[Jag kopierar detta från en annan tråd.]
Jag (tror jag) har sökt igenom hela forumet, och vet att många har problem med osynkat ljud. Men jag lyckas helt enkelt inte komma till rätta med problemet. Ljudet fortsätter släpa, oavsett inställningar. Fast, konstigt nog, så fungerade några videofiler korrekt med ljud och bild när jag ändrade inställningar. Men inte alla.
Inställningarna som några fungerade med var "Video settings: MPEG-4 > CBR, 320x240, 768 kbps; Audio settings: 128 kbps, Stereo". En film som fungerade med dessa inställningar hade, i sitt ursprung, egenskaperna: "720x304, 2.37:1, Nero Digital Audio Decoder". En film som dock inte fick synkat ljud med dessa inställningar i Videora hade, i sitt ursprung, egenskaperna: "624x320, 1.95:1, MPEG Layer-3". Och ja, ljudet är korrekt synkat i de ursprungliga filerna. Jag är inte det minsta duktig på sånt här, och vet inte om dessa siffror är väsentliga. Jag har testat olika inställningar, med H264 istället för MPEG till exempel. Olika upplösning, bitrate, framerate, etc.
Det är så frustrerande! För jag får ju in alla videofiler i den snyggt och prydligt, men lyckas inte få (majoriteten av) de långa videofilerna att få ljudet korrekt synkat till bilden.
Snälla hjälp mig?