Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5.5 video?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

jag köppte en Video (5.5) i julas, o efter att den sluta funka så skickades den till Holland till Apple.
och idag fick jag tillbaka en ny ifrån dom. och jag vill veta hur man kan se om de är en 5 eller 5.5 video jag fick.

har försökt leta efter en tråd som förklarar detta men jag hittar inget.

version är 1.2.1, och Modell är MA444FB, om det skulle vara till någon hjälp.:tveksam:

tack på förhand

  • Medlem
  • 2007-01-25 23:14

Såklart det är en 5.5? Du kan ju kolla om Sök-funktionen finns i musikmenyn annars...

Det vore väldigt absurbt om du inte fick tillbaka en 5.5:a.

Omöjligt att se skillnad på 5G och "5.5"G. De du visar där pontuslun är underst en 4G och överst en 5G eller "5.5"G. 5G är första videon, 5.5 är andra med sökfunktion och uppdaterad batteritid samt mer ljusstyrka.

eneboom: Bara kolla ifall du med senaste firmware kan söka efter låtar i iPoden. Kan du det är det en 5.5!

Ursprungligen av Eindpeng:

Omöjligt att se skillnad på 5G och "5.5"G. De du visar där pontuslun är underst en 4G och överst en 5G eller "5.5"G. 5G är första videon, 5.5 är andra med sökfunktion och uppdaterad batteritid samt mer ljusstyrka.

eneboom: Bara kolla ifall du med senaste firmware kan söka efter låtar i iPoden. Kan du det är det en 5.5!

Jag vet att det är en 4G, men faktum är att 5G:an är större än 5.5:an.

  • Medlem
  • 2007-01-26 16:38

Så det är bara genom att kolla om det finns sök funktionen i musikmenyn?? för när ja köpte min så hade dom en lite dyrare modell med längre batteritid osv... men jag har ju sköfunktionen i musikmenyn så va fan finns det 1 ännu bättre än 5.5?

Gött
de va 5.5
tack för hjälpen

Det finns två modeller, 30 och 80GB, de har olika bra batteritid, men 30GB har bättre batteritiden är första G5.

Det kan inte stämma, men har du en källa är jag öppen för den.

Däremot är det ju skillnad i tjocklek på 30 och 80GB.

så då kommer man aldrig kunna få sökfunktion till en 5g:'(

sökfunktionen har självklart bara med firmwiren att göra. ladda ner senaste så får du sökfunktionen i den 5g. dessutom tror jag inte betäckningen 5.5 g finns, bara ett påhitt av nån ipod nerd. det enda som skiljer är ljusstyrkan, batteritiden är inte bättre, apple skrev ner den ett par timmar till "5.5", den är dock lika bra men man var lite för optimistiska med batteriangivelsen till 5g.

Ursprungligen av olle3000:

sökfunktionen har självklart bara med firmwiren att göra. ladda ner senaste så får du sökfunktionen i den 5g. dessutom tror jag inte betäckningen 5.5 g finns, bara ett påhitt av nån ipod nerd. det enda som skiljer är ljusstyrkan, batteritiden är inte bättre, apple skrev ner den ett par timmar till "5.5", den är dock lika bra men man var lite för optimistiska med batteriangivelsen till 5g.

Använd inte ord som "självklart" när du uppenbarligen inte har en aning om vad du snackar om!
Nej, hur mycket du än uppdaterar firmwaren på första iPod Video får du inte sökfunktionen.

Ursprungligen av alexander_hebbe:

så då kommer man aldrig kunna få sökfunktion till en 5g:'(

Nej, men var lugn - den är inte så användbar som man kan tänka sig. Rätt onödig faktiskt.

Jag skulle nog ha användning för den faktiskt, när man söker en viss låt att lägga på on-the-go eller liknande. Sparar ju batteritid på att inte scrolla så förbenat. Dock är funktionen med bokstaven som kommer upp vid scroll guld! Tack apple för att vi old school videoägare fick det! ^^

Eindpeng:
ENligt mig går det snbbare att scrolla fram en låt än att söka fram den.

Jag har personligen aldrig provat sökfunktionen, så jag vet inte hur den är upplagd, en fördel är ju dock att det borde gå åt mindre batteri genom att söka.

Ursprungligen av Eindpeng:

Jag har personligen aldrig provat sökfunktionen, så jag vet inte hur den är upplagd, [B]en fördel är ju dock att det borde gå åt mindre batteri genom att söka.

[/B]
Varför skulle det gå åt mindre batteri?
När man scrollar och styr o ställer är ju det faktum att displayen är igång hela tiden orsaken till att det går batteri. Precis på samma sätt som om man använder sökfunktionen.

Du når låten du vill åt snabbare, tänkte jag. Frågan är hur snabbt det går att trycka i bokstäverna..

Eindpeng:
Och jag säger att man inte når låten snabbare. Man får scrolla mycket mer i söket än att scrolla till låten i menyerna.

Om man scrollar tillräckligt fort så kommer desutom Bokstäver upp så man kan välja vad låten börjar på. Mkt. bra, Spec när man ska scrolla efter enskilda spår

Mjo, jag nämnde det förut! Jag säger inte hur jag vet att det är, uttalar snarare mina egna funderingar. Det måste ju i alla fall vara skönt att slippa scrolla alla låtar som börjar på "The"

Men eh, scrollarna i "Spår"?
Testa och scrolla i artist, album etc istället så ska ni se att det är smidigare...

Men om man inte vet album eller artist. Ofta därför i alla fall jag scrollar.

Eindpeng:
Ok, då kan sökfunktionen vara användbar.
Jag har inte det problemet då jag har stenkoll på låtarn etc därför tänkte jag inte så långt....

hehe jag har svårt att ha stenkoll på 80GB musik

Jag har inte svårt att ha koll på mina 60gb + det mesta annat på datorn.
Varför skulle det vara svårt?
Alltså, jag lyssnar ju på musiken för att jag tycker låtarna är bra. En låt(helst en titel) relaterar jag alltid till vilken artist som nu gör den.

Vi alla är olika.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-02-08 21:42

Officiellt finns ingen 5.5-iPod, det är fortfarande 5 som gäller.
Kolla gärna Alla iPod-modeller under Köpa iPod, där står följande förtydligande om iPod Video (5G):

Citat:

Den nya versionen som kom hösten 2006 har bl.a. bättre ljusstyrka och även stöd för särskilda spel som kan köpas via iTunes Music Store. Den nya versionen har serienummer som slutar på antingen V9K, V9P, V9M, V9R, V9L, V9N, V9Q, V9S, WU9, WUA, WUB, eller WUC.

1
Bevaka tråden