Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn känner inte igen Ipod, hjälp uppskattas!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Nu har jag råkat ut för problem med iPod

Anledningen till att jag skriver en ny tråd om detta är att jag har provat alla lösningarna jag kan komma på till detta problem, jag har restartat Ipod (genom att trycka meny+clickwheel), jag har provat med senaste versionen av iTunes och Ipod Updater och sedan avinstallerat dessa och provat med mjukvaran på den medföljande skivan och jag har t.o.m installerat om mitt USB 2.0 kort. Jag har startat om datorn med Ipoden inkopplad och inte inkopplad, kollad att den är för Windows etc. Förutom det har jag provat att använda EphPod, men ingenting tycks hjälpa.

Problemet är att datorn inte erkänner iPod. iTunes öppnas inte och jag kan inte ta över musik, och Ipod Updater säger bara att jag ska koppla in Ipod för att kunna uppdatera den. Jag får även ett felmedelande där det står att "USB enheten kan inte kännas igen". Jag hittar inga guider eller FAQer där jag hittar en lösning till problemet, så jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig nu.

Jag har tidigare fört över musik utan några problem, så det kan vara något fel på inställningarna. Nu vänder jag mig till er sakkunniga för hjälp, då detta börjar bli riktigt frustrerande.

Tack på förhand!

Jag har exakt samma problem...hjälp tack!!

Jag skulle installera Ipod Linux, när jag glömde lägga in en fil. Nu får jag som en log, svart bakgrund med blå text, som stannar. Och jag kan inte göra någonting. Jag kan inte koppla in den till datorn eller göra något med min iPod. Jag har en nano. HJÄLP!

Ursprungligen av Lamer_2003:

Jag har exakt samma problem...hjälp tack!!

Jag skulle installera Ipod Linux, när jag glömde lägga in en fil. Nu får jag som en log, svart bakgrund med blå text, som stannar. Och jag kan inte göra någonting. Jag kan inte koppla in den till datorn eller göra något med min iPod. Jag har en nano. HJÄLP!

Håll inne menu och mittenknappen så startar den om sig... Om du när äpplet syns trycker inte play och mittenknappen kommer du in i diskäget och kan koppla in den till datorn.

Eller så låter du starta som vanligt som kommer du in i originalprogramvaran (om du ställde in det så vid installationen av iPL, annars håll inne rewind)

http://ipodlinux.org/forums/viewtopi...emove+podzilla

Länken är en guide för att ta bort linux och återställa iipoden
Har haft samma problem

Ännu jobbigare

Jag har samma problem som ovanstående. När jag kopplar nanon till datorn händer ingenting. Det ljud, två olika toner, ljus och mörk, som brukar låta när man ansluter något externt ersätts nu av tre ´treljud i samma ton. Jag kan inte uppdatera eller göra någonting, eftersom datorn inte hittar ipoden. När jag håller in menu/ play hamnar jag i disc mode, men allt ipoden säger där är "ok to disconnect". Jag har ingen aning vad jag skall göra. Någon annan som vet?

Se[BBB]e: Tack! Det fungerade för mej!:)

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 20:33

"ok to disconnect" etyder att den ar in disc mode.

Vad händer när du kopplar den till datorn då?

Ändras det till "do not disconnect"?

Gör det det så återställ ipoden

Gör det inte det, så prova på en annan dator

Tyvärr händer ingenting när jag ansluter till datorn när den är i diskmode.
Har läst mig till att meddelandet i displayen skall ändras till do not disconnect, precis som du säger, men inget händer.
Har genomfört alla steg jag kan i felsökning, men kan ju inte återställa den eftersom datorn inte reagerar.
Kanske borde kolla hur det är på en annan dator, som du säger. Har du några andra tips, på förhand, ifall det inte fungerar?

samarbetsproblem dator och ipod

Hej igen!
Provade på en gammal laptop, och där hittar datorn ipoden. Har inte itunes på laptopen,så hur det fungerar vet jag inte. Alltså är det datorproblem.
Det konstiga är att det hela har fungerar problemfritt tills för 4 dgr sedan, (haft ipoden sedan slutet juli) och jag har inte gjort några förändringar i datorn. Vad kan det vara då?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 22:13

Du har inte installerat nåt anti-virus eller fått nån uppdatering?

Borde funka om du bara avinstallerar itunes o ipod updater o installerar det igen

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 22:14

fasdt prova först att återsätlla ipoden på den andra datorn. Det fungerar också ibland.

Har nu avinstallerat itunes och quicktime. Testade att sätta in Nanon då. Samma sak händer, datorn hittar inte ipoden och det enda som händer är att jag hör tre korta ljudsignaler, likadana, som är den som annars hörs först av de tre som indikerar att man anslutit en extern enhet av något slag.
Tror inte att det är något med ipoden, eftersom min gamla laptop hittade den utan itunes, men min stationära inte gör det, samt att den i övrigt fungerar problemfritt.
Jag har också provat att stänga ner brandvägg, kört antivirus och ad-aware.
Jag har också nu ominstallerat itunes, men ingen skillnad.
Vad fan skall man göra?

Lösningen!

Tjena!
Har löst problemet. Gjorde helt enkelt en systemåterställning och installerade om itunes där, så gick allt bra igen. Bra för någon att veta kanske.

Hur gör man en systemåterställning?

I Windows XP gör du det på Start > Alla Program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning!

Snälla hjälp mig!

Jag har ett väldigt stort problem, alla mina låtar försvann från min Ipod. Jag gick in på Itunes och dom frågade typ om ja ville uppdatera min Ipod och ja tryckte på "ja" och då försvann alla låtarna. Är det någon som vet om ja kan få tillbaka låtarna på nått sätt eller måste ja lägga in alla skivor på nytt? Tack på förhand //Charlotte

1
Bevaka tråden