att rädda apparaten med foten så trampade jag hårdt på iPoden och lät den glida mot asfalt likt ett bananskal. Med hjärtklappningar plockade jag upp min iPod som då hade en stor svart repa på främre, vänstra sidkanten och provade den. Ahh! Helt felfri! Dock är den enorma repan kvar idag, men liksom hos jeans kan väl en IPod som ser använd och sliten ut vara snygg?

Min ipod Nano blev överkörd av en bil det tar nog allt måste jag noga säga. jag blev inte glad... ska köpa en video den tappar man inte lika lätt

jag försökte ladda min ipod hos en kompis men detr visade sig att elutaget som jag använde var typ 3 gånger så starkt som den tillåtna mängden i europa. den bara slocknade.
lyckligtvis täckte garantin. häromdagen så tappade jag dock ipoden under badkaret, efter att jag hade duschat. jättebra verkligen.

  • Medlem
  • 2006-03-01 17:40

Vad gör en iPod i ett vått badrum om man får fråga?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-01 17:50
Ursprungligen av doherty:

jag försökte ladda min ipod hos en kompis men detr visade sig att elutaget som jag använde var typ 3 gånger så starkt som den tillåtna mängden i europa. den bara slocknade.

Vad var det för ett konstigt eluttag som ger 700V? Så starka spänningar distribueras överhuvudtaget inte till vanliga bostadshus, det absolut högsta man kan åstadkomma är ca 400V och då i speciella uttag där du knappast får in iPod laddaren.

Så jag vet inte riktigt vad det är du pratar om... Om du har matat din iPod med felaktig spänning, så lär garantin inte täcka det heller.

Tapade min iPod rak i stengolvet... Gicki två bitar ochhårddisken pajade Lite segt

igår hände det...skulle polera min iPod nano med displex lite varsamt... men vafan tänker jag på? ja tar fan i allt va ja kan så hela skiten vibrerar och så kollar ja på baksidan.... JÄKLAR!

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

igår hände det...skulle polera min iPod nano med displex lite varsamt... men vafan tänker jag på? ja tar fan i allt va ja kan så hela skiten vibrerar och så kollar ja på baksidan.... JÄKLAR!

Aj fan... du skulle gjort som jag och lagt den på en poleringsduk för glasögon.

Det värsta som hände min iPod var att jag tappade den från 1,5 meters höjd.. Jag hade lagt den på en bok jag skulle läsa.. Jag tog boken och glömde att ipoden låg där på.. Sedan tappade jag iPoden rätt på en mässingslist.. Tyvärr var det inget som dämpade fallet därför att jag bara hade IS på den.. Men iaf så gick hårddisken sönder och om man skakade den så var det en massa lösa bitar.. Jag fick betala 1000 kr till försäkringsbolaget och sedan fick jag en ny.. :rolleyes:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-11 21:32

Min hund verkar ha bra smak, eftersom han varje gång jag lämnar min iPod U2 utan uppsyn, stoppar den i munnen. Att sedan hitta den på köksgolvet lite blöt och slemmig är inte kul...fast den fungerat otroligt nog fortfarande:rolleyes:

Har dock slutat att lägga den på mitt bord, eftersom det bara skulle varit en tidsfråga innan jag fått vänta på att den ska komma ut andra vägen...

Ursprungligen av norell:

Min hund verkar ha bra smak, eftersom han varje gång jag lämnar min iPod U2 utan uppsyn, stoppar den i munnen. Att sedan hitta den på köksgolvet lite blöt och slemmig är inte kul...fast den fungerat otroligt nog fortfarande:rolleyes:

Har dock slutat att lägga den på mitt bord, eftersom det bara skulle varit en tidsfråga innan jag fått vänta på att den ska komma ut andra vägen...

Är själv hundägare och skrattade väldigt gott åt det där.
Roliga krabater dem där djuren!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2006-12-13 21:33

Förra 4g iPoden jag hade var med om mycket under året jag hade den. Tappade den i asfalt, stengolv med mera många gånger. Ramlat med den så var helt bucklig på baksidan och behöver jag ens säga att den var riktigt repig. Men den fick en smärtsam död när jag spelade golf, hade el vagn som satte igång själv och körde ner i vattenhinder och sen avr den iPoden stendöd hehehe.

Fick ut en ny 4g Color på försäkrningen som jag haft 1.5 år nu och den håller än:) Även fast jag tappat den i safalt, stengolf, åkt i väggen nån gång, tappat i snön flera ggr under vintern. Men den ser ju ut därefter, bucklor överallt, repad som om man dragit runt med svinto rejält på både fram och baksida så man knappt ser något på skärmen. Sen är det massa märken i plasten efter fall på asfalt och baksidan lossnar lite ibland:D

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-14 17:28
Ursprungligen av Frick:

Förra 4g iPoden jag hade var med om mycket under året jag hade den. Tappade den i asfalt, stengolv med mera många gånger. Ramlat med den så var helt bucklig på baksidan och behöver jag ens säga att den var riktigt repig. Men den fick en smärtsam död när jag spelade golf, hade el vagn som satte igång själv och körde ner i vattenhinder och sen avr den iPoden stendöd hehehe.

Fick ut en ny 4g Color på försäkrningen som jag haft 1.5 år nu och den håller än:) Även fast jag tappat den i safalt, stengolf, åkt i väggen nån gång, tappat i snön flera ggr under vintern. Men den ser ju ut därefter, bucklor överallt, repad som om man dragit runt med svinto rejält på både fram och baksida så man knappt ser något på skärmen. Sen är det massa märken i plasten efter fall på asfalt och baksidan lossnar lite ibland:D

Oj då, du verkar vara lite oförsiktig med den.. :rolleyes:

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2006-12-14 19:36
Ursprungligen av iNerd:

Oj då, du verkar vara lite oförsiktig med den.. :rolleyes:

Första månadena man har en iPod är amn försiktig med den, sen orkar man inte bry sig så mycket eftersom den blir repig hur man än gör hehe:D
Så länge den kan spela låtarna så får den se ut hur som helst heehe:p

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-16 19:58
Ursprungligen av Frick:

Första månadena man har en iPod är amn försiktig med den, sen orkar man inte bry sig så mycket eftersom den blir repig hur man än gör hehe:D
Så länge den kan spela låtarna så får den se ut hur som helst heehe:p

Ok den ser mer "välanvänd" ut då.. Men vet man redan att iPoden lätt blir repig efter sisådär nån månad, har man väl lärt sig att det kanske vore smart att fixa nåt repskydd till den nya INNAN den blir repig.. Fast som du sa så kanske man bara har den till att spela musik..

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2006-12-17 16:46
Ursprungligen av iNerd:

Ok den ser mer "välanvänd" ut då.. Men vet man redan att iPoden lätt blir repig efter sisådär nån månad, har man väl lärt sig att det kanske vore smart att fixa nåt repskydd till den nya INNAN den blir repig.. Fast som du sa så kanske man bara har den till att spela musik..

Jo ett fodral skulle man ju köpt eftersom jag egentligen är vädligt pedantisk med allt jag äger. Men tycker att fodral förstör hela iPoden, den är så fin att titta på så jag vill inte förstöra den med ett fodral. Sen hade jag aldrig väntat mig att den skulle bli såhär repig, men är samtidigt bra så man slipepr bry sig om den mycket. Men apples andra produkter repar sig aslätt de med, äger en macbook som är repig överallt fast jag har skin till den och så:( Vill man vara fin får man lida pin hehehe....

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-18 23:39
Ursprungligen av Frick:

Jo ett fodral skulle man ju köpt eftersom jag egentligen är vädligt pedantisk med allt jag äger. Men tycker att fodral förstör hela iPoden, den är så fin att titta på så jag vill inte förstöra den med ett fodral. Sen hade jag aldrig väntat mig att den skulle bli såhär repig, men är samtidigt bra så man slipepr bry sig om den mycket. Men apples andra produkter repar sig aslätt de med, äger en macbook som är repig överallt fast jag har skin till den och så:( Vill man vara fin får man lida pin hehehe....

Jepp det stämmer, man vill ju inte dölja att det är en iPod man äger! Just nu använder jag bara en plastfilm och originalfodralet..
Apple är hopplös.. Det förvånar mig att dom ännu inte lärt sig göra sina produkter lite mer "slittåliga".. Min första iPod Video blev superrepig när jag ramlade med den utan skydd, och senare av både silikonfodralet och tygfodralet som följde med iPoden.. Grr. Köpte då en sån här "decalgirl"-plastfilm i förebyggande syfte. Typ ett halvår senare fick jag en ny iPod efter att jag skickat in den gamla på service, och då köpte jag en IS istället.. Rekommenderas!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-04-10 13:49

Jo jag råkade vara med i en bilolycka för snart ett år sedan.. Råkade volta och lite sånt där.. Landa dock på rätt sida igen Men iaf, ipoden hittades dagen efter under bilen.. Den funkar fortfarande

Ursprungligen av Markus-:

Jo jag råkade vara med i en bilolycka för snart ett år sedan.. Råkade volta och lite sånt där.. Landa dock på rätt sida igen Men iaf, ipoden hittades dagen efter under bilen.. Den funkar fortfarande

Oj! Låter farligt, blev några andra skadade?

Har tappat min photo 60gb ett antal gånger i marken men den funkar fortfarande, var bara skalet som lossnade lite :rolleyes:

Min polare har tappat sin ipod mini i toaletten, råkat kasta den i asfalten när han snubblade och tappat den minst 5 gånger och den funkar fortfarande perfekt!

Jag stod med min mini på Hötorget och väntade på en kompis, också ska jag byta låt eller nåt, men bara tappar den i marken, på kullerstenen. Det blir ett litet jack i väntra nedre hörnet, men annars fortsatte allt som om inget hänt. Den verkar stabil minin.

Bevaka tråden