Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ny här då jag fick en ipod 20gb av min bror (begagnad), tyvärr fick jag ingen strömsladd bara en usb sladd.
Nu har jag uppdaterat den men sen står den att den måste flashas med en strömsladd som jag inte har..:(
Vad göra?? måste jag köpa en strömsladd som kostar en massa pengar eller finns det någon annan lösning?
Står inget om en lösning för detta i Apples FAQ, verkar ju väldigt skumt att man måste ha en strömadapter för att flash många modeller säljs ju utan att man ens får med en sådan....Fyy på Apple!
Står inget om en lösning för detta i Apples FAQ, verkar ju väldigt skumt att man måste ha en strömadapter för att flash många modeller säljs ju utan att man ens får med en sådan....Fyy på Apple!
Man behöver bara en strömadapter för att uppdatera Firmwaren på dom modellerna som levererades med strömadapter.
jo jag vet vad uttrycket betyder men man flashar väl inte ipod? Man kan ju uppgradera firmware men det ligger ändå kvar en bit firmware (i brist på bättre uttryck) som kan försätta den i diskläge m.m. Och firmwaren läggs ju bara in på hårddisken/flashminnet och inte i ett separat chip. Kallas det att flasha ändå? Det är mer som att man bytar operativsystem och "bioset" ligger kvar.