Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trasig amerikansk iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Photo som är köpt i USA via ett ombud (dvs kompis) för 10 månader sedan. Nu har den börjat strula. Fördröjda skrivningar så att inget går att lägga in i den. Symboler med utropstecken vid uppstart etc (jag har sökt på forumet för att hitta åtgärder, men inget har löst problemet). Jag antar att det är något fysiskt fel, eftersom jag inte lyckas med något annat. Den är i gott skick i övrigt, så någon vårdslöshet är det inte fråga om.

Nu är frågan om jag kan få den åtgärdad på garantin av Apple i Sverige. Jag vill minnas att jag läst någonstans här på forumet om någon som trodde så. Visst kan jag ringa Apple och fråga, men tänkte höra efter erfarenheter här först.

Mitt andra problem är att jag aldrig fick något kvitto via kompisen. Ordern ringde jag över. Det jag kan hänvisa till är referensnummret jag fick via mailen från Apple i USA.

Om det skiter sig med Apple i Sverige, kan jag skicka den till USA och uppge referensnummret (givetvis får de skicka tillbaka den till min kompis i USA)?

Gå in på (naturligtvis) http://www.apple.com/support/ipod/
Där har du Support Coverage nere th.

hmm, mitt inlägg kom tydligen inte med så jag skriver igen.

fan, garantin gick ut för tre dagar sedan. fast jag fick den vidarelevererad för typ 10-11 månader sedan.

jag får försöka lösa felet på något sätt själv.

OK, operation Big Recovery har inletts.

Just nu kör jag EasyRecovery Pro på den och den hittar en del I/O error on sector xxx

Hur kan det komma sig? Jag har aldrig tappat iPoden i backen och det är sällan (endast i nödfall) som jag rycker ut den när det står "Do not disconnect" (och aldrig när datorn skriver något till iPoden).

Jag har senaste månaderna kört Linux på den, men har svårt att se varför Linux skulle göra skada på hårddisken.

om garantin gick ut för 2 -3 dagar sen, ring till apple på 0771-199519 och se om du kan få dem att glo mellan fingrarna i o med att det är bara 2 dagar utanför garantin

Ursprungligen av Darkis:

om garantin gick ut för 2 -3 dagar sen, ring till apple på 0771-199519 och se om du kan få dem att glo mellan fingrarna i o med att det är bara 2 dagar utanför garantin

Eh, jo tack för tipset, det gick bra.

1
Bevaka tråden