Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod mini - svårt problem?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-07 11:26

Hejsan. Ny i forumet och hoppas på riktigt bra hjälp av duktigt folk här.

Har en ipod mini, tror 2:a generation.

Problemet började i förrgår när jag skulle byta musik på ipoden. Har funkat helt problemfritt fram tills då. Tömde ipoden ( som jag brukar göra ) helt på musik, och skulle ladda i nya spellistan.

Itunes fethänger sig, hur jag än försöker. Ett tag gick det en liten stund att föra över musik, men i väldigt VÄLDIGT låg hastighet. Tillslut fick jag ett felmeddelande från windows och usb-porten om nått fel med enheten osv..

Läste lite på apple's forum om att det kanske kunde vara Itunes 7.2 som krånglade. Tog bort programet och alla gammla regfiler så att datorn inte skulle känna igen ipoden. Gjorde även ett nytt konto i XP med samma resultat.
Itunes funkar kanon fint tills jag trycker på överföra musik.

Har testat att formatera och återställa Ipoden flera gånger utan resultat.
Ipoden kommer för övrigt upp i utforskaren som J: , så kontakt får den. funkar även utmärkt att navigera runt i.

Läste lite i forumet och hittade andra mjukvaru-program som man kunde föra över musik med. Provat två olika - med samma resultat. Dom hänger sig även dom med vid överföring!?

Så kort sagt har jag provat:
Ny mjukvaru-uppdatering.
Ominstallation av Itunes/ipod, annat användarkonto.rubbet. Gammal Itunes version.
Bytt usb-port på ipoden. får kontakt utan problem. Kan kolla på innehållet på disken.
Annan programvara än itunes Gillade EphPod - tills det hängde sig..

Var tror ni felet ligger? I Windows eller ipoden?
Ska prova att synka hos en annan vänn till heljen. Men ni kanske ligger på nått bra tips i bakfickan.

Jätte tacksam för all hjälp och ideér!
/Adam.

• Medlem
  • 2006-12-08 22:45

?

21 lästa och INGEN kan någonting? grym support..

• Medlem
  • 2006-12-09 18:30

ni är ju totalt värdelösa!

Ah, smickrare där Vart står det att 99pod.se hjälper dig med alla dina problem och att alla användare här vet svaren på alla frågor? Det är ingen supportsida för iPods det här vettu. Varför inte pröva med att ringa Apple istället för att få någon jävla attack här.

• Medlem
  • 2006-12-10 11:11
Ursprungligen av femton:

Ah, smickrare där Vart står det att 99pod.se hjälper dig med alla dina problem och att alla användare här vet svaren på alla frågor? Det är ingen supportsida för iPods det här vettu. Varför inte pröva med att ringa Apple istället för att få någon jävla attack här.

tack, äntligen en liten reaktion. Tja, hela forumet är ju en form av just support till stor del om man navigerar runt lite. Så vad ska man tro?
Tack, jag ska testa att slå Apple en signal.
I annat fall får man väll köpa en ipod video 30gb istället, Vilket tar imot. Men vad ska man göra.
Tack iaf för lite respons.

Jag tyckte precis samma sak när jag hade en mini som pajjade. "Äh, vad ska jag med en video till?" Men när jag väl köpt den tycker jag inte att den var så dålig ändå. Visst, lite repor och sånt shit men det skiter väl jag i, ska ju bara lyssna på musiken. Dessutom får man ju plats med så mycket mer på videon att jag (nästan) bara ser fördelar med köpet!

Angående ditt problem: jag har ingen aning om vad som kan ha hänt. Men som sagt, lyssna med Apples support eller köp dig en ny video.

Lycka till!

• Medlem
  • 2006-12-10 14:54

tack återigen. Jo jag tror defenetivt inte att jag kommer ångra ett köp av en video om det nu blir så. Men jag är lite orolig över hållbarheten?

Köpte just en mini för att den är lite tjockare. Jobbar på en industri och går imot mycket, Pennor och allting ser ut som kriget, men mini'n har hållt allt det här.

Är mest orolig pga att ipod video just är tunnare = lättare att gå sönder? hur har den hållt för folk som har den? Finns ju "hard-case" att köpa till, vilket blir självklart i så fall.

Men ännu ger jag inte upp på minin. Fick synkning att fungera igår - till en hastighet av 0.04mb/s. Så ett album kom ju i ipoden, och fungerar att spela. Så jag ska allt gå till botten med det här...

Ursprungligen av n0ll:

ni är ju totalt värdelösa!

En varning kanske skulle vara på sin plats, eller vad säger moderatorerna?

1
Bevaka tråden