Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den startar inte..

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem med min iPod som är en G4 20GIG, den har fungerat utmärkt men helt plötslig bara fått ett stort problem. När jag ansluter den till datorn så hittar datorn inte den. Den startar inte mera än att man ser loggan och sen kommer det upp support meddelandet. Har man den ansluten till USB i datorn så ställer den sig på batteri laddnings loggan fast den laddar inte (iaf inte vad man kan se), efter en stund så startar den om om man låter den sitta i och sen samma problem med meddelande om att man ska kolla suport sidan på apels sida. Om man e snabb så kan man trycka Meny+Play/Puse å så ställer den in disk format eller vad det nu heter och Windows ser att nått är inkopplat men den dör efter några sec, man ser även uppe på batteri ikonen att den laddar då. Sen när den kraschar så samma problem igen. Några tipps?

Tjenare Zoppoz

Jag har samma problem... har du fått nå hjälp?

Jag vill också ha hjälp

Jag Hjälpte mig själv å beställde en ny disk till den å nu lever den vidare med en 30gigare i! funakr hur fint som helst!

Hur?

Ursprungligen av Zoppoz:

Jag Hjälpte mig själv å beställde en ny disk till den å nu lever den vidare med en 30gigare i! funakr hur fint som helst!

Var köpte du en ny disk och hur bytte du? Svårt?

/magnus

Hejsan, även jag har samma problem...
Jag har ända sedan jag köpte den haft problem med dess batteri. Först och främst höll batteriet aldrig mer än c:a 5 timmar om man spelade den lite då och då. Vilket var för mig väldigt udda, så den har varit inne på lagning två gånger men jag fick tillbaka den med meddelandet att det inte fanns några problem. Ok, fine.
Men nu har ipoden dött efter det att jag inte laddat det under en viss period. Jag har talat med support och dom säger att om garantin har gått utan, well, tha'ts it. Mäkta irriterande.
Alltså, mitt batteri vägrar att ladda, men kopplar man den till en firewire-sladd så kommer den tillbaks till liv, men detn måste vara tillkopplad hela tiden, tar man bort sladeden, dör ipoden.
Argh! När jag senare gick in till ett apple-center för att höra om dom kunde hjälpa mig sade dom att jag borde förlängt garantin (som gick ut för tre månader sedan) och bör tänka på detta nästa gång jag köper en ipod. Pha! sade jag, som om det kommer bli någon nästa gång!
Jag tycker faktiskt att apple är otroligt fräcka när de endast ger ett års garanti på en produkt som kostar såpass mycket. Om det var fabrikationsfel från början borde en annan slags garanti gälla! Inte sant?

Det känns lite bättre nu när jag har fått avregarera mig, men har någon tips på hur man bör gå vidare?

Mvh, Stefan

Ursprungligen av stefanstorm:

...Om det var fabrikationsfel från början borde en annan slags garanti gälla! Inte sant?...

Det är därför vi har reklamationsrätt. Två år efter inköp.

Min iPod 20gig Gen 4 var det allt frid och fröjd med ända tills förra veckan, då hade batteritiden under natten försämrats till bara ett par timmar. Därefter köpte jag ett nytt batteri och satte in, sen fungerade den jättekonstigt det var en batteriladdarlogga i rutan och under natten laddade den ur helt och hållet.

Jag läste i en annan tråd att de hade återställt iPoden med iPod-updatern och att det fungerat då, jag prövade det och allt verkade flyta på fint men batteritiden var nu så jag hann till skolan men på eftermiddagen var batteriet slut när jag skulle hem.

Nu när man laddar iPoden med väggladdaren så vill den inte ladda fullt batteriet. Den stannar och säger att det är fulladdat även om den inte är det. Koplar man sedan in den i datorn så kan den ladda vidare.

Har någon ytterligare tips för vad man kan göra?
Garanti är inget som jag har kvar. Den höll i 16 månader!

Har själv råkat ut för samma överj_vliga händelse...

Efter att min Ipod G4 funkat väldigt bra ett tag så har den nu slutat rakt av med samma symptom som Zoppoz ipod. Vad man kan nämna att jag körde den senaste ipod updatern efter att Itumes frågade om jag ville updatera ipod programvaran... Jag uppdaterade. Dagen efter när jag skulle ha ipoden så startade den inte längre.. Jag blir galen på det här. Riktigt illa.

Jag har talat med Apple men de har ännu inte varit till stor hjälp. De vill ha det till att återförsäljaren skall ta ansvaret etc... Jag har haft min ipod i 13 månader... och nu krasha den efter att jag installerat deras egen update.

några fler erfarenheter om det här??

1
Bevaka tråden