Hejsan, även jag har samma problem...
Jag har ända sedan jag köpte den haft problem med dess batteri. Först och främst höll batteriet aldrig mer än c:a 5 timmar om man spelade den lite då och då. Vilket var för mig väldigt udda, så den har varit inne på lagning två gånger men jag fick tillbaka den med meddelandet att det inte fanns några problem. Ok, fine.
Men nu har ipoden dött efter det att jag inte laddat det under en viss period. Jag har talat med support och dom säger att om garantin har gått utan, well, tha'ts it. Mäkta irriterande.
Alltså, mitt batteri vägrar att ladda, men kopplar man den till en firewire-sladd så kommer den tillbaks till liv, men detn måste vara tillkopplad hela tiden, tar man bort sladeden, dör ipoden.
Argh! När jag senare gick in till ett apple-center för att höra om dom kunde hjälpa mig sade dom att jag borde förlängt garantin (som gick ut för tre månader sedan) och bör tänka på detta nästa gång jag köper en ipod. Pha! sade jag, som om det kommer bli någon nästa gång!
Jag tycker faktiskt att apple är otroligt fräcka när de endast ger ett års garanti på en produkt som kostar såpass mycket. Om det var fabrikationsfel från början borde en annan slags garanti gälla! Inte sant?
Det känns lite bättre nu när jag har fått avregarera mig, men har någon tips på hur man bör gå vidare?
Mvh, Stefan