- Tangelito
- Medlem ●
Ja så ni vet så har ja försökt att gå till onoff, dom sa till mig om ja inte har kvittot så måste ja betala.
Så ja har ju köpt min ipod från bangladesh, fast ja fick nog ingen kvitto, för det va min morsa som köpte nanon därifrån hos min morbror, det han som hämtar såna elektronik grejjer från singapore...och den e nu trasig, ipod nanon svart 2 gb, knapparna går ej att klicka på!
För några veckor sen så funkade knapparna igen, senare så¨gick det inte...så ja vet ej va ja ska göra nu
Hur mycket kostar det att få sin ipod nano att bli fixad?
Och går det att fixa fram ett kvitto?
Och ja, ja har testat dom där reset grejjerna, så ni behöver inte säga till mig att göra det, för de funkar ändå inte
Hur mycket kostar det att få sin ipod nano att bli fixad?
Och går det att fixa fram ett kvitto?
Ibland undrar man om inte vissa borde tänka igenom sina frågor lite.
1. Hur ska någon här inne kunna veta vad det kostar att reparera din Nano? "Det går inte att klicka på knapparna", nähä. Hjulet kanske är trasigt, eller så är ett kretskort trasigt, eller så är batteriet trasigt, eller så ... Du förstår ju själv hur många varianter det finns, samtliga säkerligen med olika prislapp. Känns spontant som att en Nano är såpass billig att de sällan repareras om det inte är ett väldigt litet fel.
2. Fixa kvitton är vad jag vet olagligt. Om du inte menar ett kvitto på det du verkligen har köpt, och såvida du inte kommunicerar med din mor och morbror via det här forumet så har frågan inte här att göra.
Punkt.
1. Det kostar så här myckwet att reparera iPod hos Apple. Så det visste vi minsann.
Apple - Support - iPod - Repair pricing
2. Fråga din morbror. Har han köpt eller importerat produkt från singapore, så ska han ju kunna skaffa fram kvitto. Utan det, tja...så går det när man vill komma billigt undan..
Har dom alltså fast pris oavsett fel?
Om jag liksom låter ipoden vara i några dagar, så trycker ja på mitten knappen...då funkar det...sen när ja ska använda scrollen och det så funkar det inte...och för att den ska lysa så trycker ja in hold knappen on/off då lyser den, det är då den funkar....liksom, tummen får inte ipoden att scrolla på knapparna, man tror att den stannar bara på samma ställe
Tangelito, det här forumet är fullt av folk som vill hjälpa till men kan du inte försöka själv först? Tar ju inte många minuter att söka, dels på Apples svenska sida och dels här på forumet. Verkar som att du vill ha allt serverat utan att göra något själv.
Misstänker fortfarande att du inte felsökt iPoden, vilket är att rekommendera att göra först.
Du bör vara medveten om att d kan få betala för undersökningen om det visar sig vara mjukvarufel. Detta även om dom tar in den utan kvitto(vilket dom inte gör om dom gör sitt jobb)
Köp en ny. Känns som man är dödligt less på (i stort sett) samma frågor gång på gång. Nästa iPod du köper supportas på Apple - Support - iPod. Fast för min del får du lika gärna köpa ett annat märke