Vad vill jag kunna göra med en produkt likt ?TV?
1.) Kunna spela in TV program, automatiskt tex spela in House på TV4, detta går med EyeTV - då måste man sätta denna på sin stationära dator, sin iMac i arbetsrummet. Filerna antar jag då med automatik förs över till iTunes.
Så här långt är det ok. problemet är att man måste låta sin iMac stå på hela dagarna vilket är negativt ur miljöhänsyn.
Går detta att lösa på annat sätt?
Sedan vore det skönt om dessa filer med automatik förs över till ?TV.
Kan man ställa in detta i iTunes?
Så att när ett nytt program är inspelat skickas den över till ?TV.
Fast i längden lär då ens disk på ?TV bli snabbt full, kan man ställa in att den försvinner efter en viss tid?
2.) Sedan skulle man vilja att den kan streama från någon ext. FW disk. Och att inte iTunes måste vara på.
Man borde även på ett bättre sätt kunna sätta upp musik/film bibliotek som gäller hela familjen. Det går idag men är inte ett riktigt bra alternativ.
Det mesta går att lösa om man skickar filer till ?TV men hur snabbt blir då inte disken full.
Sen så lär det komma en drös med plugins som löser en hel del saker.
Att ?TV inte spelar alla format ser inte jag som något problem. Inte heller att den inte kan spela DVD skivor.
Om Apple stoppade in en större disk i den samt om det kom en produkt likt EyeTV med plugin som kunde styras från ?TV - ja då köper jag en imorgon.
Ja jag vet att det antagligen är en utopi.
En spekulation från min sida är att det antagligen kommer en uppdatering av ?TV efter det att Leopard släppts.