Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet blir aldrig fulladdat!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Mitt batteri vill inte bli fulladdat. Om jag kopplar in den i datorn står det att den har laddat klart (står och står, det visas den symbolen) men sen när ja kopplar ur den är batterimätaren typ två steg från full!

Någon annan som har samma problem eller vet någon lösning?

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • 2006-01-23 18:31

Man kan inte riktigt lita på batterimätaren, så ladda den fulltid (så länge som det tar att ladda upp det enligt manualen) så borde det gå bra.

yay! detta var mitt 200:e inlägg:cool:

  • Medlem
  • 2006-01-23 19:14

Jag har samma problem (?). Nåja jag skitet i stapeln om det inte påverkar användandet.

Grattis Muppo, men du har en del upp till mig på Pricerunners forum...:rolleyes:

Men jag funderar på om man inte får lika lång batteritid eftersom den inte blir fulladdad? Det tar ju 1 timme å ladda den till 80%, när den laddar de sista 20% kanske den står att den är laddad eller nått? Jag ska testa å se hur länge mitt batteri håller över natten, men då e de en fördel om batteriet är fulladdat

Det va ett annan inlägg där nån skrev om att man kan "kallibrera" batteriet genom att ladda ur det helt en gång och sen låta de sitta i laddaren i många timmar. Det kanske man ska göra?

  • Medlem
  • 2006-01-23 20:42
Ursprungligen av Xelo:

Grattis Muppo, men du har en del upp till mig på Pricerunners forum...:rolleyes:

Haha okej:p .

asså......batteristapeln är ju bara en indikator....det är inte så att batteriet MÅSTE vara laddat 80% för att stapeln är det......stapeln kan vara fucked å stå på 80 trots att batteriet är fullladdat

indikatorn visar ju spänningen. Och så vitt ja vet ska spänningen vara max när batterit e fulladdat

Stapeln visar lite vad den vill visa, om jag sätter på bakgrundsbelysning på min iPod (60 gig) så sjunker indikatorn med 2 steg, när jag stänger av ljuset så går den upp igen, ibland 3 steg. Om det då skulle mäta spänningen så skulle det betyda att mitt batteri måste laddats bara för att jag stängt av ljuset...troligen inte. Precis som alla andra prylar jag äger så är batteri indikatorn skit dålig, tyvärr

Ursprungligen av Molnies:

Stapeln visar lite vad den vill visa, om jag sätter på bakgrundsbelysning på min iPod (60 gig) så sjunker indikatorn med 2 steg, när jag stänger av ljuset så går den upp igen, ibland 3 steg. Om det då skulle mäta spänningen så skulle det betyda att mitt batteri måste laddats bara för att jag stängt av ljuset...troligen inte. Precis som alla andra prylar jag äger så är batteri indikatorn skit dålig, tyvärr

Men det är så det är, spänningen sjunker när batteriet belastas. När sedan belastningen försvinner "återhämtar" sig batteriet igen och spänningen höjs. Om du mäter på vanliga laddningsbara AA batterier kan du se att dom visar 1,2 (som fulladaddade laddningsbara AA ska ha) men endå är dom inte laddade, då kan man mäta batterierna när dom är belastade istället.

Men det känns ju inte så bra om batteriet inte når upp till den spänning den ska ha när den är fulladdat efter jag har laddat det.

Testade en grej med min andra mp3 spelare, jag byggde en laddare själv som ga v kanske 5,5 volt istället för 5 volt som usb:n ger, då kunde jag ladda den i en halvtimme till.. Det kanske är något liknande? Inte vet jag

De flesta har en del upp till mig på detta forum

  • Medlem
  • 2006-01-23 20:49
Ursprungligen av Se[BBB]e:

De flesta har en del upp till mig på detta forum

Jo du ligger i stenhårt, trots att du blev medlem fyra månader efter mig så har du skrivit 466 inlägg mer än mig

  • Medlem
  • 2006-01-24 14:09
Ursprungligen av Muppo:

Jo du ligger i stenhårt, trots att du blev medlem fyra månader efter mig så har du skrivit 466 inlägg mer än mig

Jag har 1700 inlägg på pricerunner, men nu är vi alldeles för jättemycket off topic,

1
Bevaka tråden