Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Uppdatering", svart eller vit?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilken färg?
Lägg gärna till en kommentar varför den skall vara just den färgen

Vit. iPodfärgen, Applefärgen.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 20:58

vit.
finns ingen annan

SVART för fan.. var inte fjollig

Vit. Och betänk att jag är en gothare (ni vet, en sån där som bara är klädd i svart och lyssnar på depprock) och väljer vit. En iPod ska vara vit.

Hehe ztaafen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 12:10

den svarta tycker jag lätt är snyggare. hade en G3 innan så när jag skulle köpa en G5a var valet klart, jag skulle ha en vit. men jag ändrade mig i sista sekund, o det ångrar jag verkligen inte. köpte en vit till en polare o jag tycker lätt att min är snyggare. den blanksvart mot den matta svarta på hjulet. mumma.... plus att det är behagligare att kolla på videos när det är svart runtomkring skärmen. enda nackdelen är att jag gära hade sett att färgerna i menyerna osv på iPoden hade varit svart istället för vita. då hade helhetsintrycket vart ännu hetare.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-23 14:10

Såklart det är svart. Den vita färgen är ju seriöst helt hemsk :S Ruskigt ful färg faktiskt, tur att de gjorde en svart modell annars skulle jag inte ha ägt någon iPod idag

/ / Steely

Vit, den enda färgen som en iPod kan ha..

En iPod ska vara vit, så är det bara!

  • Medlem
  • 2006-03-23 21:26

Ska vi enas om att den borde vara grå?

Ursprungligen av rod:

Ska vi enas om att den borde vara grå?

Ja, det låter rättvist.

haha, silver

  • Medlem
  • 2006-03-23 23:41

diplomacy is my middle name...

  • Medlem
  • 2006-03-24 16:41

svart,

vit är ju äckligt ful

Ooo, kan inte bestämma mig vilken färg :S haha

iPod har alltid varit vit och apples produkter håller en stilren och vit färg. Det matchar helt enkelt. För om man har iPod ska man ha mac för att få ut mest av den.
Att g5 och g5 har grått hjul är ju bara så tragiskt, nu går det bara utför med färgerna. Grått är något man inte vill se, det är inte stilrent. Den svarta modellen får ju svart hjul, varför kan inte den vita få vitt hjul?

  • Medlem
  • 2006-03-25 01:54
Ursprungligen av martin_stenmark:

För om man har iPod ska man ha mac för att få ut mest av den.

Utveckla gärna det påstående, tack.

/r

Ursprungligen av rod:

Utveckla gärna det påstående, tack.

/r

Snygg ska ha snyggt ha. Ska jag utveckla?

Den ska vara i Apple's färg; Rött eller grönt

  • Medlem
  • 2006-03-25 22:03
Ursprungligen av martin_stenmark:

Snygg ska ha snyggt ha. Ska jag utveckla?

Nej, jag missförstod dig bara, jag trodde du menade i nåt mer tekniskt, att man inte
skulle få ut lika mycket om man använde Windows...

Tycker i övrigt att det nog är det mest ointeressanta som finns att diskutera vilken färg
som skulle vara "mer rätt"...

Zzz...

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-03-25 23:23

Tumavtryck syns mer på svart ... Därför köpte jag en vit ipod (jag har en svart elgitarr, som är väldigt jobbig att hålla ren)

hmm.. det är en smak sak - ja. Men det är svårt om man gillar båda lika mycket
Va från början 100% säker att jag skulle köpa en svart, nyss var jag 100% säker på vit..

Någon som ångrar valet på färg?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 17:30

Jag har både en vit och en svart. Den vita är en äldre monokron, medan den nya är en 'Video' i svart.
När jag valde svart var det i första hand för att den visar video, och jag tyckte att det inte vore bra med en 'mini-TV' som har en lysande vit färg: Bara bilden skulle synas i dunklet.
Men när jag fick den tycker jag den vinner mer och mer! Riktigt stilrent är det väl inte med en vit USB kabel, men jag har köpt Sony-lurar till den. Dessa är svarta, vilket passar fint.
Jag har flera Macar, men använder min iPod med en PC, så svart passar fint även där.
Svart har en stor nackdel: alla repor syns mer än på vitt. Så jag satte genast på invisible shield.
Kanske är det så (nu kommer ett skämt!) att PC användare skall ha syndens svarta färg, medan de 'rättrogna' skall ha vitt?
Skämt åsido: Apple borde göra som en del mobiltelefontillverkare: ha skins!
Kanske får vi se en transparent iPod i framtiden? Hur coolt vore inte det? Med lite ytmonterade lysdioder som blinkar på kretskortet där inne???

Ursprungligen av RobertSt:

Skämt åsido: Apple borde göra som en del mobiltelefontillverkare: ha skins!
Kanske får vi se en transparent iPod i framtiden? Hur coolt vore inte det? Med lite ytmonterade lysdioder som blinkar på kretskortet där inne???

Hoppas du inte var allvarlig!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-26 14:56

Vit....Den självklara iPod färgen

Vit såklart:D

1: Orginalfärgen
2: Stilrenare än svart

svart ska jag ha just nu iaf

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 17:42

dootevall, är det inte dags att slå till snart?

Svart 49 51,04%
Vit 50 52,08%

Hur kan det vara såhär? 51,04 + 52. 08 = 103, 12 %

Lite mysko

Bevaka tråden