Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig ipod utan kvitto

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja så ni vet så har ja försökt att gå till onoff, dom sa till mig om ja inte har kvittot så måste ja betala.
Så ja har ju köpt min ipod från bangladesh, fast ja fick nog ingen kvitto, för det va min morsa som köpte nanon därifrån hos min morbror, det han som hämtar såna elektronik grejjer från singapore...och den e nu trasig, ipod nanon svart 2 gb, knapparna går ej att klicka på!
För några veckor sen så funkade knapparna igen, senare så¨gick det inte...så ja vet ej va ja ska göra nu

Hur mycket kostar det att få sin ipod nano att bli fixad?
Och går det att fixa fram ett kvitto?

Och ja, ja har testat dom där reset grejjerna, så ni behöver inte säga till mig att göra det, för de funkar ändå inte

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-14 20:44

du ska inte gå med den till onoff du ska gå me den till ett sericecenter eller skicka in den till apple

Ursprungligen av Tangelito:

Hur mycket kostar det att få sin ipod nano att bli fixad?
Och går det att fixa fram ett kvitto?

Ibland undrar man om inte vissa borde tänka igenom sina frågor lite.

1. Hur ska någon här inne kunna veta vad det kostar att reparera din Nano? "Det går inte att klicka på knapparna", nähä. Hjulet kanske är trasigt, eller så är ett kretskort trasigt, eller så är batteriet trasigt, eller så ... Du förstår ju själv hur många varianter det finns, samtliga säkerligen med olika prislapp. Känns spontant som att en Nano är såpass billig att de sällan repareras om det inte är ett väldigt litet fel.

2. Fixa kvitton är vad jag vet olagligt. Om du inte menar ett kvitto på det du verkligen har köpt, och såvida du inte kommunicerar med din mor och morbror via det här forumet så har frågan inte här att göra.

Punkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-14 23:26

1. Det kostar så här myckwet att reparera iPod hos Apple. Så det visste vi minsann.

Apple - Support - iPod - Repair pricing

2. Fråga din morbror. Har han köpt eller importerat produkt från singapore, så ska han ju kunna skaffa fram kvitto. Utan det, tja...så går det när man vill komma billigt undan..

Har dom alltså fast pris oavsett fel?

Har du testat att ringa apple?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 21:26
Ursprungligen av Tartryffel:

Har dom alltså fast pris oavsett fel?

Jo, det är fast pris.

Fast du får ju ingen ny iPod(du får en refurbished med 90 dagars garanti)

Så okej...så asso varför måste man betala 400 kr för att dom ska kolla om det nått fel och sen 500 kr för att dom ska fixa ipoden?
är dte inte dyrt eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 22:28

Nu har du fått dewt om bakfoten.

iPod nano 2008,63 SEK

Det är reparation OOW på en Nano. Så billigt är det inte..o du får bara 90 dagars garanti på den.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 22:29

En dum fråga, har du provat att återsätlla ipoden med senaste ipod updatern?

Har du provat o resetta ipoden?

Så om ja ska bara byta batteriet?
kostar det 600 kr och va händer då?

det kalrt ja har gjort

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 00:49

Är det batteriet som är sönder så kan du ju köpa batterikit från teknikmagasinet för 199kr

Knapparna funkar inte
Liksom allt funkar, hold knappen funkar och när man trycker den of/off så lyser skärmen men när man ska scrolla eller trycka på knapparna så lyser inte skärmen...och när man ska ladda ipoden så lyser den!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 21:28

Hur får du igång ipoden om knapparna inte funkar?

Om jag liksom låter ipoden vara i några dagar, så trycker ja på mitten knappen...då funkar det...sen när ja ska använda scrollen och det så funkar det inte...och för att den ska lysa så trycker ja in hold knappen on/off då lyser den, det är då den funkar....liksom, tummen får inte ipoden att scrolla på knapparna, man tror att den stannar bara på samma ställe

  • Medlem
  • 2006-08-19 14:09

har du någe fodral till den? silikon eller liknande!?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-19 19:58

mjukvarufel helt klart. det löser du själv utan kostnad

jasso?
men ja har inte kvitto då måste ja ju betala...måste d nått va fel på batteriet?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-20 15:09

nej det är inte säkert att du behöver betala när du inte har kvitto,
jag har lämnat in min G5 utan kvitto och fått den lagad.
(jag skickade inte in den utan lämnade in den på ett servicesenter i uppsala)

jaha vart kan man hitta service center här i stockholm?

Tangelito, det här forumet är fullt av folk som vill hjälpa till men kan du inte försöka själv först? Tar ju inte många minuter att söka, dels på Apples svenska sida och dels här på forumet. Verkar som att du vill ha allt serverat utan att göra något själv.

va ska ja göra tycker du?
om ja vill leta upp en service center, vart kan ja hitta en?
ge mig bara svaret så ska ja försöka själv, punkt slut

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-21 21:56

apple.se punkt slut

  • Medlem
  • 2006-08-21 22:59

jösses....
......

  • Oregistrerad
  • 2006-08-21 23:19

Misstänker fortfarande att du inte felsökt iPoden, vilket är att rekommendera att göra först.

Du bör vara medveten om att d kan få betala för undersökningen om det visar sig vara mjukvarufel. Detta även om dom tar in den utan kvitto(vilket dom inte gör om dom gör sitt jobb)

ok tack för svaret nästa gång ja ska söka...........

en fråga:
hur felsöker man ufred?
liksom ja har gjort reset och allt va mer ska ja göra när den ej funkar?

Köp en ny. Känns som man är dödligt less på (i stort sett) samma frågor gång på gång. Nästa iPod du köper supportas på Apple - Support - iPod. Fast för min del får du lika gärna köpa ett annat märke

nej ja tänker inte köpa ett nytt!
ska lämna in den i bangladesh eller får ja göra d här och betala...thats my point!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-25 16:08

du får lämna in den här,

Bevaka tråden