Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man ladda batterierna när man får iPoden?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av patrikbrann:

du måste "av montera" poden i itunes!
det kan du göra 1 sekund efter du kopplat in den så de har inget med laddningen o göra
^^

Edit: testa o reseta ipoden om det inte går att göra nått med den..
Sen så nästa gågn du stoppar den i datorn så kom ihåg att koppla ur den VIA iTunes!

Fan asså jag har haft i den i 24 timmar och den har inte laddat klart...? vad är felet? det står fortfarande do not disconnect? hjälp!!!

  • Medlem
  • 2006-01-16 08:23

Du får trycka på säker borttagning av maskinvara, längst ner till höger vid windows klockan (om du använder windows). Annars kommer det att alltid stå do not disconnect. Tar du ut den ändå utan att ha tryck där nere vid klockan, så riskerar du att hela ipoden förstörs.

Ursprungligen av Gigel:

Du får trycka på säker borttagning av maskinvara, längst ner till höger vid windows klockan (om du använder windows). Annars kommer det att alltid stå do not disconnect. Tar du ut den ändå utan att ha tryck där nere vid klockan, så riskerar du att hela ipoden förstörs.

Okey, jag gjorde det nu på den som det stod "apple ipod device" och det fungerade men det står fortfarande don not disconnect....ska jag ta ut den ändå?

Ursprungligen av Gigel:

Du får trycka på säker borttagning av maskinvara, längst ner till höger vid windows klockan (om du använder windows). Annars kommer det att alltid stå do not disconnect. Tar du ut den ändå utan att ha tryck där nere vid klockan, så riskerar du att hela ipoden förstörs.

hela ipodne förstörs?
är inte det lite överdrivet?

Jag hr gjort det ett antal gånger o den fungerar prima

  • Medlem
  • 2006-01-16 11:08

har du tryck på stopp? du måste stoppa i den rutan som du får upp.

Ursprungligen av Gigel:

har du tryck på stopp? du måste stoppa i den rutan som du får upp.

Okey...laddningen är klar nu ...:) men nu återstår det bara ett problem. itunes. vart är själva ipoden så man kan dra in filer till den? itunes verkar väldigt krångligt asså...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 14:41

Itunes är det enklaste programet som finns.
öppna bara itunes och sätt på autosynkning.

Ursprungligen av Dava:

Itunes är det enklaste programet som finns.
öppna bara itunes och sätt på autosynkning.

Vart gör man det då? lite mer exakt?

VAAH! autosync!! XD
omfg, de e då de o-coolaste "jag" vet om
Jag kör med manuellt så man har 100% kontroll över vad som händer på den lilla rackaren ^^

  • Medlem
  • 2006-01-16 16:13
Ursprungligen av patrikbrann:

VAAH! autosync!! XD
omfg, de e då de o-coolaste "jag" vet om
Jag kör med manuellt så man har 100% kontroll över vad som händer på den lilla rackaren ^^

Totally agree!

JA men asså jag sitter här med en fulladad ipod video, och har ingenting i den, fattar ni?:) skulle gjärna vilja att nån berättar hu rman lägger in låtar via itunes....det verkar så komplicerat, och när han säger bara a men kör autosunc, fattar nada kan ingen förklara detaljerat steg för steg??

  • Medlem
  • 2006-01-16 16:08

Har du matat ut ipoden så hittas den ej av Itunes, då måste du dra ut den och trycka i den igen.
Du får lägga in filer i ditt bibliotek sen dra över dem till ipoden i itunes.

Leta efter fler trådar här på forumet som beskriver detta.

Ursprungligen av Gigel:

Har du matat ut ipoden så hittas den ej av Itunes, då måste du dra ut den och trycka i den igen.
Du får lägga in filer i ditt bibliotek sen dra över dem till ipoden i itunes.

Leta efter fler trådar här på forumet som beskriver detta.

eller så kan man också bara starta om iTunes

  • Medlem
  • 2006-01-16 18:28
Ursprungligen av patrikbrann:

eller så kan man också bara starta om iTunes

Nej inte om man har matat ut den med windows "säker borttagning av maskinvara"-funktion.

Bevaka tråden