Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se prestandauppdatering

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Sidde:

En lösning från ett större företag kommer in under kommande vecka som kommer lösa problemet helt.

Och den är häftig, riktigt häftig!

Bra, då var det inte bara hos mig då
Vad kan de vara för cool sökfunktion då? En sån där live sökning som söker på bokstäverna man skriver in, typ prisjakt.se eller dyl ??

Idag kom det en liten blå låda från USA

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-13 21:58
Ursprungligen av Björnström:

Idag kom det en liten blå låda från USA

Riktigt, riktigt coolt En sån där lär dock kosta en massa...

Innehållande...?

(eller det kanske bara var en tom, blå låda?)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-02-12 19:36
Ursprungligen av ztaafen:

Innehållande...?

(eller det kanske bara var en tom, blå låda?)

Googles nya sökmotor, snailmail-sök. Man får resultatet på posten

Vet inte riktigt om jag skulle skriva det här eller skapa en ny tråd, men det får bli här.
I början tyckte jag att sidan blev betydligt rappare, men nu (de senaste dagarna) tycker jag att sidan har blivit ordentligt slöare, tar uppemot en minut att öppna vissa sidor. Speciellt om man vill gå direkt till sista posten i en tråd. Kanske bara jag men nu har jag sagt mitt...

Michael

  • Medlem
  • 2007-02-14 01:06

Måste bara säga att jag tycker 99.se är snyggare och bättre än någonsin.

  • Medlem
  • 2007-02-16 08:42

Just nu går det vääääldigt långsamt för mig mot 99.se, timeout när man laddar sidor samt postar inlägg.

  • Medlem
  • 2007-02-16 09:35

Tydligen det här som är problemet:
"CLUSTER23 stannade inatt utan att vi vet varför. Det skapade problem för
sajten under ett par timmar när lastbalanseraren skickade requests dit. Den
är borta ur balanseringen nu så allt flyter på. Åker till hallen senare idag
och gör omstart."

Är det bara hos mej som det går tokigt långsamt sen igår nån gång?

Ursprungligen av jgb:

Tydligen det här som är problemet:
"CLUSTER23 stannade inatt utan att vi vet varför. Det skapade problem för
sajten under ett par timmar när lastbalanseraren skickade requests dit. Den
är borta ur balanseringen nu så allt flyter på. Åker till hallen senare idag
och gör omstart."

Samma fel som orsakade time-outs denna gång. Woods, aka Cluster 23 hängde sig. Den verkar inte må helt hundra, så vi får lägga den i karantän ett tag tror jag.

/M

  • Medlem
  • 2007-03-02 08:45

Det går segt för alla vad jag vet.

Ursprungligen av jgb:

Det går segt för alla vad jag vet.

OK. Nån särskild orsak, finns det info nånstans?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-03-02 10:04

Jag upplever att jag får 9 av 10, 32 av 33 items hela tiden. 99.se:s egna saker verkar alltid komma, men reklambanners är inte kompletta när man avbryter med ESC. Väntar jag upp mot minuten så kommer det till slut.

Samma problem här, det går skitsegt med Safari, får timeout på en eller flera filer, css, javascript eller png:er. I Firefox går det dock bra, konstigt nog. Har testat med lokal cache-tömning men det gör ingen skillnad.

  • Medlem
  • 2007-03-02 10:21

PeterH: Ingen aning, jag har en liten teori som jag försöker bekräfta...

Vilka klusterburkar är det som levererar era sidor? Under hela morgonen så har det bara varit tre för mig:

  • ping

  • Cluster31

  • Cluster30

Någon som fått en sida från någon av de andra?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-02 10:39

För mig är det:

- Cluster30
- Cluster31

Nej, det verkar bara vara ping och 30 och 31 här också.

Dags att sparka igång "Number 23", innan Jim Carrey får ett tokspel och kommer springandes och viftar med knivar?

  • Medlem
  • 2007-03-05 08:31

Just nu segar det igen och jag får timeout på sidor. Den här gången har jag inte fått en enda sida levererad av "ping". Även den behöver en omstart? Cluster31 och Cluster30 är de som levererar idag.

Det strular lite för mig också, måste klicka "reload" 3-4-5 ggr innan jag får fram någon sidan, och om den levereras så är det cluster 31 som står för tjänsten.

Mvh

Ursprungligen av jgb:

Just nu segar det igen och jag får timeout på sidor. Den här gången har jag inte fått en enda sida levererad av "ping". Även den behöver en omstart? Cluster31 och Cluster30 är de som levererar idag.

Exakt, ping vill av någon anledning inte vara med längre.

/M

Hm, våra Xservar är inte helt sammarbetsvilliga... ännu en har hängt sig, och är bortkopplad nu. Tur att vi har flera

/M

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-05 19:18
Ursprungligen av Martin Belak:

Hm, våra Xservar är inte helt sammarbetsvilliga... ännu en har hängt sig, och är bortkopplad nu. Tur att vi har flera

/M

Gjort några ändringar i hårdvaran, nya diskar exempelvis, som spökar, eller drivrutinsuppdateringar eller liknande?
Verkar ju ytterst osannoligt att 2st bara krashar inom en vecka.

Ursprungligen av Sidde:

Gjort några ändringar i hårdvaran, nya diskar exempelvis, som spökar, eller drivrutinsuppdateringar eller liknande?
Verkar ju ytterst osannoligt att 2st bara krashar inom en vecka.

Ja, det är förmodligen de icke-kompatibla RAM-minnen som Martin uppgradera burkarna med som spökar. Han ska plocka bort dem så får vi se...

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-05 18:01

OK, då är det inte bara hos mig.
Skönt, då fixar det sig nog snart.

Yes!!

Felet med "vita sidor" är löst efter uppdatering till PHP 5.2.2 och kraftigt ökad tilldelning av RAM till PHP-processerna. Vi har 3GB per server och frågan är om det räcker i fortsättningen.

Bevaka tråden