Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte boota Illustrator CS2 på Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 11:52

Jag kan inte kicka igång Illustrator CS2 på min Macbook Pro. Ett klick på ikonen genererar två hopp i dockan, och sedan blir allt svart. Inte svart egentligen... men inget mer händer. Jag kan utan problem boota alla andra program i CS2-sviten, men just Illustrator vägrar att starta.

Jag har avinstallerat allt och dragit in Illustrator igen på datorn utan framgång. Jag har försökt slänga prefsfiler, men några såna FINNS inte ens (förmodligen för att Illustrator skriver en plist etc första gången programmet startar, men jag kan ju inte ens få det att kicka igång). Vidare har jag kollat rättigheter i applications-foldern, men allt ser ok ut.

Provade att göra en ny användare på min maskin & starta därifrån, men ingen skillnad (PS startar).

På Adobe-forumet är folk bara griniga, så där verkar det inte finnas ngn hjälp att tillgå. Så... kanske någon här har en fin lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 16:07
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det kan vara något mystiskt med inställningsfilen, den finns i din hemmapp: Biblioteket: Preferences och heter com.adobe.illustrator.plist. Lägg den i papperskorgen och testa att starta programmet igen.

Som jag skrev i mitt första inlägg så har jag alltså inga prefsfiler alls på maskinen. Eftersom Illustrator skriver dessa första gången progget bootar, och eftersom jag alltså inte kan få shittet att boota, så finns inga dylika att rensa bort. Tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 08:21
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Okej, jag tolkade det som att du inte hittade dem.

Mystiskt problem. Vad säger Systemmeddelanden om du har det öppet när du vill öppna Illustrator?

Kollade precis, och här är resultatet:

2007-01-19 08:19:55.422 Adobe Illustrator[986] CFLog (21): Cannot find executable for CFBundle 0x4123ca0 </Applications/Adobe Illustrator CS2/Adobe Illustrator.app/Contents/Frameworks/asn.framework> (not loaded)
2007-01-19 08:19:55.461 Adobe Illustrator[986] CFLog (21): Cannot find executable for CFBundle 0x41259c0 </Applications/Adobe Illustrator CS2/Adobe Illustrator.app/Contents/Frameworks/asn.framework> (not loaded)

Har du installerat Illustrator med installationsprogrammet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 08:17
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Har du installerat Illustrator med installationsprogrammet?

Japp. Först via CS2-svitens hela installation, dvs installerade PS, ID & Illustrator. Sedan avinstallerade jag illustrator (i felsökningsjakten) och installerade Illustrator igen mha CS2-installationsprogrammet.

1
Bevaka tråden