- eneboom
- Medlem ●
Hej
jag köppte en Video (5.5) i julas, o efter att den sluta funka så skickades den till Holland till Apple.
och idag fick jag tillbaka en ny ifrån dom. och jag vill veta hur man kan se om de är en 5 eller 5.5 video jag fick.
har försökt leta efter en tråd som förklarar detta men jag hittar inget.
version är 1.2.1, och Modell är MA444FB, om det skulle vara till någon hjälp.:tveksam:
tack på förhand
Omöjligt att se skillnad på 5G och "5.5"G. De du visar där pontuslun är underst en 4G och överst en 5G eller "5.5"G. 5G är första videon, 5.5 är andra med sökfunktion och uppdaterad batteritid samt mer ljusstyrka.
eneboom: Bara kolla ifall du med senaste firmware kan söka efter låtar i iPoden. Kan du det är det en 5.5!
Omöjligt att se skillnad på 5G och "5.5"G. De du visar där pontuslun är underst en 4G och överst en 5G eller "5.5"G. 5G är första videon, 5.5 är andra med sökfunktion och uppdaterad batteritid samt mer ljusstyrka.
eneboom: Bara kolla ifall du med senaste firmware kan söka efter låtar i iPoden. Kan du det är det en 5.5!
Jag vet att det är en 4G, men faktum är att 5G:an är större än 5.5:an.
Så det är bara genom att kolla om det finns sök funktionen i musikmenyn?? för när ja köpte min så hade dom en lite dyrare modell med längre batteritid osv... men jag har ju sköfunktionen i musikmenyn så va fan finns det 1 ännu bättre än 5.5?
så då kommer man aldrig kunna få sökfunktion till en 5g:'(
sökfunktionen har självklart bara med firmwiren att göra. ladda ner senaste så får du sökfunktionen i den 5g. dessutom tror jag inte betäckningen 5.5 g finns, bara ett påhitt av nån ipod nerd. det enda som skiljer är ljusstyrkan, batteritiden är inte bättre, apple skrev ner den ett par timmar till "5.5", den är dock lika bra men man var lite för optimistiska med batteriangivelsen till 5g.
sökfunktionen har självklart bara med firmwiren att göra. ladda ner senaste så får du sökfunktionen i den 5g. dessutom tror jag inte betäckningen 5.5 g finns, bara ett påhitt av nån ipod nerd. det enda som skiljer är ljusstyrkan, batteritiden är inte bättre, apple skrev ner den ett par timmar till "5.5", den är dock lika bra men man var lite för optimistiska med batteriangivelsen till 5g.
Använd inte ord som "självklart" när du uppenbarligen inte har en aning om vad du snackar om!
Nej, hur mycket du än uppdaterar firmwaren på första iPod Video får du inte sökfunktionen.
Jag skulle nog ha användning för den faktiskt, när man söker en viss låt att lägga på on-the-go eller liknande. Sparar ju batteritid på att inte scrolla så förbenat. Dock är funktionen med bokstaven som kommer upp vid scroll guld! Tack apple för att vi old school videoägare fick det! ^^
Jag har personligen aldrig provat sökfunktionen, så jag vet inte hur den är upplagd, [B]en fördel är ju dock att det borde gå åt mindre batteri genom att söka.
[/B]
Varför skulle det gå åt mindre batteri?
När man scrollar och styr o ställer är ju det faktum att displayen är igång hela tiden orsaken till att det går batteri. Precis på samma sätt som om man använder sökfunktionen.
Jag har inte svårt att ha koll på mina 60gb + det mesta annat på datorn.
Varför skulle det vara svårt?
Alltså, jag lyssnar ju på musiken för att jag tycker låtarna är bra. En låt(helst en titel) relaterar jag alltid till vilken artist som nu gör den.
Officiellt finns ingen 5.5-iPod, det är fortfarande 5 som gäller.
Kolla gärna Alla iPod-modeller under Köpa iPod, där står följande förtydligande om iPod Video (5G):
Den nya versionen som kom hösten 2006 har bl.a. bättre ljusstyrka och även stöd för särskilda spel som kan köpas via iTunes Music Store. Den nya versionen har serienummer som slutar på antingen V9K, V9P, V9M, V9R, V9L, V9N, V9Q, V9S, WU9, WUA, WUB, eller WUC.