Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Artwizz ScratchStopper

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Artwizz ScratchStopper för iPod med video från apples hemsida, är det något bra eller dåligt?
i klass med IS ?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 17:13

Jag har artwizz, och har haft is, och is är 100 ggr bättre.
artwizz blir väldigt enkelt repigt

  • Medlem
  • 2006-04-10 19:42

Har sagt det förut och jag säger det igen, köp från bestslinsever.com istället för en IS, samma sak men billigare pengar.

Ursprungligen av M1FFo:

Har sagt det förut och jag säger det igen, köp från bestslinsever.com istället för en IS, samma sak men billigare pengar.

är dom lika "orepliga" som IS?
Samt, är dom lätta att sätta på?
Följer det med instruktioner?

vill så klart inte sabba min ipod

  • Medlem
  • 2006-04-11 11:54

Den jag köpte var "lika oreplig" som en IS, jar har inte testat en IS men med min testade jag på plasten som blev över från förpackningen när jag hade satt på den på ipoden. Jag provade att dra och med en penna etc. allt som man sett i IS-reklamen. Det enda som hjälpte i min jakt på att ha sönder den var en brödkniv som jag tryckte rejält hårt mot skärbrädan, då gick den sönder. Jag vet ej om IS håller för det men vem behöver ha skydd för en brödkniv?

Att sätta på skyddet var enkelt, jag tog lite diskmedel i ett glas vatten, sen hade jag på lite av det vattnet på skyddet, sen satte jag rätt det och sedan pressade jag ut vattnet med hjälp av mitt bankomatkort. Sätter man på det direkt utan vatten fastnar det massa smuts å damm direkt, jag hann ta ur det ur förpackningen å direkt var det dammigt, så vattnet är nödvändig.

Instruktioner följde inte med, det finns på hemsidan.

Det är ganska liten risk att sabba ipoden såvida du inte tappar ut glaset med vatten på den, jag hade inga som helst problem att fixa på det och nu har jag ipoden i jackfickan tillsammans med massa annat junk och det har inte blivit några repor.

IS skyddar så otroligt mycket bättre än Artwizz Scratchstopper.. IS skyddar kanterna och det gör inte artwizz.. Jag har lyckats repa artwizz men det lyckades jag inte med när jag hade IS..

  • Medlem
  • 2006-04-11 18:21

IS verkar ju onekligen vara det vassaste av alla "filmskydd" som ska ta bort så lite av originallooken på iPoden som möjligt. Och det är säkert så att det inte blir smårepor eller annat på IS filmen & att det är ett komplett skydd om man vill ha sin iPod naken men utan repor när plasten såsmåningom ska bort (säljas eller nåt).
Och Art Wizz scratch stopper har ju inte skydd för sidorna/kanterna. Själv har jag Art Wizz Scratch Stoppern och en strumpa som skydd på min nano. Scratch Stoppern jag köpte kostade 89:-(för två stycken i ett pkt, plus 35:- i frakt, så hela kalaset gick på 124:- vilket kändes helt ok). Jag har än så länge inte haft ett behov av att köpa IS'en till min nano. Har jag nanon i en väska/jackficka sitter nämligen strumpan allt som oftast på. Och det lilla som blivit på sidorna av vanligt användande är inte nåt som ens märks för mig. Men om man inte bryr sig ett dugg om kostnad och vill ha den produkt som tycks ha fått bäst betyg av många andra användare ska man nog ta och beställa en IS istället (läs i testlabbet här på ipod.se kanske).

jag har artswiss, och har även en polare med is.
om man jämför dessa två skulle jag med lätthet säga att artswiss är så jäkla mycket bättre.
den är lätt att sätta på och man kan med hyfsad skicklighet få det bra.
den håller svinbra mot repor och man får dubbel uppsättning trots att den kostar hälften spå mycket.
artswiss för dig som inte vill ha en massa onödiga problem, utan bara ett enkelt och koncist skydd som gör sitt jobb utomordentligt på ipoden.
glad påsk!

Jag har inte provat artswiss men jag har ett IS, den har blivit otroligt repad. Jag ska nog kontakta dem och be dem skicka ett nytt.

  • Medlem
  • 2006-04-13 11:39

Denna tråd blir konstigare och konstigare... Är det nån som har testat nått skydd som funkar? Flera bud på att artswiss är kass och IS är bäst och nu helt plötsligt kommer det motbud att artswiss är skitbra och IS inte funkar... Vi måste tillsätta en utredning om detta!

Jag håller fortfarande på bestskins, den har inte blivit repad än

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-13 12:08

artswiss är skit dåligt den ramlade av när ja hade den i fickan.
lika bra det,, det blev ju lika mycket repor på plasten som det blir på iPoden.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-13 13:04

precis, is är mycket bättre.
ska nog beställa en ny, och slänga min artwizz

1
Bevaka tråden