- martin_ljunggren
- Medlem ●
Guns n Roses - Appetite for Destruction
Frank Black - Teenager of the Year
Rancid - Indestructible samt And out Come the Wolves
NOFX - Allt...
tycker du att magnetic fields - i plattan är bra? jag blev ruskigt besviken på den, visst den har sin charm.. men jämför man med 69love songs och the charm of the... så är i väldigt svag
Lyssnat sönder 69 love songs, hur man nu kan det... Så just nu tycker jag nog i är bättre, men vilken som vinner i längden återstår att se.
Har inte fått min än men....vet vad det första albumet blir iaf.
Avantasia - The Metal Opera Part II
Feting bra musiksmak
Jag har inte heller fått min än, men ska nog börja med Edguy - Vain glory opera och Iron Maiden - Brave new world.
Det är nog Closer med Joy Division eller Bowies Scary Monsters. Humöret avgör...
Magnetic skivan I snurrar min iPod varm, tycker inte alls den är svag i jämförelse med Lovesongs osv. lite mer lättlyssnad i för sig men inte svag.
Annars så rullar Richard Buckner Dents & Shells också ganska ofta, kan rekommendera skivan the hill med honom å det varmaste.
Mvh Olof
just nu: Led Zeppelin - Physical Graffiti
Ok Raptor, repostar och tar med genre:
Migala - La Increible Aventura är nog bäst just nu. (Spansk artrock, typ Mogwai. Makalöst vackert, mestadels instrumentalt. www.migala.net)
Och Magnetic Fields - i (Tja, pop? Härlig, kärleksfull pop av bästa sort)
samt kanske Cat Power - You Are Free (Kvinnlig singer/songwriter, underbar pop det med. Med Dave Grohl på trummor och Eddie från Pearl Jam på bakgrundssång)
Det finns ju hur många som helst som inte innehåller en dålig låt, men några av mina favoriter är:
Refused - The Shape of Punk to Come, Hardcore/Experimental
Azam Ali - Portals of Grace, World/Folk
Dark Tranquillity - Damage Done, Gothenburg-Death Metal
Buckethead - Population Override, Instrumental/Funk/Fusion
The Cocteau Twins - Heaven or Las Vegas, Dream-Pop
Hanoi Rocks - Self Destruction Blues, Glam/Punk/Hårdrock
Natacha Atlas - Ayeshteni, Worldbeat
Bara några stycken som jag tycker om, hoppas någon får glädje av dessa tips.
Det enda albumet som är värt att lyssna på, och verkligen på hela är:
Magnus Uggla - Den tatuerade generationen
Så jävla underbar platta!
Ja den är faktiskt riktigt bra :), sitter och lyssnar på den i detta nu
Det finns en kung. Sedan finns det en kejsare.
Och sedan finner man mästaren av alla.
Frank "Frankie boy" Sinatra.
Den vitala dele i Rat-pack.
Hans skiva "My Way". Är troligtvis förra århundradets skiva.
Observera att jag skrivit skiva. Eftersom på Vinyl finns det många bättre klassiker.
//C
Green Day - International Superhits
Gillar varenda låt på den skivan *myser*
Testade Keane - Hopes and Fears nyligen. Helt otroligt vilken bra musik det är!
Sån musik älskar jag, emotionell rock (vilken genre tillhör gruppen?). Någon som kan rekommendera något liknanade?
Hälsningar
Raptor
Travis och Coldplay är väl det som kommer närmast till hands. Och jag gillar de båda banden bättre. Köpte Keaneskivan men jag lessnade ganska snabbt. Det har jag fortfarande inte gjort med Travis eller Coldplay vilkas skivor jag haft betydligt längre. Alltså - Travis och Coldplay är bättre och bättre kvalitet!
Testade Keane - Hopes and Fears nyligen. Helt otroligt vilken bra musik det är!
Sån musik älskar jag, emotionell rock (vilken genre tillhör gruppen?). Någon som kan rekommendera något liknanade?
Hälsningar
Raptor
Keane tillhör genren Alternativ rock (Indie)... Bästa genren enligt mej
Otep - Warhead (Heavy Mental Rock, har lyssnat på skivan varje dag sedan den släpptes)
In Flames - Clayman samt Reroute to Remain (Hårdrock med göteborgskillarna. Gillar dem skarpt)