Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shuffle har packat ihop helt, apple beter sig illa?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såja, nu har flickvännens shuffle packat ihop. 1 vecka efter att garantin gått ut så lägger den helt enkelt ner. man får samma felmeddelanden som andra medlemmar fått, dvs, blinkande grön/orange när man sätter på den. Felet uppstod när mp3 låg stillunder natten, alltså ingen påverkan alls. ingen dator av de 4 som vi testat känner varken igen spelar som hårddisk eller som mp3, och den går inte heller att grundinställa på något sätt.

Vi har varit i kontakt med apple, först i butik där de betädde sig verkligen ohövligt, och nekade reparation/(alt reklamation) och hänvisade att garantin inte gällde. Efter att äntligen ha kommit i kontakt med apple support, så får man samma svar där. "tyvärr så kan vi inget göra, det händer att grejer går sönder"

så medlemmar, vart ska man ta vägen? att slänga en 13 månader gammal shuffle i papperskorgen med alla tillbehör känns inte lockande på grund av den här skitgarantin. vad fan har hänt med företags vilja att genomföra good-will reparationer? finns det någon annan som har blivit lika illa bemött? Eller någon som vet hur man löser problemet?

jag tycker detta är jävligt svagt av apple. att bete sig på detta viset mot kunder, sälja några av marknadens dyraste mp3 spelare, med röten kvailte och därefter bete sig svingaktigt.

/aldrig mer apple.

Jag tycker inte de har betett orimligt på något sätt... De hade ett års garanti och när den tiden gått ut garanterar de inte längre att du har en fungerande produkt. Så är det bara. Det finns inga företag såvitt jag vet som reparerar gratis utanför garantin. Företag är företag; de finns till för att tjäna pengar.

Men det var bra att du postade för det finns kanske någon som har någon idé om vad man kan göra. Men att skylla på Appla för det här är bara för mycket.

Vad är det för fel Apple har gjort här egentligen? Sist jag kollade var de ute efter att tjäna pengar precis som Sebbe säger.. Röten kvalite kan du väl knappast påstå när den ändå har hållt tretton månader utan problem.

jag vet inte vad ni har för skitkassa erfarenheter annars, men företag i allmänthet tar ansvar för sina produkter. Hur i helvete kna man kalla det god kvalitet när det har hållt 13 månader? det är ju fan skrämmande. god kvailtet är något som aldrig går sönder, utan man byter ut det när man vill ha nytt.

Apple erbjuder ingen form av hjälp alls, de menar seriöst att man ska köpa en ny av deras skitspelare varje år.. Jag har aldrig stött på ett företag som har så dålig good-will service som apple

Allmänna reklamationsnämnden!

garantin gäller inte, så de har sitt ansvar ffrånsagt. men ändå, principen att de beter sig illa, ohövligt och inte alls vill hjälpa till med deras produkter...

Det är knappast så att de är tvungna att ta ansvar, garantiden är trots allt bara tolv månader.. Jag har inte skitkassa erfarenheter av företag så du vet. Har du ens gjort en förfrågan om hur mycket det skulle kosta?

reparation: 1000kr/timmen fick jag som svar....

Ursprungligen av skoggy:

reparation: 1000kr/timmen fick jag som svar....

Verkar vara billigare att köpa nytt.

2 år

Reklamationsrätten gäller i två år. Garantin är mångt och mycket ett sätt att flytta fokus från detta. Reklamationsrätten gäller förstås bara produktfel, inte handhavandefel. Ofta tar ju affären allting utan frågor under garantitiden, men kan gnälla mer under år 2. Under normalt handhavande skall grejen dock hålla två år eller ersättas.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-21 01:50

Reklamationsrattwn ar ingen garanti.
Den galler bara Tillverkningsfel, och det ar kundens ansvar att bevisa detta.

Reklamerar gor du hos aterforsaljaren och inte hos Apple. Dom ar tillverkare i det har fallet och har inget med reklamationen att gora.

1
Bevaka tråden