Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV vs Mac mini

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-01-14 18:35

Varför ska man köpa en Apple TV när det finns Mac mini?

Fördelar Apple TV:
-Halva priset
-mindre?
-component ut (om nu någon använder det?)
-analog ut( behöver bara en split för att lösa det på mini dock)

Nackdelar Apple TV:
-Ingen TV? Borde den egentligen få heta Apple TV, är inte det falsk marknadsföring? Borde den inte haft någonform av tv-mottagare i sig? Hur gör man om man vill kunna använda den för att titta och spela in tv på? Går det att plugga in en elgato eyetv i usb:n och installera programvara på den. eller måste man göra det på sin andra dator och sedan streama tv bilden? Är det överhuvudtaget möjligt. Hur byter man kanal då?
-Ingen DVD spelare?
-Bara 40G hårddisk.(mot 60-160G i mini)
-Har man ett lokalt nätverk hemma kan man redan dela musikbiblioteket mellan alla datorer.

Det känns som om Apple TV bara är ännu en produkt att stapla i vardagsrummet. Vill man verkligen vara seriös med att byta ut ALLT mot EN är det Macmini som gäller. Eller?

Jag håller med din post fullständigt. Jag hade höga förhoppningar på tv, men tyvärr infriades dessa inte riktigt. Skrev lite om detta i en annan post här. Jag saknar också DVD-spelare. När jag skaffade min mini som "HTPC" var en av fördelarna att jag kunde dumpa min DVD-spelare. Jag har helt enkelt för få ingångar på min gamla TV för att jag skall kunna ha både och. Då skulle jag få ha PS2:an som DVD, och det är inte så där jättekul, även om det funkar.

Det du skriver angående TV-mottagare är också en vettig punkt att ta upp. Enligt Apple används USB-porten bara för service, vilket låter väldigt märkligt. Hoppas det visar sig att den kan användas till lite allt möjligt.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-14 20:18

Stämmer det att tv inte kan visa piratkopierad data såsom musik och film utan datan måste vara inhandlad på iTunes???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-14 22:34
Ursprungligen av leszek:

Stämmer det att ?tv inte kan visa piratkopierad data såsom musik och film utan datan måste vara inhandlad på iTunes???

Utan att egentligen svara på din fråga: Varför skulle "datan" vara piratkopierad bara för att den inte var inhandlad på itms?

Ursprungligen av leszek:

Stämmer det att ?tv inte kan visa piratkopierad data såsom musik och film utan datan måste vara inhandlad på iTunes???

Om du lägger in dina filmer i iTunes så funkar det jättebra att spela dom i Apple TV, den funkar som en iPod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-15 09:11

TV lär inte out of the box hantera populära format såsom DivX och Xvid AVI:er. Det är lite märkligt och synd att Apple gjort TV så "instängd" i sig själv. iPoden hanterade i vart fall mp3 out of the box även om man erbjöd något bättre (aac). TV borde fixa så väl QuickTime som AVI och Flash Media. Om det kommer hända….Well, det tror jag inte.

fråga: Vad gör en appletv som inte en chippad xbox gör? (visst inget wlan, men annars?)

Ursprungligen av olof_hs:

fråga: Vad gör en appletv som inte en chippad xbox gör? (visst inget wlan, men annars?)

Ser snygg ut och är tyst.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Har ett trevligt och användbart gränssnitt.
Kan komma åt ditt iPhoto-bibliotek.
Är enkel att installera.
Har fjärrkontroll.
osv...

vafan snackar du om?... DU har aldrig någonsin använt en krysslåda... ärligt.
1. fjärr finns. en bra mycket bättre fjärr än applefjärren
2. den är enkel att installera. lika enkel som en mac
3. du kan komma åt ditt iphotoarkiv genom xbmc.

va snackar du om egentligen? Ja snygg är den ju kanske inte... men snälla...

  • Medlem
  • 2007-01-18 20:48
Ursprungligen av northernlight:

vafan snackar du om?... DU har aldrig någonsin använt en krysslåda... ärligt.
1. fjärr finns. en bra mycket bättre fjärr än applefjärren
2. den är enkel att installera. lika enkel som en mac
3. du kan komma åt ditt iphotoarkiv genom xbmc.

va snackar du om egentligen? Ja snygg är den ju kanske inte... men snälla...

Jag skulle aldrig i livet betala för en xbox. Döremot kan jag tänka mig en ATV. Vad snackar du om?

Ursprungligen av Baron:

Jag skulle aldrig i livet betala för en xbox. Döremot kan jag tänka mig en ATV. Vad snackar du om?

Utfyllnad.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Du vet tydligen bättre än mig vad jag gjort i mitt liv. Du kan ju berätta för mig vad jag gjort i mitt liv. Jag är nyfiken. För att du ska slippa ljuga i fortsättningen kan jag berätta lite mer om min senaste xbox-upplevelse:

1. xbox köptes, det ingick ingen fjärrkontroll. Köpte man en fjärrkontroll tvingades man dessutom sätta ett "öga" stort som en femma på lådan.

2. Den fungerade ut ur lådan som den var tänkt att användas.
2. Det var inte någon dans på rosor att få lådan chippad.
2. Att installera XMBC: Tvingades ställa femtielva frågor på ett forum där alla svar man fick hade en ton av "du är puckad som inte förstår dig på gränssnittet vi inte brytt oss om att testa eftersom det är vi som skapat det och alla andra borde automatiskt förstå hur det fungerar" *hostjmarshallhos*.
3. iTunes-biblioteket gick att komma åt då och då, men det var buggigt som attan. Aldrig har jag ens varit i närheten av att lyckas komma åt ett iPhoto-bibliotek genom en xbox.

Övrigt värt att notera:
xboxen är stor och svart med en ful grön blob
xboxen är ful i rent generella termer
xboxen låter som en hårtork

1. har du använt en xbox (vilket jag tvekar på)
- inte kört xbmc på väldigt länge.
- inte köpt din box chippad från tex ett seriöst företag

2. ja xboxen ÄR ful men funktionen är bra.

Installationsguide för dashboard + xbmc == kan du installera mjukvara på din mac kan du dra in en dashboard och xbmc... samma gäller med plugin.

Bara för att du inte har koll (och jag fattar som sagt INTE hur du kan ha problem för det har gått så långt vad gäller användarvänlighet att du i princip kan skicka in en skiva i släden och klicka Ja, ja, ja, ok, ja, ja, ja.

Det är som att säga dömma ut apple för os9... dvs INTE speciellt smart imo. Ang ögat... eftersom vi är inne på det spåret hur vi individuella köpare gjorde så jag köpte mitt öga i ett paket med boxen. chippade den själv (och nej det var ingen dans på rosor).

Låter du en verkstad göra det åt dig så är det inget problem dock.
aja... lite brysk ton från min sida kanske... för det ber jag om ursäkt...
förklaring: fanboys har jag jättesvårt för och kanske drar alla macare över en kam... ^

Ursprungligen av northernlight:

förklaring: fanboys har jag jättesvårt för och kanske drar alla macare över en kam... ^

Just nu så beter du dig som en xbox-fanboy.

^_^

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Fortsätt tveka, visst, det kan ev. ha varit en PS2 eller Gamecube förklädd till en Microsoft-produkt, men det finns ingen logisk förklaring till varför något sådant skulle ske. Därför antar jag tesen 'jag använt en xbox' för att vara sann. Om vi utgår från det och antar att chipper.se är ett seriöst företag så kan vi väl komma överens om att jag står på en relativt solid grund när jag kommenterar upplevelsen av en xbox?

Vad har att döma ut Apple för OS9 med den här diskussionen att göra? Jag trodde vi diskuterade upplevelsen att ha ett mediacenter hemma och i den diskussionen koncentrera oss på xbox jämfört med Apple TV. Du är hemskt välkommen att förtydliga dig på den punkten.

Jag försöker verkligen förstå hur du kan anse att en xbox är en biatch att dra igång xbmc på... därav kan jag bara anta att du kört en väldigt tidig version av xbmc+dash

Mmm, jag har ingen koll på hur tekniska prylar fungerar. Tack för att du tillförde det till diskussionen.

så när vi har det utrett

Om det nu bara är att klicka Ja, ja, ja, ok, ja, ja, ja, varför görs inte det automatiskt? Jo, för att installationsprocessen är bra mycket mer kryptisk och otydlig än att bara presentera sju knappar i följd.

eftersom du måste PRECIS SOM I EN Atv/mac mini whatever måste tex skriva in lite info om tex gateway, ip osv...

Vad gäller användbarhet (något du väljer att kalla användarvänlighet, något som xmbc innehar till en ännu mindre del än det jag beskrev tack vare arroganta utvecklare) så ska jag förklara vidare: I det här fallet börjar det redan när man vill lösa problemet 'jag vill kolla på film, bilder och lyssna på musik som finns på mina datorer bekvämt från soffan i vardagsrummet'.

Är svaret antingen att:
1. Köpa en Apple TV.
2. och koppla in den till TV och nätverk
3. I ett gränssnitt som följer standardiserade interaktionsmodeller navigera och till sin mediasamling från soffan?

eller att:
1. Köpa en xBox
2. Få den chippad och inse vad det betyder.
3. Införskaffa extraprylar till sagda xbox
4. Koppla in
5. Installera tredjepartsmjukvara på sagda xbox som saknar garanti eller ordentlig support om något skulle gå fel.
5. Från soffan navigera en begränsad del av sin mediasamling från ett gränssnitt som inte ens beaktar enkla gestaltlagar?

ELLER ATT:
1. köpa en chippad xbox som kommer bundlad med fjärrkontroll.
2. koppla in din box, sätt in en skiva med dash + xbmc som man får finfin support på av ickearroganta utvecklare.
3. Från din soffa få tillgång til hela din mediasamling från ett gränssnitt som är enkelt, snyggt och framförallt användarvänligt.

Som kuriosa: polarn hade inte läst en rad om vare sig xbmc eller olika dashar och utan problem UTAN min hjälp drog han igång sin box... lätt... tror att detta säger mer om DIG nicklas än någon annat tyvärr...

Bara det att man behöver installera xmbc på en icke-standard-maskin borde vara bevis nog för folk att inse att något är fel. Kan du inte inse det kan man undra vad du gör i en diskussion som till stor del handlar om användbarhet och användarvänlighet.

jag vägrar ens bemöta det svammlet

Visst, det är inte 100% rättvist att jämföra en upplevelse som ligger ett handfull månader bakåt i tiden med en produkt som är i handeln först om ett par veckor. Men av erfarenhet och av att ha studerat den information som finns tillgänglig och av att ha använt liknande produkter såsom Front row och iPod kan jag känna mig säker i mina observationer.

det är inte ens 5% rättvist. Frontrow ÄR 1: ett frontend och har inte ens nära samma funktioner som xbmc. iPod är i en klass för sig förståss... inget snack om det... användarvänlighet som i en iPod finns inte på mp3spelarmarknaden idag... MEN HUR I sjutton handlar denna disskussion helt plötsligt om poden som inte har ens nära samma användningsområde.

Man kan sätta in en V8 i en Volvo V70 på en verkstad likaså, men det gör det varken bilen till vad bilen var tänkt att användas till eller en mer lättkörd bil. Inte heller speciellt användbart heller. (klappar mig själv på ryggen som såg till att datordiskussionerna fortfarande kan plågas av referenser till bilindustrin).

Se svar i din quoute.
ja... om någon mod tycker att detta börjar bli alltför OT så säg bara till

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vill du vara vänlig att plocka ut dem ur mitt citat så att de går att svara på? Det ska väl inte vara för mycket begärt?

mmm... troligt gosse troligt... om detta får tyst på dig så tror jag inte det aja... lägger iaf ner nu...

imo har du inte nog med kött på benen för att yttra dig... och du tycker troligtvis jag är rätt knepig... so let´s leave it to that. jag tror att vi båda har slut på argument.

ok?

  • Medlem
  • 2007-02-07 18:48
Ursprungligen av northernlight:

Om det nu bara är att klicka Ja, ja, ja, ok, ja, ja, ja, varför görs inte det automatiskt? Jo, för att installationsprocessen är bra mycket mer kryptisk och otydlig än att bara presentera sju knappar i följd.

eftersom du måste PRECIS SOM I EN Atv/mac mini whatever måste tex skriva in lite info om tex gateway, ip osv...[/B]

Nu vet jag visserligen inte säkert, men jag antar att man ej kommer behöva skriva in ipadresser o dylikt till atv tack vare Bonjour. Jag säger detta med tanke på hur Frontrow bonjour fungerar och att Apple är ett företag som försöker göra saker så lätta som möjligt för användarna.

Om några veckor får vi se hur det verkligen fungerar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-08 08:21

Japp, den som får sin Apple TiVi får gärna peta sönder den och posta picsen här. Testa också hur det funkar med 802.11n-datorer. Ser fram emot krossade kretskort., hehehhe

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2007-02-17 10:49
Ursprungligen av Niklas Brunberg;1216825 Mmm, jag har ingen koll på hur tekniska prylar fungerar. Tack för att du tillförde det till diskussionen. 1. Köpa en Apple TV. 2. och koppla in den till TV och nätverk 3. I ett gränssnitt som följer standardiserade interaktionsmodeller navigera och till sin mediasamling från soffan? eller att: 1. Köpa en xBox 2. Få den chippad och inse vad det betyder. 3. Införskaffa extraprylar till sagda xbox 4. Koppla in 5. Installera tredjepartsmjukvara på sagda xbox som saknar garanti eller ordentlig support om något skulle gå fel. 5. Från soffan navigera en begränsad del av sin mediasamling från ett gränssnitt som inte ens beaktar enkla gestaltlagar? Bara det att man behöver installera xmbc på en icke-standard-maskin borde vara bevis nog för folk att inse att något är fel. Kan du inte inse det kan man undra vad du gör i en diskussion som till stor del handlar om användbarhet och användarvänlighet. Man kan sätta in en V8 i en Volvo V70 på en verkstad likaså, men det gör det varken bilen till vad bilen var tänkt att användas till eller en mer lättkörd bil. Inte heller speciellt användbart heller. [SIZE="1":

(klappar mig själv på ryggen som såg till att datordiskussionerna fortfarande kan plågas av referenser till bilindustrin). [/SIZE]

Då ska vi se:
1. Skaffa xbox: lämna iväg och få chippad för någon hundring/köpa chip själv och lödda för ca 250kr.
Inga extra grejs behövs (om man inte vill vilket man så klart vill, orka sladd)
2. Stoppa in en installer-skiva (om man nu chippat själv, annars brukar detta göras där man fått den chippad) välj installationspartition. Vänta, vips dash, xbmc osv installerat.
3. Ställ in IP
Sen på 5:an, jag vet inte hur mycket du kan komma åt med din appleTV men xbmc kommer åt varje mapp du väljer att dela ut på datorn, bara att sortera hur man vill. (gäller både bilder, musik och film)

Icke standardmaskins-argumentet, gnällde du lika mycket när dom började utveckla boot camp? Ush, köra ett OS på ett system utan support...

Till sist: Volvo var på väg att släppa v70 med v8 nu med nästa "face lift" (som för övrigt är skitful) men man får vända sig till xc70 eller s80 istället om man vill ha v8:a

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2007-02-17 16:26
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Egentligen:
1. Köpa en xbox,
2. ta reda på att den behöver bli chippad och ta reda på ett ställe att få den chippad
3. Bryta garantin och få den chippad.

AppleTV: 1. köp den.

Hur mycket det kostar är egalt i den här diskussionen då det handlar om hur jobbigt det är att få en xbox att bli ett mediacenter för gemene man jämfört med hur enkelt det är att få en Apple TV att bli ett mediacenter.

4. Strunta i fjärrkontroll och försöka lista ut hur en pryl byggd för spel används när man håller på med att se/lyssna på media.
5. Tvingas sitta två meter från sin xbox varje gång man vill göra något med den.

6. Hitta programvara och ladda ner.
7. Bränna programvaran.
8. Installera den. Tolka vad allt betyder, eller var det tre ja ett ok och till slut tre ja. Varför händer inte det automatiskt om det är så varje gång man ska installera xmbc?

Jo just det, det är inte så enkelt att förstå vad de olika avsnitten i installationen betyder. Att man ens behöver göra en installation av mjukvara på sitt mediacenter borde ju någon idé om vart jag vill komma med mina argument. Eller?

9. Ännu ett ur en vanlig användares perspektiv onödigt. Antar att du skulle älska att ställa in IP-adress på din stereo också? Dessutom är "ställa in IP" inte lika enkelt som du verkar tro att det ska vara, det krävs mycket mer än att bara skriva in ett par siffror på rätt ställe. Det är helt onödigt att behöva göra sådana saker, det ska prylarna göra själva.
AppleTV: 2. Stoppa in sladdarna.
AppleTV: 3. Det finns inget steg tre.

10. Ordna med rättigheter och utdelade mappar på sin dator.

Det hela är alltså komprimerat till tio stadier varav åtta är totalt onödiga. Det märks att för er så är det en xbox med nedladdat mediacenter som gäller. Det har jag aldrig argumenterat emot, kör hårt. Men försök inte tro att det är lika enkelt som ett mediacenter dedicerat till användning som ett mediacenter. Inse någon gång att det är inte något trivialt eller på annat sätt bekvämt att få xbox+xmbc att fungera.

Jag använde "standard-argumentet" som du så fint kallar det i samband med användbarhet, inte med vad som installeras.

Mitt argument, eftersom du inte förstod vad det gick ut på, var att det är trevligt att inte behöva göra en massa extra handgrepp och konstiga inställningar när man väl köpt något. Att det bara fungerar direkt när man kopplat in strömsladden är en bra sak. Jag har redan insett att ni inte kommer skaffa någon appleTV eftersom ni själva kan bygga och ladda ner komponenter till en billigare xbox-lösning som dessutom är ful. Men även estetiken är något ni inte bryr er om.

Det har aldrig slagit er att vissa vill hellre njuta av en enkel, direkt fungerande mediaupplevelse än att meka och installera programvara hit och dit. Att du inte ville ha en fjärrkontroll var dessutom rätt komiskt, i och för sig antar jag att du använder kontrollern som fjärr. Men ändå:

En hårdnackad en. Nej visst, ditt argument du kör rakt igenom allt är "köp-pluga in-100% fungerande direkt" Saken är ju att för att sånt ska fungera i praktiken rakt genom hela världen krävs kommunism. INGEN får lov att köpa en annan router, ingen får köpa en annan dator och ingen får köra annan mjukvara. Är man nu totalt IQ-befriad när det gäller att ens montera fram en pryl finns där ALLTID manualer, antingen i digitalform på nätet eller tryckt. Men sen finns där ju dom som är #1 södermalmsbarn #2 bara speciella i allmänt och vägrar lära sig att läsa en manual för att någon annan ska ha gjöra "jobbet".
Men visst, med ditt argument i åtanke tar jag nu och stoppar in en skiva i min hyffsat nya iMac (en mycket vanliga skiva med ett mycket vanligt program på)
WTF?! Det som är vanligast i datorvärlden funkar inte på min mac?!?!?!!
Shiiitt, vad ska jag läsa nu? Nu måste jag ju göra något. Nej det måste jag inte, min mac är sämst för den inte är plug and play med 80% av datorvärlden, så säger Nicklas, funkar det inte är det fel på produkten/konceptet, inte personen som inte orkar vända sig till någon och se vad han behövde göra för att få igång sin mjukvara.
*bankar lite på sin mac för att PHotoshop vägrar fungera*
erro...........

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2007-02-14 15:07

XBMC har på senare tid blivit riktigt härligt bra, men det faktum att Microsoft slutat tillverka Xbox i samma veva som XBMC blivit bra, gör ju att denna diskussion blir lite meningslös. Speciellt för de som inte äger en Xbox idag.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-18 20:38

Har använt en macmini som HTPC och det fungerade överlag bra, men den har långt kvar mjukvarumässigt med mediacenterfunktioner innan den når upp till XBMC, ett xbox går dessutom att få väldigt tyst och hårddisken är ju lätt att uppgradera, så jag måste säga att jag nog skulle köra på en X-låda om jag skulle starta från noll nu när TV inte blev vad jag hoppats... Förutsatt att man kan komma över det eventuella ideologiska problemet och att den är hysteriskt ful...

Ursprungligen av Bonish:

Har använt en macmini som HTPC och det fungerade överlag bra, men den har långt kvar mjukvarumässigt med mediacenterfunktioner innan den når upp till XBMC, ett xbox går dessutom att få väldigt tyst och hårddisken är ju lätt att uppgradera, så jag måste säga att jag nog skulle köra på en X-låda om jag skulle starta från noll nu när TV inte blev vad jag hoppats... Förutsatt att man kan komma över det eventuella ideologiska problemet och att den är hysteriskt ful...

mmm... synd bara att den börjar bli så jävla dyr att köpa... för ett halvår sedan gick dom på 999kr... ^^

men en liten känga till boxen är ju att den inte ens har 100wan... ^^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 11:16

Bara en liten anmärkning på språket:
"Jävla" och "vafan" bidrar inte så mycket till diskussionen utan ger bara en extremt hotfull ton i den. Ta åt er ni som känner er träffade

mvh
Erik

Besviken

Hade förhoppningar om att Apple skulle ta fram en produkt som inte haltar men, men...
Förstår inte varför dom kallar den AppleTV då den inte har en TV tuner.

Den enda fördelen jag kan se gentemot mini är att AppleTV har HDMI gränssnitt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 12:04

Det kan jag hålla med dig om Pellib - är extremt tveksam om AppleTV är en produkt "man vill ha" jämför en mini.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det kan jag hålla med dig om Pellib - är extremt tveksam om AppleTV är en produkt "man vill ha" jämför en mini.

sant sant...

MEN NI ALLIHOPA LYSSNA NU
Hdcp är ju ett litet frågetecken eller? har macmini stöd för hdcp? och har aTV det? isf är ju det en anledning... nä im gone... kanske inte ens hdcp är viktigt i detta fallet? äsch jag snackar skit glöm allt jag sa.

Det här är ju rätt svårt att svara på innan man har testat appleTV, men med de givna förutsättningarna skulle jag skulle lätt köpa minin, om pengar inte var ett issue. I alla fall om jag hade en bättre TV(min är en GoldStar, 21" 4:3 från tidigt 90:tal).
Om man däremot skulle kunna köra in en eyeTV i appleTV:n skulle det bli en annan sak. Jag tror nästan det kommer komma någon slags programvara för det, eller i alla fall hoppas.
Tror inte ni?

OT
northernlight och niklas brunnberg, säg att ni skämtar, snälla. eran diskussion är ett skämt, visst då??
annars har ni kapat den här tråden och gjort till eran egen tuppfajt, och det är trist. ta den via PM eller nått
/OT

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Om du känner dig utanför så ska du veta att du är välkommen med dina kommentarer, åsikter och insikter i diskussionen. Det är jag säker på att northernlight håller med om.

jo, det var precis det jag gjorde, men tack i alla fall.
fattar bara inte vad diskussionen huruvida det går att kolla på sitt iPhotobibliotek på en Xbox har med saken att göra? eller huruvuda nån av er haft en Xbox eller inte.

Faktist så undrar jag om det här kan ta slut nu, skulle vara väldigt tacksam.
Jag har kollat in XBMC på nätet och det verkar vara väldigt bra alternativ för de som inte vill betala 2800:- för AppleTV utan istället köpa ett chippat XBOX för en billigare penning.

Bara för att vara irriterande så måste jag nämna att man kan installera KnoppMyth på en P3:a och använda det som mediacenter, såväl som en del andra linuxsystem med så som GeexBoX (enklaste mediacentersystemet jag stött på och stavar säkert fel nu med).

Alternativ finns, de må vara fula som en otorkad bak eller vackra som änglahår, men det beror väl på vad man vill ha som räknas, alla behöver inte molnig gryning brevid TV:n ty vissa nöjer sig med en hink skapat för utedass-syfte.

Känns om tv är en onödig produkt iallfall för svensken eftersom vi inte kan utnyttja den till max genom att köpa filmer och tv serier..

tv har allt för många minus enligt mig
-ingen dvd
-ingen tv mottagare
-kan inte spela filmer i alla format och det går inte att kompletera med codec
-har inte fullt hd stöd
-litet lagringsutrymme

Bevaka tråden