- Caroline9
- Medlem ●
Hej!
För någon dag sen tappade jag min iPod 80GB från 40-50 cm höjd, den bara gled ur min hand och hamnade med skärmen nedåt på golvet. Hela skärmen är nu sprucken och lyser i gult och svart.
Vet inte alls vad jag ska göra nu, har bara haft den i 6 veckor. Testade att använda den som ext hårddisk och det funkade inte, går inte ens att lägga in en låt genom iTunes. Helt sjukt egentligen att den gick sönder totalt efter ett sånt fall. Ska den inte klara mer?
Köpte den på apple.se tror ni att jag kan få ut en ny av dem? Alla svar uppskattas. Och gott nytt år btw*
Välkommen till ipod.se
Du borde allfall ringa Apple och fråga. Den kanske inte ska spricka så där lätt och då blir den nog lagad på garanti. Annars så får du nog betala för reparation men det blir nog billigare än att köpa en ny ialafall.
Men som sagt, ring Apple
Gott nytt år
Angående min ipod 80gb, kommer inte att få en ny eller något liknande. Inget som förvånar.
Däremot rekommenderade de några serviceställen där det kostar 4925kr att få ut en ny....ehm. Verkligen komiskt. Jag får väl ta för givet att ingen har vart dum nog att fixa den där...
Angående min ipod 80gb, kommer inte att få en ny eller något liknande. Inget som förvånar.
Däremot rekommenderade de några serviceställen där det kostar 4925kr att få ut en ny....ehm. Verkligen komiskt. Jag får väl ta för givet att ingen har vart dum nog att fixa den där...
Livet är hårt.
Men man måste fan ge dem att de har ganska bra humor ändå!
iNerd: När nanon var ganska ny, var det en hel del som fick se sina skärmar spruckna. Var tydligen något fel i plasten eller något, dvs ett produktionsfel, så Apple bytte ut de (flesta) som sprack på garantin.
Okej så det hände aldrig med iPod Video förresten?
oh well...what to do, alla försäkringar suger ganska hårt de med..man fixar en helförsäkring...sen finns det massor med tilläggsförsökringar man måste fixa också..känns verkligen som bullshit. Men men, får se upp med med min nya...dvs om jag nu lyckas få ut en ny