Hejsan. Ny i forumet och hoppas på riktigt bra hjälp av duktigt folk här.
Har en ipod mini, tror 2:a generation.
Problemet började i förrgår när jag skulle byta musik på ipoden. Har funkat helt problemfritt fram tills då. Tömde ipoden ( som jag brukar göra ) helt på musik, och skulle ladda i nya spellistan.
Itunes fethänger sig, hur jag än försöker. Ett tag gick det en liten stund att föra över musik, men i väldigt VÄLDIGT låg hastighet. Tillslut fick jag ett felmeddelande från windows och usb-porten om nått fel med enheten osv..
Läste lite på apple's forum om att det kanske kunde vara Itunes 7.2 som krånglade. Tog bort programet och alla gammla regfiler så att datorn inte skulle känna igen ipoden. Gjorde även ett nytt konto i XP med samma resultat.
Itunes funkar kanon fint tills jag trycker på överföra musik.
Har testat att formatera och återställa Ipoden flera gånger utan resultat.
Ipoden kommer för övrigt upp i utforskaren som J: , så kontakt får den. funkar även utmärkt att navigera runt i.
Läste lite i forumet och hittade andra mjukvaru-program som man kunde föra över musik med. Provat två olika - med samma resultat. Dom hänger sig även dom med vid överföring!?
Så kort sagt har jag provat:
Ny mjukvaru-uppdatering.
Ominstallation av Itunes/ipod, annat användarkonto.rubbet. Gammal Itunes version.
Bytt usb-port på ipoden. får kontakt utan problem. Kan kolla på innehållet på disken.
Annan programvara än itunes Gillade EphPod - tills det hängde sig..
Var tror ni felet ligger? I Windows eller ipoden?
Ska prova att synka hos en annan vänn till heljen. Men ni kanske ligger på nått bra tips i bakfickan.
Jätte tacksam för all hjälp och ideér!
/Adam.