Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den 12:e smäller det!

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Linderborg:

den nya updaten innehåller iaf inte sökfunktionen, utan endast stöd för istore-spel och "bugfixes"..
men förhoppningsvis kommer det en mer omfattande uppdatering snart.

var hittar du den uppdateringen?

Ursprungligen av carpark:

var hittar du den uppdateringen?

- ladda ner och installera itunes 7: Apple - iTunes - iTunes Overview
- koppla in ipoden så den synkas med itunes, och sen kommer det stå att det finns en uppdatering tillgänglig.

gillar den nya itunes-versionen.. lite bättre gränssnitt, framför allt i ipod-delen.

Ursprungligen av Linderborg:

- ladda ner och installera itunes 7: Apple - iTunes - iTunes Overview
- koppla in ipoden så den synkas med itunes, och sen kommer det stå att det finns en uppdatering tillgänglig.

gillar den nya itunes-versionen.. lite bättre gränssnitt, framför allt i ipod-delen.

mm jo så långt är jag med. men det står inte att min behöver uppdateras... har version 1.1.2, den kan väl knappast ha uppdaterats automatiskt?

Jag hittar inget sådant. SÄker på att du inte laddat ner den från Juni?

1.2 ska den nya heta då...

Jag hade samma problem från början men jag tryckte på återställ först men avbröt återställningen så kom uppdateringsknappen fram.

En bra sak i nya firmwaren är att man kan ställa in ljuset

Jaha det funkade för mig med. Gött mos.

ah, skitgött mos! tack!

men fan. saknar sökningen.

coolt att ljusstyrkan ändras när den uppdateras o så...

Köpte min 5G på OnOff för lite mer än en månad sedan (3/8), tror ni att det går att lämna tillbaka den och få affärskredit? (Och sedab åka tillbaka nån vecka och köpa den nya verisionen :rolleyes:)

Ursprungligen av andreasdahl:

Köpte min 5G på OnOff för lite mer än en månad sedan (3/8), tror ni att det går att lämna tillbaka den och få affärskredit? (Och sedab åka tillbaka nån vecka och köpa den nya verisionen :rolleyes:)

Om den ligger förpackad och oanvänd så kanske det funkar....

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 05:28

Hur uppdaterar man till nya firmwaren UTAN att ladda ner och installera Itunes? Det har ju alltid gått att ladda ner separat tidigare... Snälla söta Apple tvinga mig inte till Itunes, isåfall får jag köpa annan mp3-spelare!

Jag kan säga att jag är väldigt sur just nu över att de uppdaterar serien två veckor efter att jag köpt en ny U2-ipod, den 28:e Augusti. Varför kan inte Apple ha lite framförhållning som alla andra företag som berättar när de planerar att släppa nya produkter?

Är det någon som vet om man kommer kunna spela filmer i upplösning 640 x 480 på sin "gamla" Ipod video G5?

Beställde en 80GB idag....
Prel leverans den 29:e

Jag har också köpt en men för mig stid det att den skulle komma om ca 5 dagar! 80gb då asså, fan de va värt att vänta en vecka!

Undrar allt hur ljudkvaliteten kommer att vara i 80gb, för att vara ärlig skulle jag välja ljudkvalitet före hårddisk Ska allt köpa mig en 80 ifall det är lika bra (eller bättre) ljud än Nano och Shuffle. Skulle vara tacksam ifall någon kunde svara när de har fått sin 80 ^^

Ursprungligen av Lamer_2003:

Undrar allt hur ljudkvaliteten kommer att vara i 80gb, för att vara ärlig skulle jag välja ljudkvalitet före hårddisk Ska allt köpa mig en 80 ifall det är lika bra (eller bättre) ljud än Nano och Shuffle. Skulle vara tacksam ifall någon kunde svara när de har fått sin 80 ^^

Skulle förvåna om ljudkvaliten skulle vara annorlunda. För det sitter väl samma ljudchip i alla ipodarna. Fast det kan ju urskilja sig från de tidigare modellerna.

Nya hörlurar dessutom som förhoppningsvis presterar bättre ljud än de förra gjorde!

  • Medlem
  • 2006-09-13 20:42

har märkt att det har kommit en ny meny inne på inställningar som heter volymspärr
Jag får inte heller upp den där nya sökfunkionen som många snackar om. är det var Ipod videon lr?

P.s Uppdateringen ger väl inte bättre batteritid? D.S

Ursprungligen av Monz_:

har märkt att det har kommit en ny meny inne på inställningar som heter volymspärr
Jag får inte heller upp den där nya sökfunkionen som många snackar om. är det var Ipod videon lr?

P.s Uppdateringen ger väl inte bättre batteritid? D.S

Volym spärren är inte en ny uppdatering. Den fanns med i förra uppdateringen också och även i den som kom innan den också har jag för mig.
Det är än så länge oklart om den ny sök funktionen bara kommer finnas på den nya 5G versionen.
Själv tycker jag det verkar konstigt om det skulle vara inbyggt i hårdvaran. Och det borde finnas med i en framtida firmware till både den gamla 5G och den 1G av Nanon.
Men Apple vill kanske ha något exlusivt för de nya versionerna:(

vet nån vad detta gaps playback är och om det finns på den gamla g5an ?

det blir ingen tystnad mellan låtarna om du så önskar.

måste man ställa in den funktionen då ipoden elr i itunes? men ingen som fortvarande vet om detta funkar på ipod g5( förra årets)

Ursprungligen av _themusicas:

måste man ställa in den funktionen då ipoden elr i itunes? men ingen som fortvarande vet om detta funkar på ipod g5( förra årets)

När du installerat itunes 7 så går programmet igenom alla låtar du har och sätter ihop dom låtar som det var meningen från början att dom ska vara samansatta. Exempelvis i Brian Wilsons album SMILE. Så är det albumet indelat i fyra sektioner där tre låtar vardera går ihopa. Tidigare blev det ett par sekunder mellan varje av dessa låtar. Men nu flyter dom ihopa istället utan något stopp mellan dom. Detta är inget som du kan välja själv för olika låtar.
Och det funkar i förra G5 också.:)

i itunes. Vet ej om det funkar på gamla g5.

Video i 640 x 480 fungerar också på den "gamla" video-ipoden. Det motsvarar nästan DVD-kvalitet. I alla fall region 1, som har upplösning på 720x480, medan vi i Europa har 720 x 576 i upplösning. Sedan brukar mediaspelaren konvertera det till rätt storlek med rätt aspekter.
Däremot så kan jag inte se att den högre upplösningen ger bättre bild när man skickar signalen ut från Ipoden, det ser fortfarande förjävligt ut.
Bilden är suddig, vissa delar av bilden ser ut att vara ritad med pastellkritor och pixlar syns. I vanliga fall brukar en TV dölja sådana arteffekter bättre än en datorskärm, men det ser betydligt bättre ut på skärmen än på TV-n.
Använder docka med S-video sladd. Gissar på att något går snett när man skickar signalen via denna...

Bevaka tråden