Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med video film.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt men hittar ingen som har svar på fråga.
Jag har konverterat en film till mpeg 4. Men sen när jag sak lägga i i ipod så fungerar det inte. itunes säger " blablabla kopierades inte till din ipod enhet efetrsom filtypen inte akn spelas upp av denna ipod.

Har en 30 gb video. Kan lägga in andra filmklipp men inte vissa. Måste man konvertera med olika program för olika filmer eller?
Använder Videoare ipod converter.

Someone help me out here?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-08 20:07

högerklicka och välj konvertera markerat för iPod

Hej, jag har liknande problem efter uppdateringen. Speciellt med tv-serier. Jag konverterar med iSquint som alltid funkat perfekt. Men av någon outgrundlig anledning visas vissa filmer, medan andra "bara försvinner". Hittar inget som är annorlunda i de avsnitten som inte syns. T.ex. lägger jag in Greys Anatomy, taggar säsong och avsnitts nummer per fil, skriver in exakt samma tv-program namn och marekrar dem som TV-Show i rullgardinen. Filerna flyttas från movies-foldern till TV Shows foldern, alla filer synd korrekt i korrekt gruppering. Men när jag sedan kopplar in min ipod (60gb video) så kopierar den inte alla avsnitt. CHE? Fattar noll! Hittar inget som urskiljer filerna från varandra, vissa bara inte kopieras. Har verkligen provat ALLT. HJÄLP!

hittade lösningen!

Jag konverterar ofta under natten och då har isquint konverterat och sedan lagt till i itunes och automatiskt spelat upp hela avsnittet. Jag har sedan vaknat och gjort alla steg som ovan, MEN iTunes tror då att jag redan sett avsnittet eftersom det rullat på under natten, mig obemärkt. Alltså kopieras avsnitten aldrig till ipodden.

Lösning: gå in på fliken tv-shows i iPodens konfigurering i iTunes och klicka för "kopiera alla tv-avsnitt". Tidigare kopierade den bara de avsnitt som jag inte sett. därmed det dolda problemet beskrivet ovan.

okejmen du troy 100 det går inte att lägga in den i biblioteket änns.?

1
Bevaka tråden