Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudspärr På 5g (video)

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av N3rox:

Min iPod är redan i extern hårdisk läge, men det funkar ändå inte

VAD funkar inte?
Hittar du inte iPoden som hårddisk i utforskaren eller fungerar inte goPod trots detta?
(På ett forum som detta är det viktigt att vara t y d l i g när man vill ha hjälp)

Har du provat både med senaste programvarorna från goPod och även iMod?!?:

goPod
ipod with full volume

  • Oregistrerad
  • 2006-12-08 17:29

Kan inte låsa upp volymgräns

Hej!
Jag uppdaterade min ipod nyss och då las det typ in någon slags ljudspärr, volymgräns. När jag går in på instälningar/volymgräns på ipoden så står det att jag ska trycka in en kod för att låsa upp volymgränsen, men jag har ju ingen aning om vad det är för kod?

Snälla kan någon hjälpa mig?!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 09:17

Kan inte låsa upp volymgräns!

Hej!
Jag uppdaterade min ipod nyss och då las det typ in någon slags ljudspärr, volymgräns. När jag går in på instälningar/volymgräns på ipoden så står det att jag ska trycka in en kod för att låsa upp volymgränsen, men jag har ju ingen aning om vad det är för kod?

Snälla kan någon hjälpa mig?!

Det finns inlägg tidigare i den här tråden med lösningen på ditt problem...;)

Ursprungligen av beorn001:

Det finns inlägg tidigare i den här tråden med lösningen på ditt problem...;)

Är det inte otroligt att folk struntar(uppenbarligen) i att läsa hela tråden och därmed missa lösningen på sitt problem?!!?

Nej jag läste inte alla inlägg i tråden, men de jag läste va bara upprepningar..(alltså som mitt inlägg här över Srr) Jag orkar inte läsa igenom tråden nu..får göra det när jag har sabbat min hörsel

  • Medlem
  • 2006-12-08 20:14

Ingen som kan hjälpa mig att få bort ljudspärren? Ore trevligt att få bort spärren, annars så känns det näsan onödigt att köpa ny lurar då det redan är för lågt med orginal lurana när det gäller att se på film.

  • Medlem
  • 2006-12-08 23:59

Hittar den i utforskan men inte i goPod, du/ni kan inte länka till iMod?
Funkar det lika bra?
kanske kan förklara hur man gör med iMod också?

goPod 1.4 är testad!

Ursprungligen av N3rox:

du/ni kan inte länka till iMod?

Jag gjorde ju det i förra inlägget.
Andra länken.

Citat:

Funkar det lika bra?

Den gör precis samma sak.

Citat:

kanske kan förklara hur man gör med iMod också?

Det står i read me.filen som följer med programmet.

  • Medlem
  • 2006-12-09 09:52

Det funkar inte med iMod heller, Hur vet man om spelaren är formaterad i Windows version?
Skall man starta iTunes innan eller?

Edit: Kollade i iTunes och då stod det att den var formaterad i Windows.
Skal man ladda ner den nya uppdateringen till iPoden?
Har 1.2 och finns 1.2.1.
Finns musiken kvar om man uppdaterar?

Har oxå testat iMod utan framgång... Men det är väl en ny version av gopod på gång, läste något om det på ett annat forum.

Ursprungligen av beorn001:

Har oxå testat iMod utan framgång... Men det är väl en ny version av gopod på gång, läste något om det på ett annat forum.

Se där...

Ursprungligen av N3rox:

Det funkar inte med iMod heller, Hur vet man om spelaren är formaterad i Windows version?
Skall man starta iTunes innan eller?

Edit: Kollade i iTunes och då stod det att den var formaterad i Windows.
Skal man ladda ner den nya uppdateringen till iPoden?
Har 1.2 och finns 1.2.1.
Finns musiken kvar om man uppdaterar?

Ok.
Musiken försvinner inte vid uppdatering, nej.
Apple rekommenderar alltid den senaste uppdateringen(de görs ju för att det har kommit förbättringar).

  • Medlem
  • 2006-12-09 22:19

Nu har jag uppdaterat till 1.2.1 och det hjälpte inte tyvärr!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-10 18:27

Jag råkade springa på följande lösning på om man är komfortabel att ändra med en hexeditor direkt på sin IPod. Inlägget en bit ned på sidan med en 10 stegs guide av Andrea Amaddeo. Jag testade på min 5G video och jag får ut mer kräm i mina stora öppna Sony-lurar.
How to uncap 2nd gen. iPod Nano's volume level!? - Page 8 - iPod Hacks Forums

Tydligen, enligt samma tråd, så jobbar teamet bakom goPod på version 1.5 som ska ha stöd för 5G och Nano gen2. Det är den "nya" 5G som ställer til problem. Första utgåvan ska funka med goPod1.4

  • Medlem
  • 2006-12-10 19:56

Skall prov detta, men vad händer om man gör fel?
Så, nu har jag testat det och det funkade. Tack så hemskt mycket.
Nu kan man entligen se på serier med ganska hög volume

Hur gör man om man vill ändra tillbaka, är det bara att ändra i hxd programet då också?

Det är nanon som är problemet för gopod gänget. Men enligt det forum där 10:stegs guiden fanns så har dom fått tag på en us köpt nano. Videon har varit klar ett par veckor men dom släpper väl inte två programuppdateringar på så kort tid utan väntar så allt kan släppas samtidigt...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-10 21:27

Jag testade att ändra tillbaka till orginalinställningarna på samma sätt och det gick bra. Jag testade även att ändra lite hur som helst och det resulterade i att IPoden inte ville boota upp men det gick att lösa med en återställning men det är inget jag skulle rekommendera för man vet ju aldrig vad som kan gå snett.

  • Medlem
  • 2006-12-11 06:59

Okej, men jag får tacka, är underbart när man hör vad folk säger i filmen/serierna

Har en G5 Video, och har testat goPod, men den vill inte hitta ipoden, jag har gjort allt som det står i readme, bytt USB-port, startat om ipoden, startat om datorn, alles..men vill inte hitta den..strange

Håller med att när man lyssnar på musik så har man kanske 80% som max, men har nästan alltid på 100% när jag kollar på film, särskilt Ali G...så skulle vilja ta bort spärren. Men inget broskande.

Jag har v1.2.1 och GoPod 1.4, alltså det nyaste på båda.

  • Medlem
  • 2006-12-12 19:40

Provat att återslälla?
Provat med att fylla i "0 0 0 0" som kod?
Vilken version av iPod mjukvara har du?
Har du haft kod innan?

Ursäkta off-topic. Men, Nerox från SWEgamers?

Ursprungligen av pontuslun:

Ursäkta off-topic. Men, Nerox från SWEgamers?

Skicka PM för guds skull!

konane:
Har du läst hela tråden?
goPod fungerar inte på senaste utgåvan av iPod video.
Men jag tror det gavs nåt annat tips på att lösa det hela själv...
(om du nu orkar dig på att läsa hela tråden)

  • Oregistrerad
  • 2006-12-30 18:34

konane:

i mitt inlägg, femte från slutet på sidan 5 så står det hur du ska göra. Dock kan du inte använda dig av Gopod1.4 utan måste göra det med hexeditor.

Tack gauntman, ska kolla in det!

Alltså.. Jag har laddat ner både goPod och iMod, men när jag ska starta programmen kommer det upp "No iPod Found" fast den är ikopplad.... Vad ska jag göra???!!! *frustrerad*

Ursprungligen av Linda90:

Alltså.. Jag har laddat ner både goPod och iMod, men när jag ska starta programmen kommer det upp "No iPod Found" fast den är ikopplad.... Vad ska jag göra???!!! *frustrerad*

Vilken iPod har du?
(om video, version 1 el. 2?)
Har du läst tråden helt och hållet igenom?

Jag har video, men jag har ingen
aning om det är version 1 lr 2. Är där ens ngn skillnad?
Jag köpte den för knappt två veckor sen, om de hjälper något?
Jag har läst hela tråden, men jag är inte direkt något datageni,
och fattar knappt hälften av vad där står. Så typ..
Något enkelt, lättförståeligt sätt.. om det existerar??

Ursprungligen av Linda90:

Jag har video, men jag har ingen
aning om det är version 1 lr 2. Är där ens ngn skillnad?
Jag köpte den för knappt två veckor sen, om de hjälper något?
Jag har läst hela tråden, men jag är inte direkt något datageni,
och fattar knappt hälften av vad där står. Så typ..
Något enkelt, lättförståeligt sätt.. om det existerar??

Om det är en 80 gb är det garanterat vers 2.
Annars kan du kolla om du har funktionen "sök" under tillbehör - har du vet är det vers 2.

Bevaka tråden