- Ozze
- Medlem ●
Har du Video så ska du ladda ca 3 timmar... eller tills den säger "fullt batteri"
de e typ 80% i den när man får den
För att det inte är bra för batteriet.
Men av allt ajg hört så SKA man först ladda ur batteriet helt innan man börjar ladda upp det igen:confused:
Så är det ofta med mobiltelefoner, dock inte iPods.. pga batteriet dådå..
MAn ska alltid ladda ut hela batteriet fullt och sedan ladda upp det fullt. Detta ska man göra för att få bästa kvalité på det. Men det gäller mest i början men desto längre man kan göra de destu bättre. Kan bli lite svårt då man vill lägga in enstaka låtar eller filmer. Fast det påverkar nog inte så mycket om man gör en sådan liten laddning.
MAn ska alltid ladda ut hela batteriet fullt och sedan ladda upp det fullt. Detta ska man göra för att få bästa kvalité på det. Men det gäller mest i början men desto längre man kan göra de destu bättre. Kan bli lite svårt då man vill lägga in enstaka låtar eller filmer. Fast det påverkar nog inte så mycket om man gör en sådan liten laddning.
nej det behöver man inte göra. batteriena i ipod har ingea minnes effekt därför kan man ladda det hur som hällst.
Ladda det precis hur ni vill men att ladda ut batterit skadar verkligen inte det fölänger faktiskt livslängden lite. Och om det nu hadde skadat att laddda ur det helt vilket inte går eftersom den stänger av sig innan batterit är slut för att kunna komma ihåg klockan m.m
Ladda det precis hur ni vill men att ladda ut batterit skadar verkligen inte det fölänger faktiskt livslängden lite. Och om det nu hadde skadat att laddda ur det helt vilket inte går eftersom den stänger av sig innan batterit är slut för att kunna komma ihåg klockan m.m
Precis! Det där måste väll vara det mest korrekta inlägget?
Det GÅR inte att ladda ur det totalt, kasnke om man försöker starta den 100gånger när den redan sagt "ladda mig"
Jag har precis köpt den och hon i affären sa att jag skulle ladda den i 24 timmar och nu sitter den i men den krånglar med datorn för det står att den här enheten kanske inte fungerar korrokt m.m. Dessutom så kom det upp på ipoden language så ska man välja språk, ska det vara så?
Jag har precis köpt den och hon i affären sa att jag skulle ladda den i 24 timmar och nu sitter den i men den krånglar med datorn för det står att den här enheten kanske inte fungerar korrokt m.m. Dessutom så kom det upp på ipoden language så ska man välja språk, ska det vara så?
Sa hon att du skulle ladda den i 24 timmar!!:eek: . läs i manualen istället där står det att man ska ladda den i 5 timmar eller nått. (gjorde det till minin)
Shiiit, vilken affär köpte du den i?
Hon snackade nog ca 21 timmar fel
i manualen till G5 så står det 3 timmar eller tills ipoden säger att den är färdigladdad
Shiiit, vilken affär köpte du den i?
Hon snackade nog ca 21 timmar fel
i manualen till G5 så står det 3 timmar eller tills ipoden säger att den är färdigladdad
sur jag blir på hon som sa det....men asså det står do not disconnect efter jag har haft i den i 24 timmar nu ju? jag har tattt ut den men de går inte att stänga av den å när man sätter i den i datorn känner dfatonr inte igen den som innan...vad gör ag:S
men det e välll inte dåligt för batteriet om man laddar dne för länge el:P ehhe
nej nej... bara det att den tar inte emot laddning när det är fullt
liksom inte bra o överladda batteriet.. kan kortslutas då..:(
Nej, det kan det inte
Man kan bara kortsluta batterier genom att direkt koppla pluspol till minuspol.
okej då kanske inte kortslutas...
men ipoden tar inte emot nå mer laddning när den är full laddad endå!
du måste "av montera" poden i itunes!
det kan du göra 1 sekund efter du kopplat in den så de har inget med laddningen o göra
^^
Edit: testa o reseta ipoden om det inte går att göra nått med den..
Sen så nästa gågn du stoppar den i datorn så kom ihåg att koppla ur den VIA iTunes!