Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket och vilken musik rockar i era Mac'ar ?!

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-04 23:36

Favoriterna är isländska Sigur Rós + Pink Floyd. Biblioteket består av 3208 spår (Musik, har massa filmer och podcast och sånt skit med), men jag lägger ner mycket tid nu på att rensa ut, ge allt betyg och albumbild etc.

Ja, kan väl svara jag med. Har 1651 spår just nu. Inte mycket, jag vet, men jag har inte råd med mer för tillfället.
Det är ganska så blandad musik. Ungefär hälften är synth, men sen så är det mycket goth och hårdrock/metal också. Lite andra, blandade, genrer också. Har tillochmed pop!

Favoritlåten just nu är Surrender med Axodry.

Ursprungligen av ztaafen:

Ja, kan väl svara jag med. Har 1651 spår just nu. Inte mycket, jag vet, men jag har inte råd med mer för tillfället.
Det är ganska så blandad musik. Ungefär hälften är synth, men sen så är det mycket goth och hårdrock/metal också. Lite andra, blandade, genrer också. Har tillochmed pop!

Favoritlåten just nu är Surrender med Axodry.

Mitt bibliotek har växt sedan sist. Har 2999 låtar nu.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-11 22:36

Dumpade bort närmare 80GB ca. 14000 låtar när jag gick över till Mac.
Nu har jag börjat om från början och tar bara in bra grejer tills jag tröttnar så raderar jag.
Orkar inte med ett arkiv där 99% av musiken bara ligget ospelad.
103 album just nu. Blev en överrasking för mig där.
Några av grupperna just nu och kan ha uppått 10 plattor från en grupp.

Ace Of Base                     Mark Knopfler
After Forever                   Maroon 5
Melanie C
Angtoria                        Michael Jackson
Anna Ternheim                   Mika
Asteroid                        Minnie Driver
Avril Lavigne                   Mustasch
Bon Jovi                        Natalia
Cat Stevens                     Natasha Bedingfield
Chris Cornell                   Nelly Furtado
Dave Grusin                     Nightwish
David Bowie                     Oh Laura
Doro                            Paul McCartney
Dream Theater                   Peter Gabriel
Elton John                      Pink
Epica                           Pink Floyd
Eva Cassidy                     Poison
Fefe Dobson                     RUSH
Good Charlotte                  Sade
Grace Valhalla                  Sahara Hotnights
Hanna Pakarinen                 Salem Al Fakir
Heart                           September
Jessica Folcker                 Smashing Pumpkins
Kamelot                         Sonata Arctica
Kelly Clarkson                  Sting
Lars Winnerba??ck               Suzanne Vega
Lars Winnerba??ck Och Hovet     The Smashing Pumpkins
Lisa Miskovsky                  The Sounds
Maia Hirasawa                   Tiffany
Mandy Moore                     Tomas Andersson Wij
Manic Street Preachers          Within Temptation
Maria Mena                   
Marion Raven                   
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-05 19:49

Är till stor del allätare, men lyssnar nog mest på Electronica och liknande. Just nu är det Squarepusher som strömmar ur högtalarna.

3104 låtar, 245 album, alla lagliga.

Vad snurrar mest? Från jazz och jazzrock till pop... och inte så mycket mer. Allt ifrån Steely Dan till Cardigans till 10cc till Paul Simon till Mike Oldfield till Dave Matthews Band till Emma Nilsdotter till Jamiroquai till Prince till... tilll... ja lite allt möjligt.

12k låtar

golden oldies, pop, powermetal, rock, punkrock, punk, indie, altrock, emo.

140 album. Mest Metal. Skulle säkert kunna rensa bort en del, men så länge det finns plats på disken, så....

Just nu är det Masterplan, H.I.M, Mnemic, Poets Of The Fall, Pantera och Soilwork som rullar mest.

8332 spår / 24,9 dagar eller 39 GB. Mest rippade CD-skivor, puh!

Pink Floyd, Belle & Sebastian, Dylan, Beatles, Smashing Pumpkins, Håkan, Coldplay och The Who återkommer alltid. Och Pulp såklart!

Ska tråden vila tre år till nu...

Kan den nog få göra. Det är den värd.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-06 10:35

Har rippat ALLA min cd´s ( ca 1000 st ) till min iMac g5 som agerar musikserver.

Har 39857 spår i biblioteket, 209 Gb musik.
Det som går mest just nu är Red Hot Chili Peppers, Ramones, Black Flag, The Clash och annat punkigt
/L

Ursprungligen av Lars Adrians:

Det som går mest just nu är Red Hot Chili Peppers, Ramones, Black Flag, The Clash och annat punkigt
/L

Då pissar du längst !!!!

Grattis

Ursprungligen av Goflorp:
Ursprungligen av Lars Adrians:

/L

Då pissar du längst !!!!

Grattis

Jag vinner!!

D:\>dir /s *.flac *.mp3 *.m4a *.ogg *.mpc

Total Files Listed:
40771 File(s) 403 775 999 512 bytes
0 Dir(s) 73 118 289 920 bytes free

Fast dom ligger på min Win 2003-server, så jag kanske är diskvalificerad?

Det är roligt med skryttrådar

Ursprungligen av ptolemy:

Jag vinner!!

D:\>dir /s *.flac *.mp3 *.m4a *.ogg *.mpc

Total Files Listed:
40771 File(s) 403 775 999 512 bytes
0 Dir(s) 73 118 289 920 bytes free

Fast dom ligger på min Win 2003-server, så jag kanske är diskvalificerad?

Det är roligt med skryttrådar

Ja, du är diskad! Tråden heter ju faktiskt "Hur mycket och vilken musik rockar i era Mac'ar ?!", märk att det står Macara och inte PCs

Nåväl. Mycket musik!

Goatrance, klassisk och nyare som Filteria och Transwave

Men annars blandat, finns mycket bra musik i alla (musik)världens hörn: Phantom of the Opera, Deadbeat, Asian Dub foundation, Michael Jacksson...

( vet inte hur mycket, kan kolla när jag kommer hem En del skivor också)

Mycket Herbie Hancock nu för mig, typ Headhunters-skivan då. Annnars brukar de va rätt mycket soul och jazz och sånt, men egentligen lyssnar jag på det mesta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 09:11

Mest musik från barocken, klassicismen och romantiken. En hel det medeltida och renässans samt nutida. Kanske 1‰ populärmusik, oerhört blandad mest för att jag arrangerat det för orkester, kör eller vokalgrupp. Lite jazz har jag också nånstans. Alldeles för mycket brassensemble. En hel del vokalensembler av alla slag inklusive barbershop.

Skall man nämna några tonsättare så har jag nog mest av Tjajkovskij, Mozart, Bach, Beethoven, Brahms, Bruckner och så vidare (fyll på med de 200 vanligaste tonsättarna.) Nästan inget av Haydn, mest det som man bör ha för att inte anses obildad men jag gillar honom inte så mycket.

En del filmmusik, kanske från 50-60 filmer. Och just det, latinamerikansk musik har jag ju en del och det faller väl inom populärmusiken så kanske mer än 1‰ populärmusik då...

När det ska rocka i min Mac spelar jag Wagner, Bruckner eller Tjajkovskij, något med mycket brass och vrider upp volymen så jag slipper höra det eländiga skvalet från grannen som spelar dynga av de mest varierande sorter. Mycket av den dyngan går nog att hitta i tidigare inlägg här.

På Macen just nu:

Bright Eyes
Criteria
Damien Rice
Daniel Loefgren
Dj Knivolle
Elvis Presley
Engineers
Garden Variety
Danielle Howle
I Love You But I've Chosen Darkness
Jarvis Cocker
Kent
Maria Taylor
Pekka Pörtfors
Peter Bjorn & John
Radiohead
The Faint
The Gentle Act Incident
The Gossip
The Killers
The Ramones
The Shins
Tim Neu
Tokyo Police Club
Trespassers William
Youth Group

(ingen metal!)

Storlek på Itunes-mappen: 2,32GB

Men men, när jag har en ny hårddisk så kommer all musik jag äger finnas på datorn.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-12 07:57

Jag har en del soundtrack och en trave remixar på spelmusik. Behöver uppdatera min musik snart, har lyssnat igenom det mesta så många gånger nu så jag spyr.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-02-12 17:02

Jag har 7157 låtar på macen.
Vilket kanske inte kan tyckas vara så extremt mycket, men värt att notera är att ALLA låtar har genre och betyg samt att över 95% har skivomslag och låttext med. Alting är korrekt namngivet, inga onödiga versaler och/eller spårnummer och liknande i spårnamn eller artistnamn.

Ursprungligen av xtimmyx:

Jag har 7157 låtar på macen.
Vilket kanske inte kan tyckas vara så extremt mycket, men värt att notera är att ALLA låtar har genre och betyg samt att över 95% har skivomslag och låttext med. Alting är korrekt namngivet, inga onödiga versaler och/eller spårnummer och liknande i spårnamn eller artistnamn.

Shit, det är stort! Hur har du orkat?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-02-12 19:18
Ursprungligen av ztaafen:

Shit, det är stort! Hur har du orkat?

Vi kan ju säga som så att jag är "ganska" envis av mig, när jag väl påbörjat någonting måste det verkligen slutföras. Betygsättningen av låtarna påbörjades när de var ~6600st och tog ca 11 månader.

Ursprungligen av xtimmyx:

... ALLA låtar har genre och betyg samt att över 95% har skivomslag och låttext med. Alting är korrekt namngivet, inga onödiga versaler och/eller spårnummer och liknande i spårnamn eller artistnamn.

DET gillar jag! Själv har jag inte på långa vägar lika mycket: 5975 spår, 17,8 dagar, 27,86 GB. Men det mesta av det är 70% av mina gamla vinyl, nu inlagda med iMic och skivomslagen fotade med Panasonic FZ5. Det har tagit tid, men det är det värt att få all god musik in i iPoden! Får många goda kommentarer från kunder jag kör i taxin om det fina musiken...

• Medlem
  • Krokom
  • 2007-02-16 22:05

har 448,63 gb musik på min hd, mycket av allt. jag snöar lätt in på konstig musik.
den här veckan har det varit mycket marockanskt folkjazz, förra veckan tysk speedmetal, veckan innan det var det mest indiskt hiphop.....

Ursprungligen av mama:

har 448,63 gb musik på min hd, mycket av allt. jag snöar lätt in på konstig musik.
den här veckan har det varit mycket marockanskt folkjazz, förra veckan tysk speedmetal, veckan innan det var det mest indiskt hiphop.....

Jösses va mycket musik, hur många spår är det??

/L

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-16 22:32
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-11 13:26

Jaha. Denna frågan är inte lätt då man har så mycket men kan väll dela upp det lite såhära:

Elektroniskt: 60 Album
Hip-Hop/Rap: 35 Album
Humor: 11 Album
Pop: 111 Album
Reggae: 12 Album
Rock/Hardrock: 388 Album

plus lite andra album inom andra genres. Men sammanlagt blir det:

634 Album, 11538 Spår, 31,8 dagar, 66,06 GB

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-11 22:53

Sitter väldigt sällan och lyssnar musik när jag sitter vid datorn. Men alla spår som finns i iTunes biblioteket är Royalty free musik som används i jobbsyfte. Men som nu när jag sitter mekar 3d så rullar Bandits webradio på macen! Tyvärr så har dom (bandit) inte så hård musik jag vill lyssna på (Blir glad av agro musik..haha) men det får duga!

• Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-08-12 20:20

1848 spår har jag (5,5 dagar, 7,46 GB) och det är övervägande elektronisk musik i alla dess former (samt David Bowie).

Bevaka tråden