- Kristofer
- Medlem ●
- Växjö
Idag kom det en liten blå låda från USA
Innehållande...?
(eller det kanske bara var en tom, blå låda?)
Vet inte riktigt om jag skulle skriva det här eller skapa en ny tråd, men det får bli här.
I början tyckte jag att sidan blev betydligt rappare, men nu (de senaste dagarna) tycker jag att sidan har blivit ordentligt slöare, tar uppemot en minut att öppna vissa sidor. Speciellt om man vill gå direkt till sista posten i en tråd. Kanske bara jag men nu har jag sagt mitt...
Michael
Läs mer om vår Google Mini här:
http://www.99.se/nyhetstips/211701-soek-pa-99-med-google-mini-2-0-a.html
Tydligen det här som är problemet:
"CLUSTER23 stannade inatt utan att vi vet varför. Det skapade problem för
sajten under ett par timmar när lastbalanseraren skickade requests dit. Den
är borta ur balanseringen nu så allt flyter på. Åker till hallen senare idag
och gör omstart."
Tydligen det här som är problemet:
"CLUSTER23 stannade inatt utan att vi vet varför. Det skapade problem för
sajten under ett par timmar när lastbalanseraren skickade requests dit. Den
är borta ur balanseringen nu så allt flyter på. Åker till hallen senare idag
och gör omstart."
Samma fel som orsakade time-outs denna gång. Woods, aka Cluster 23 hängde sig. Den verkar inte må helt hundra, så vi får lägga den i karantän ett tag tror jag.
/M
Samma problem här, det går skitsegt med Safari, får timeout på en eller flera filer, css, javascript eller png:er. I Firefox går det dock bra, konstigt nog. Har testat med lokal cache-tömning men det gör ingen skillnad.
PeterH: Ingen aning, jag har en liten teori som jag försöker bekräfta...
Vilka klusterburkar är det som levererar era sidor? Under hela morgonen så har det bara varit tre för mig:
ping
Cluster31
Cluster30
Någon som fått en sida från någon av de andra?
Det strular lite för mig också, måste klicka "reload" 3-4-5 ggr innan jag får fram någon sidan, och om den levereras så är det cluster 31 som står för tjänsten.
Mvh
Just nu segar det igen och jag får timeout på sidor. Den här gången har jag inte fått en enda sida levererad av "ping". Även den behöver en omstart? Cluster31 och Cluster30 är de som levererar idag.
Exakt, ping vill av någon anledning inte vara med längre.
/M
Hm, våra Xservar är inte helt sammarbetsvilliga... ännu en har hängt sig, och är bortkopplad nu. Tur att vi har flera
/M
Gjort några ändringar i hårdvaran, nya diskar exempelvis, som spökar, eller drivrutinsuppdateringar eller liknande?
Verkar ju ytterst osannoligt att 2st bara krashar inom en vecka.
Gjort några ändringar i hårdvaran, nya diskar exempelvis, som spökar, eller drivrutinsuppdateringar eller liknande?
Verkar ju ytterst osannoligt att 2st bara krashar inom en vecka.
Ja, det är förmodligen de icke-kompatibla RAM-minnen som Martin uppgradera burkarna med som spökar. Han ska plocka bort dem så får vi se...
/M
Felet med "vita sidor" är löst efter uppdatering till PHP 5.2.2 och kraftigt ökad tilldelning av RAM till PHP-processerna. Vi har 3GB per server och frågan är om det räcker i fortsättningen.