OK, precis nyss när jag skulle ladda min iPod och öppna iTunes kom det upp info om en ny iPod uppdatering. Självklart uppdaterade jag. När jag hade installerat programmet och uppdaterat så hade min iPod låst sej. När jag skulle mata ut den från iTunes kom det upp en sån här rilig ruta där det stod "din iPod kan ej matas ut eftersom den används av ett annat program eller användare". Ni kanske känner igen det? Alltså hade den låst sej eftersom det inte gick att göra ett skit. Ni vet, även fast USB kabeln är inkopplad och displayen visar "Do not disconnect" så kan man fingra på klickhjulet så lyses displayen upp, men det dick inte. Det jag fick göra var att starta om iPoden. Jag gjorde det och sen bara för att kolla så att allt var OK så tittade jag om låtar var kvar och bilderoch så. Inte då!:mad: Ingenting fanns kvar. Jag kopplade in iPoden igen till datorn och då kom detta meddelande upp nerifrån högra hörnet på datorn i aktivitetsfältet (PC): "Filen eller katalogen \iPod_Control\iTunesDB är skadad och kan inte läsas. Kör programmet..." Naturligtvis var det mer än "Kör programmet..." men det där j£@%#¤ meddelandetkom bara upp ett par gånger och sista gången när jag skulle skriva ner det försvann det innan jag blev klar, men programmet var en massa STORA bokstäver. Jag har för mej att det började med ett "D". Vad skulle det vara för ett program:confused: .
Så fort jag kopplar in iPoden (har försökt flera gånger nu) så låser sej displayen så där så att den inte går att få upplyst men däremot går iPoden att mata ut nu. När den är inkopplad och man har iTunes igång visar den att ingenting har försvunnit, lika många MB som är använda är fortfarande kvar på iPoden. Det måste ju vara att filen eller katalogen är skadad som meddelandet löd. Men när man tittar på själva iPoden är den helt tom. Alltså den visar "Music, Photos, Video etc" det är bara all dessa listor är tomma.
Går detta att åtgärda eller är den förstörd och i så fall går det på försäkringen?