Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flasha ipod??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ny här då jag fick en ipod 20gb av min bror (begagnad), tyvärr fick jag ingen strömsladd bara en usb sladd.
Nu har jag uppdaterat den men sen står den att den måste flashas med en strömsladd som jag inte har..:(
Vad göra?? måste jag köpa en strömsladd som kostar en massa pengar eller finns det någon annan lösning?

Tacksam för svar!!!

/Micke

Står inget om en lösning för detta i Apples FAQ, verkar ju väldigt skumt att man måste ha en strömadapter för att flash många modeller säljs ju utan att man ens får med en sådan....Fyy på Apple!

Ursprungligen av Tha_Swed:

Står inget om en lösning för detta i Apples FAQ, verkar ju väldigt skumt att man måste ha en strömadapter för att flash många modeller säljs ju utan att man ens får med en sådan....Fyy på Apple!

Man behöver bara en strömadapter för att uppdatera Firmwaren på dom modellerna som levererades med strömadapter.

Ursprungligen av Kristjan:

Man behöver bara en strömadapter för att uppdatera Firmwaren på dom modellerna som levererades med strömadapter.

Ok men min bror har fifflat bort den så jag får väl köpa en ny då....

Ok men min bror har fifflat bort den så jag får väl köpa en ny då....

Japp. Om du inte har någon polare som har en...

Det kostar ca 50 kr att köpa en nätadapter till en iPod.. Här är en länk:

http://www.teknikmagasinet.se/
Skriv in artikel numret 100199 i sökfältet..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Det kostar ca 50 kr att köpa en nätadapter till en iPod.. Här är en länk:

http://www.teknikmagasinet.se/
Skriv in artikel numret 100199 i sökfältet..

Hehe ja det var ju inte mkt att bråka om, men Apples egna kostar nästan 300pix hutlöst!

jag fattar inte riktigt... Vad menar du med "flasha"?

Ursprungligen av Se[BBB]e:

jag fattar inte riktigt... Vad menar du med "flasha"?

Flasha(På nörd-språk) = Uppgradera firmware.

Flasha(På nörd-språk) = Uppgradera firmware.

jo jag vet vad uttrycket betyder men man flashar väl inte ipod? Man kan ju uppgradera firmware men det ligger ändå kvar en bit firmware (i brist på bättre uttryck) som kan försätta den i diskläge m.m. Och firmwaren läggs ju bara in på hårddisken/flashminnet och inte i ett separat chip. Kallas det att flasha ändå? Det är mer som att man bytar operativsystem och "bioset" ligger kvar.

Ny köpt för 49:- på Teknikmagasinet, tack för tipset Ollesallagetter!
Nu är den flashad och klar nu ska det in linux på den!

Icke sa nicke fanns ingen linux som stödde g4:an suck...

1
Bevaka tråden