Jag har en Photo som är köpt i USA via ett ombud (dvs kompis) för 10 månader sedan. Nu har den börjat strula. Fördröjda skrivningar så att inget går att lägga in i den. Symboler med utropstecken vid uppstart etc (jag har sökt på forumet för att hitta åtgärder, men inget har löst problemet). Jag antar att det är något fysiskt fel, eftersom jag inte lyckas med något annat. Den är i gott skick i övrigt, så någon vårdslöshet är det inte fråga om.
Nu är frågan om jag kan få den åtgärdad på garantin av Apple i Sverige. Jag vill minnas att jag läst någonstans här på forumet om någon som trodde så. Visst kan jag ringa Apple och fråga, men tänkte höra efter erfarenheter här först.
Mitt andra problem är att jag aldrig fick något kvitto via kompisen. Ordern ringde jag över. Det jag kan hänvisa till är referensnummret jag fick via mailen från Apple i USA.
Om det skiter sig med Apple i Sverige, kan jag skicka den till USA och uppge referensnummret (givetvis får de skicka tillbaka den till min kompis i USA)?