Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det värsta som har hänt din ipod?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hade min 20GB i fickan när jag gick ut från baksätet i bilen. Som i slowmotion ser jag hur den glider fickan samtidigt som jag stänger dörren... Försöker skrika till min kompis att stanna, men ack försent. Hon backar över min kära, och med ett sjukligt kras går den sönder. Behöver jag säga att den inte gick att rädda?

  • Medlem
  • 2005-11-24 00:58
Ursprungligen av annasl:

Hade min 20GB i fickan när jag gick ut från baksätet i bilen. Som i slowmotion ser jag hur den glider fickan samtidigt som jag stänger dörren... Försöker skrika till min kompis att stanna, men ack försent. Hon backar över min kära, och med ett sjukligt kras går den sönder. Behöver jag säga att den inte gick att rädda?

nej men det hade ju varit ett under om den klarade sig

Ursprungligen av annasl:

Hade min 20GB i fickan när jag gick ut från baksätet i bilen. Som i slowmotion ser jag hur den glider fickan samtidigt som jag stänger dörren... Försöker skrika till min kompis att stanna, men ack försent. Hon backar över min kära, och med ett sjukligt kras går den sönder. Behöver jag säga att den inte gick att rädda?

Så synd att det inte var en nano
se http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3

  • Medlem
  • 2006-09-19 18:52
Ursprungligen av annasl:

Hade min 20GB i fickan när jag gick ut från baksätet i bilen. Som i slowmotion ser jag hur den glider fickan samtidigt som jag stänger dörren... Försöker skrika till min kompis att stanna, men ack försent. Hon backar över min kära, och med ett sjukligt kras går den sönder. Behöver jag säga att den inte gick att rädda?

aj fan, de va synd...

hade träslöjd, min "kompis" kommer förbi min bänk med svart färg på en pensel, snubblar på sladden, krossar den, och dränker halva i svart färg. helvete, en mini i sjön tänkte jag. fan va jag var sur på honom efteråt!!:mad:

R.i.p

  • Oregistrerad
  • 2005-11-21 23:05

Är verkligen rädd om min Mini...men på något sätt har jag lyckats tappa den från 1,5 m i betong, asfalt, vattenpöl och så vidare - utan en enda skråma! Den är helt enkelt otrolig...

Jag är otroligt rädd om min Mini.
Trolgitvis därför den klarat sig så bra.

Har tappat den i golvet 1 enda gång här hemma.
Då lacka jag!

skulle gärna vilja se bilder på era skadade ipod, kanske speciellt annasl(den finns väl inte kvar) Men det skulle vara mycket roligt!

Roligt?!
Jag skulle få mardrömmar...

Ursprungligen av Marcus F:

Roligt?!
Jag skulle få mardrömmar...

haha...;) då skulle du inte våga checka in de olika skade-testerna med pods som finns lite överallt på nätet. där de backar över nanos (som länken ovan... om det är samma länk som jag kollade för nån vecka lr två sedan), och där de öppnar hela devicen och pillar och drar ut smågrejerna inuti osv>:) det smärtade lite i mitt podhjärta dock, måste jag medge... även fast det är intressant att se hur en totalkvaddad pod ser ut. *ambivalent*

Ursprungligen av the starry winter 98:

haha...;) då skulle du inte våga checka in de olika skade-testerna med pods som finns lite överallt på nätet. där de backar över nanos (som länken ovan... om det är samma länk som jag kollade för nån vecka lr två sedan), och där de öppnar hela devicen och pillar och drar ut smågrejerna inuti osv>:) det smärtade lite i mitt podhjärta dock, måste jag medge... även fast det är intressant att se hur en totalkvaddad pod ser ut. *ambivalent*

Har sett flera av dem, ovanstående inlägg var mycket ironiskt...

Ursprungligen av the starry winter 98:

haha...;) då skulle du inte våga checka in de olika skade-testerna med pods som finns lite överallt på nätet. där de backar över nanos (som länken ovan... om det är samma länk som jag kollade för nån vecka lr två sedan), och där de öppnar hela devicen och pillar och drar ut smågrejerna inuti osv>:) det smärtade lite i mitt podhjärta dock, måste jag medge... även fast det är intressant att se hur en totalkvaddad pod ser ut. *ambivalent*

vad sägs om www.smashmyipod.com? Jag bryr mig inte om folk pajjar ipodar så länge de inte rör min :rolleyes:

ok då, intressant och se hur skadorna blir på olika sätt, och se vad man ska varar speciellt rätt med. Det verkar tex inte vara bra att ha handskar på med ipod, speciellt inte min, då man måste ta av handskarna varje gång man ska trycka på en knapp. detta kan vara farligt. Jag tycker också det är farligt och skulle inte rekomendera att ha ipod i bröstfickan. Någon gång kommer du antagligen böja dig ner och DÅ....

FLER BILDER!!

värsta som hänt min 20 gig var väl för 5 minuter sedan är den låg på skrivbordet när jag lyssnade, och jag råkade dra till i sladden till den och den slog i golvet. Ja, ja då vet man ju att den iallafall klarar ett fall på 80 cm ner i parketten :rolleyes:

dom verkar helt dumma att dom pajar ipod ipod är mp3 spelarans mp3 och gillar min ipod nano men jag gillar inte att den har repor jag har haft den i fodral hela tiden om den fick ändå repor vad ska jag göra hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-09 14:35

vad sägs om att lägga till punkter, så att inlägget blir läsligt?

Dessutom finns det trådar om detta t.ex "skydda o ta bort repor på ipod nano"

SÖK!!!

satte mig på min mini.. skärmen slutade funka.. så nu har jag en ipod shuffel

  • Medlem
  • 2005-12-16 09:54

Jag är grymt rädd om min nano.. Har dock tappat den hemma i golvet i hallen, där det var lite grusigt, så ja fick en liten skråma på skärmen, inget allvarligt, tog ett speciellt papper och allt va väck sen.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-20 18:08

vad för speciellt papper?

Jag har försökt att vara ganska rädd om min mini, men det är ett heltidsjobb att helt undvika småslag.
På bussen har den fått mindre smällar ibland, men inget synligt. Förutom en liten repa över Apple-loggan på baksidan, som man kan se om man vinklar den i starkt ljus. Inget allvarligare alltså.
En gång åkte den i en bordskant så att ena hörnet fick sig en lite smällt. syns om man tittar noga.
Farsan tappade den dessutom i golvet en gång, ganska högt, men förvånande nog blev det inte en skråma.
Änglavakt.

Men, som många andra säkert sagt, saker är till för att användas, speciellt iPod är ju till för det.
Om man ska helt undvika repor och slag får man inhandla en sidenkudde och inte använda den utomhus.
Eller kanske ett fodral :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-12-29 20:06
Ursprungligen av Gone_Away:

Jag har försökt att vara ganska rädd om min mini, men det är ett heltidsjobb att helt undvika småslag.
På bussen har den fått mindre smällar ibland, men inget synligt. Förutom en liten repa över Apple-loggan på baksidan, som man kan se om man vinklar den i starkt ljus. Inget allvarligare alltså.
En gång åkte den i en bordskant så att ena hörnet fick sig en lite smällt. syns om man tittar noga.
Farsan tappade den dessutom i golvet en gång, ganska högt, men förvånande nog blev det inte en skråma.
Änglavakt.

Men, som många andra säkert sagt, saker är till för att användas, speciellt iPod är ju till för det.
Om man ska helt undvika repor och slag får man inhandla en sidenkudde och inte använda den utomhus.
Eller kanske ett fodral :rolleyes:

minin står emot repor och dylikt skitbra!
jag vet inte hur många gånger jag har tappat min mini, men ingen repa eller nåt

jag ahr tappat min 30gb video i stengolvet hemma från ca 1,5 meters höjd ett flertal gånger och ändå inte en skråma !

  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 21:08

Det värsta jag gjort mot min ipod är att jag köpte den.

Ursprungligen av Banankaka:

Det värsta jag gjort mot min ipod är att jag köpte den.

Då känns det ju som att den var ett väldigt bra köp

  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 22:53
Ursprungligen av thecrazy88:

Då känns det ju som att den var ett väldigt bra köp

Japp

Inga som vill dela med sig i form av bilder på sina kantstötta och repade iPod? Ta närbilder med skärpa!

Ursprungligen av martin_stenmark:

Inga som vill dela med sig i form av bilder på sina kantstötta och repade iPod? Ta närbilder med skärpa!

Äh, du vet vissa kan ju tappa sina tusen gånger utan att det syns (speciellt om man har en Mini )
Och min digitalkamera tar skit oskarpa bilder och jag darrar hela tiden

ajajaj, ja lite skakig kan man bli på gamla dar.

Ursprungligen av martin_stenmark:

ajajaj, ja lite skakig kan man bli på gamla dar.

Ja, när man är 14

Bevaka tråden