Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

-Inget ljud i de konverterade Videofilerna!!!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag konverterade både via Quicktime och via iTunes till det formatet som tydligen är det rätta (.m4v) men det kommer inget ljud alls varken om man spelar upp filerna i iTunes eller i själva iPod'n!!!
Har provat 4 olika mpeg filer, men ingen går att få ljud ur!

Vi snackar iPod 60GBvideo om nån undrar...

Karl

  • Medlem
  • 2006-03-02 11:00

Prova med PSPvideo converter. Funkar perfekt för mej. PSP använder samma format till filmer såsom iPod Video.

Fick ingen hjälp i det här forumet. Men efter att ha spenderat några timmar bland amerikanska forum så har jag nu hajjat problemet!

1. Om film filen är en "muxad" fil så kommer inte ljudet att komma med i konverteringen. Muxad är nånting med multipesound levels eller nåt...
Så man behöver ett annat program att konvertera sina egna filer till iPod'n!

2. Jag hittade och valde FFmpegX och konverterar nu med det programmet:
http://homepage.mac.com/major4/

och på samma sida kan man läsa hur man konverterar filer till fungerande h.264-filer!

Det tar ett tag att ladda o intsallera programmet, men allt står på sidan så ge det 15 minuter så kommer du sedan att få dina filer att fungera.

Ps, jag har en powerBook och till mac verkar det här vara en ganska smidig lösning i väntan på att apple själva ska få tummen ur...

Tack Karl för hjälpen!!
/karl

Ursprungligen av karl.vag:

[...]
Tack Karl för hjälpen!!
/karl

Hmm.. :rolleyes:

Heh, det är bra att man har vett att tacka

Vad gäller "svårsmälta" filmer är ju VLC ett bra val. Den äter det mesta som annars är ospelbart i både Windows Media Player och QuickTIme Player och kan sen dessutom exportera till massor av format, inklusive H.264
http://www.videolan.org/

Jag har för länge sedan själv hittat det ultimata programmet! Kan inte tänka mig ett bättre:
www.isquint.com
man behöver inte Visual Hub också!

SÅÅÅ smidigt och lättsamt!

1
Bevaka tråden