Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min skärm har spruckit!!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
För någon dag sen tappade jag min iPod 80GB från 40-50 cm höjd, den bara gled ur min hand och hamnade med skärmen nedåt på golvet. Hela skärmen är nu sprucken och lyser i gult och svart.

Vet inte alls vad jag ska göra nu, har bara haft den i 6 veckor. Testade att använda den som ext hårddisk och det funkade inte, går inte ens att lägga in en låt genom iTunes. Helt sjukt egentligen att den gick sönder totalt efter ett sånt fall. Ska den inte klara mer?

Köpte den på apple.se tror ni att jag kan få ut en ny av dem? Alla svar uppskattas. Och gott nytt år btw*

Välkommen till ipod.se
Du borde allfall ringa Apple och fråga. Den kanske inte ska spricka så där lätt och då blir den nog lagad på garanti. Annars så får du nog betala för reparation men det blir nog billigare än att köpa en ny ialafall.
Men som sagt, ring Apple

Gott nytt år

Reparation blir antagligen inte billigare än en ny, och du kommer antagligen inte ersättas av Apple. De är jäkligt hårda med det där.

Köp den här och sätt i själv så blir det ABSOLUT billigare än att köpa en ny:
iPod Video Screen Repair: iPodMods

hehehe indeed

theplague: Frågan är om det hjälper med det. Låter som att det är mer än skärmen som gått sönder för henne..

femton:
Det är sant.
Om jag vore henne skulle jag chansa på att få en ny och säga att den helt plötsligt bara var så när hon en gång skulle använda den.
Inte berätta om nåt fall eller så.

Så stora sprickor och grejer uppstår av sig själva?

Hehe, värt ett försök...
Folk har fått igenom liknande.
Andra inte.
Men vad fan, värt att prova iaf.

Är det inte risk för att dom inte litar på en då och sedan när man berättar den verkliga orsaken så går det inte?

Är väl bara att du lägger på och ringer en dag senare. Förutsatt att du har AppleCare-garantin.

Ringde Till Apple - what a joke!

Angående min ipod 80gb, kommer inte att få en ny eller något liknande. Inget som förvånar.
Däremot rekommenderade de några serviceställen där det kostar 4925kr att få ut en ny....ehm. Verkligen komiskt. Jag får väl ta för givet att ingen har vart dum nog att fixa den där...

Ursprungligen av Caroline9:

Angående min ipod 80gb, kommer inte att få en ny eller något liknande. Inget som förvånar.
Däremot rekommenderade de några serviceställen där det kostar 4925kr att få ut en ny....ehm. Verkligen komiskt. Jag får väl ta för givet att ingen har vart dum nog att fixa den där...

Livet är hårt.

Ursprungligen av Caroline9:

Angående min ipod 80gb, kommer inte att få en ny eller något liknande. Inget som förvånar.
Däremot rekommenderade de några serviceställen där det kostar 4925kr att få ut en ny....ehm. Verkligen komiskt. Jag får väl ta för givet att ingen har vart dum nog att fixa den där...

Men man måste fan ge dem att de har ganska bra humor ändå!

Ja verkligen

Ja

Ledsen för det som hänt Caroline, hade en gammal iPod en gång som gick sönder. Trots att den då var ett år gammal sög det hårt som fan.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-04 10:14

Jag känner en som fick sin nano utbytt för en sprucken skärm.. Kanske beror det på att hon var i USA då eller att hon liksom hade megaflyt..

iNerd: När nanon var ganska ny, var det en hel del som fick se sina skärmar spruckna. Var tydligen något fel i plasten eller något, dvs ett produktionsfel, så Apple bytte ut de (flesta) som sprack på garantin.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-05 23:57
Ursprungligen av femton:

iNerd: När nanon var ganska ny, var det en hel del som fick se sina skärmar spruckna. Var tydligen något fel i plasten eller något, dvs ett produktionsfel, så Apple bytte ut de (flesta) som sprack på garantin.

Okej så det hände aldrig med iPod Video förresten?

oh well...what to do, alla försäkringar suger ganska hårt de med..man fixar en helförsäkring...sen finns det massor med tilläggsförsökringar man måste fixa också..känns verkligen som bullshit. Men men, får se upp med med min nya...dvs om jag nu lyckas få ut en ny

DU får i alla fall garanterat ut nån tusing eller två på hemförsäkringen.

om man har en tilläggsförsäkring som heter allrisk...

Heh....det kan man ju undra..

iNerd: Har för mig att det bara var nanon som hade det problemet. Men vad vet jag, kanske var videon också.. Men spelar roll, det är ju ändå inte det som hänt för caroline9.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-06 16:50

Ja.. Eftersom Videon kom ut senare än Nanon har dom nog hunnit fixa problemet.. Caroline9, snacka om otur..

jo otur är det for sure...3700 i papperskorgen, dvs om jag inte köper den där skärmen på nätet för 100 dollar. Kan däremot inte fixa den själv..*ler* så teknisk är jag inte..

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-06 20:52

Oj men känner du inte nån som är teknisk som kan vara schysst att hjälpa dig? O kan det verkligen vara så dyrt att be nån laga den direkt i en Applebutik?

Haha...du är rolig du varför skulle de vilja hjälpa mig när jag inte ens vill reparera den hos dem i första hand...och garantin försvinner ju också. En reparation hos Apple är ändå löjligt dyr...
Hoppas jag kan hitta någon...;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-08 14:57

Kolla upp din hemfösäkring, kanske har du en "drulleförsäkring"?

kanske det...

Bevaka tråden