Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipoden "trasig" (visas inte i itunes)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår när jag skulle plugga in min ipod video i datorn började det krångla "lite". Ipoden visas inte i itunes utan säger att den är trasig. Jag har prövat allt som står på den här sidan: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716-sv men inget verkar funka. Det kan väll inte vara något fel på min usb för det går ju att radera allt som finns på ipoden (vilket är gjort) och innan jag gjorde det funkade det ju att spela musik på ipoden. Itunes är ominstallerat och jag har även prövat yamipod men den verkar inte heller känna av ipoden. En till sak som jag märkte som inte var som det ska var att när jag pluggar in ipoden kommer en ruta upp där det står Spela upp automatiskt, den laddar ett tag och sen startar itunes där den säger att ipoden är trasig. Väldigt tacksam för hjälp! Vet inte hur jag ska kunna gå utanför dörren utan poden

Om det nu skulle vara något fel på ipoden hur löser man reparation/garanti. Skickar man den till Apple direkt eller är tar man det via företaget man köpt den på (nätbutiken intropris)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-29 13:34

Jag hade ett liknande problem med min iPod. Den gick att återställa från iTunes men när den var återställd stod det fortfarande att den var trasig. iPoddens gränssnitt fungerade och det gick att spela musik när det fanns musik på den. Efter återställningen fanns det ingen musik, men gränssnitten fungerade ändå.

Jag lyckades lösa problemet genom att återställa iPodden med knapparna på den. Jag minns inte nu vad det var jag tryckte på men jag tror typ: MENU och mitten samtidigt ett tag, eller play och mitten samtidigt ett tag. Sen var allt som vanligt igen.

Ursprungligen av headlessmike:

jupp, funkade inte.
Tror jag prövat det mesta på apples hemsida men är det nån som har något tips så skriv gärna

Jag tror (inte helt säker dock) att problemet började första gången jag kopplade in den efter att jag laddat hem nya versionen av itunes...

1
Bevaka tråden