Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka 25-mest-spelade med manuell sync?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-04 11:55

Hejsan!

Jag kör manuell synkning mellan min dator och min iPod G5, något som jag inte tänker ändra på.

Nu är det så att jag gärna skulle vilja att ipoden synkar informationen från datorns 25-mest-spelade lista och vice versa så att listan på iPoden och listan på datorn blir identiska. Det finns ett alternativ i iTunes ipod-inställningar där man kan välja "synkronisera endast följande spellistor" eller liknande, men då kommer jag väl endast få de 25-mest-spelade låtarna på ipoden? Vilket jag naturligtvis inte vill.

Jag vill alltså bara synka informationen om antalet spelningar och inte själva låtarna. Går det?

Om du vill att informationen om antal spelningar oh tid för senaste spelning ska överföras, måste du ha antingen synkronisering på vissa spellistor, eller helautomatisk synkronisering.

Jag förstår inte vitsen med manuell synkning.

  • Medlem
  • 2006-05-07 19:53

Eftersom jag har en gammal seg dator med usb 1, så vill jag bara föra över låtar ibland. Därför har jag manuell synkning.

Men det här är ju dåligt Apple, går ju inte att synk listan manuellt heller?

Ursprungligen av Xelo:

Eftersom jag har en gammal seg dator med usb 1, så vill jag bara föra över låtar ibland. Därför har jag manuell synkning.

Testa det här:
Gör en ny spellista, och lägg dit alla låtar som du vill ha på din iPod (eller alla som redan finns där).
Välj "uppdatera vissa spellistor", välj bara den nya och "25 mest spelade".
Första gången tar det säkert lång tid att uppdatera, men sen borde det inte vara nånting som behöver överföras, annat än information om vad som spelats.

  • Medlem
  • 2006-05-11 14:53
Ursprungligen av filuhr:

Testa det här:
Gör en ny spellista, och lägg dit alla låtar som du vill ha på din iPod (eller alla som redan finns där).
Välj "uppdatera vissa spellistor", välj bara den nya och "25 mest spelade".
Första gången tar det säkert lång tid att uppdatera, men sen borde det inte vara nånting som behöver överföras, annat än information om vad som spelats.

Vet du vad, jag har faktiskt redan en sådan spellista. Det negativa är ju att man inte kan ta bort låtarna direkt ut iPoden om man har den sådär. Dessutom vill jag inte trycka på automatisk uppdatering igen eftersom det tar ca 6h att lägga över all musik. Nåja, det går nog ändå, förhoppningsvis kan man byta dator snart.

Ursprungligen av filuhr:

Jag förstår inte vitsen med manuell synkning.

Man kanske har en jävla massa låtar i iTunes-biblioteket man inte vill ha in/för plats med i iPoden...

Ursprungligen av filuhr:

Jag förstår inte vitsen med manuell synkning.

Två användare med varsin iPod, men bara ett iTunes-bibliotek.

Automatisk uppdatering kopierar inte över ALLT vid varje synk, bara ändringar. Så det lär inte ta sex timmar.

Och jag hoppas också få en dator med USB 2 nån gång...

  • Medlem
  • 2006-05-11 20:00
Ursprungligen av petern:

Automatisk uppdatering kopierar inte över ALLT vid varje synk, bara ändringar. Så det lär inte ta sex timmar.

Och jag hoppas också få en dator med USB 2 nån gång...

Nej. jag vet hur automatisk sync funkar. Problemet är att om jag börjar med automatisk synkning nu så kommer den radera allting och lägga in alla låtar på nytt. Men det är ju en engånsföretelse. Om jag har tid och lust nån gång kanske jag gör så.

1
Bevaka tråden