Såja, nu har flickvännens shuffle packat ihop. 1 vecka efter att garantin gått ut så lägger den helt enkelt ner. man får samma felmeddelanden som andra medlemmar fått, dvs, blinkande grön/orange när man sätter på den. Felet uppstod när mp3 låg stillunder natten, alltså ingen påverkan alls. ingen dator av de 4 som vi testat känner varken igen spelar som hårddisk eller som mp3, och den går inte heller att grundinställa på något sätt.
Vi har varit i kontakt med apple, först i butik där de betädde sig verkligen ohövligt, och nekade reparation/(alt reklamation) och hänvisade att garantin inte gällde. Efter att äntligen ha kommit i kontakt med apple support, så får man samma svar där. "tyvärr så kan vi inget göra, det händer att grejer går sönder"
så medlemmar, vart ska man ta vägen? att slänga en 13 månader gammal shuffle i papperskorgen med alla tillbehör känns inte lockande på grund av den här skitgarantin. vad fan har hänt med företags vilja att genomföra good-will reparationer? finns det någon annan som har blivit lika illa bemött? Eller någon som vet hur man löser problemet?
jag tycker detta är jävligt svagt av apple. att bete sig på detta viset mot kunder, sälja några av marknadens dyraste mp3 spelare, med röten kvailte och därefter bete sig svingaktigt.
/aldrig mer apple.