Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bilder i Nano

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-01 14:07

Hejsan

Har nyss köpt en Ipod Nano 1GiB.

Men jag har ett problem när jag ska lägga in bilder, jag har valt i Ipod alternativ i iTunes att den ska importera bilder från den mappen som jag har mina bilder i.
Men när jag ska göra det så får jag bara att det inte gick att föra över bilderna för att det inte finns tillräckligt med utrymme på min Ipod. Men jag har ca: 30Mb kvar på den och bilderna är inte ens 5Mb tillsammans.
Har även öppnat Ipoden i "Den här datorn" och testat att lägga dom i Photo mappen...dom ligger där men syns inte i Ipoden när jag tittar i Bilder.

Har sökt lite efter det problemet men har inte hittat något svar.....

MvH

Ursprungligen av snook:

Hejsan

Har nyss köpt en Ipod Nano 1GiB.

Men jag har ett problem när jag ska lägga in bilder, jag har valt i Ipod alternativ i iTunes att den ska importera bilder från den mappen som jag har mina bilder i.
Men när jag ska göra det så får jag bara att det inte gick att föra över bilderna för att det inte finns tillräckligt med utrymme på min Ipod. Men jag har ca: 30Mb kvar på den och bilderna är inte ens 5Mb tillsammans.
Har även öppnat Ipoden i "Den här datorn" och testat att lägga dom i Photo mappen...dom ligger där men syns inte i Ipoden när jag tittar i Bilder.

Har sökt lite efter det problemet men har inte hittat något svar.....

MvH

Det verkar som att du gör helt rätt när du ska importera bilderna från iTunes till ipoden.
Men om den nu gnäller om att det inte finns tillräckligt mycket plats så testa att ta bort lite musik och försök sen igen att lägga in bilderna.

Det andra alternativet du försökte, att öppna iPoden via utforskaren och importera bilder där kommer inte fungera vad jag känner till. Har själv försökt det (fast på mac) utan resultat.

För övrigt välkommen till forumet som medlem.

• Medlem
  • 2006-05-01 19:32
Ursprungligen av daniels:

Det verkar som att du gör helt rätt när du ska importera bilderna från iTunes till ipoden.
Men om den nu gnäller om att det inte finns tillräckligt mycket plats så testa att ta bort lite musik och försök sen igen att lägga in bilderna.

Det andra alternativet du försökte, att öppna iPoden via utforskaren och importera bilder där kommer inte fungera vad jag känner till. Har själv försökt det (fast på mac) utan resultat.

För övrigt välkommen till forumet som medlem.

Funkade jättebra.....tog bort ca:100Mb musik.

Men ipoden måste liksom reservera lite utrymme alltså?

Men men.....det funkar nu iallafall

MvH

Ursprungligen av snook:

Funkade jättebra.....tog bort ca:100Mb musik.

Men ipoden måste liksom reservera lite utrymme alltså?
Men men.....det funkar nu iallafall
MvH

Kanske skulle ha varit uppmärksam på att informera dig att själva mjukvaran i iPoden tar en plats av utrymmet.
Så du har egentligen aldrig så full kapacitet som det står på iPoden.
Detta står även på Apples hemsida, dock i det finstilta som vanligt.

Här finns en tråd som du kan läsa mer om det.

Men när jag försöker lägga in bilder står det : "iPod enheten "Johans iPod" kan inte uppdateras. Det gick inte att läsa från eller skriva till skivan."

Vad menas med det? måste man ha Photoshop eller så, jag har liksom adobe photoshop cs ?

Ursprungligen av Snillan:

Men när jag försöker lägga in bilder står det : "iPod enheten "Johans iPod" kan inte uppdateras. Det gick inte att läsa från eller skriva till skivan."

Vad menas med det? måste man ha Photoshop eller så, jag har liksom adobe photoshop cs ?

Är den full eller har du ledigt utrymme när du försöker lägga in bilder?
Photoshop eller andra bildredigeringsprogram har absolut inget med iPodens bildvisning eller överföring att göra. Om jag minns rätt så stöder Nano enbart några få format på bilder. Se till att dina bilder har dessa format. (jpg, gif etc.)

Okej, jag har 500 mb kvar på iPoden, och de bilder jag lägger in är de format som iPoden stöder, förstår noll liksom?

1
Bevaka tråden