Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage 2004 & spamfilter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-14 11:27

Jag har uppgraderat entourage från v. X till 2004.
Nu fungerar inte spamfiltret, varken det gamla importerade eller egenhändigt nytillverkade.

Suck ! ca 100 spam om dagen, något tips ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-14 13:13

Mail.

Se till att du har installerat alla uppgraderingar från Microsoft. Entourage är nu (om jag minns rätt) uppe i version 11.3.3

Alla uppdateringar kan hämtas från www.mactopia.com. Se till att du väljer rätt språkversion. I de flesta fall kan du också använda Microsoft AutoUpdate, som ligger i din programmapp, alt din Office-mapp

• Medlem
  • 2007-01-14 22:27

jepp, jag har senast versionen.
Börjar luta åt att byta till Mail.app.

Trist om du ska behöva byta ner dig för att en enda funktion inte funkar.

Markeras mailen inte som skräppost överhuvudtaget, eller är det att de inte flyttas till skräppostmappen som är problemet?

• Medlem
  • 2007-01-25 08:18
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Trist om du ska behöva byta ner dig för att en enda funktion inte funkar.

Markeras mailen inte som skräppost överhuvudtaget, eller är det att de inte flyttas till skräppostmappen som är problemet?

Har högsta nivå på skräppostskyddet, massor av regler med ämnen som sex, re mm mm ja ni vet. Endast ca 1% upptäcker entourage som skräppost. Senaste uppgraderingen av Entourage.

Hopplöst!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-15 14:37

Jag hade samma problem vid byte till min intelmac. Kom indrösande massvis av spam, uppgraderade....och se där! nu funkade spam skyddet igen (kör på högsta)!

Jag har flyttat frågan gällande Eutourage skriven av Tomas Persson till en egen tråd:
Entourage hittar inte servern

Ett annat tips är att förebygga skärppost. Skriv t ex aldrig ut e-postadresser på webbsidor och ha en speciell e-postadress för registreringar på olika webbplatser.

1
Bevaka tråden