Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone i Sverige

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Kan Apple ens salja den har telefonen i europa utan 3G stod?

Jag såg en intervju med någon från Telenor. Han trodde att ingen operatör ens skulle vilja sälja den utan 3G...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-15 17:17
Ursprungligen av difarbast:

Jag såg en intervju med någon från Telenor. Han trodde att ingen operatör ens skulle vilja sälja den utan 3G...

Precis vad jag misstanker. Flera funktioner blir ju nastan obrukbara.

Ursprungligen av difarbast:

Jag såg en intervju med någon från Telenor. Han trodde att ingen operatör ens skulle vilja sälja den utan 3G...

Jag skulle kunna tänka mig att betala mer för att slippa 3G.

Ursprungligen av pertoyra:

Så synd att jag är i Kalifornien hela maj, närmare bestämt mitt i smeten i kiseldalen! Åker hem den 31 maj minsan, hade man beställt flygbiljetten en vecka senare hade ju chansen varit stor att man åkt hem den 3 juni, eller varför inte den första. Men varför åker jag hem den 31 maj!!

Om den ens kommer i juni (vilket jag tvivlar på att den gör), så kommer den inte att komma den första. Sådeså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-15 22:39
Ursprungligen av eriken:

Kan Apple ens salja den har telefonen i europa utan 3G stod?

Mycket bra fråga, personligen så anser jag att det inte kommer att gå. Framförallt nu när Turbo-3G/HSDPA är på infart. Samt för att motivera priset så krävs det nästan 3G, ett helt gäng med 3e-part applikationer, samt svenska Itunes Store med film & TV.

Kan tänka mig att Apple vill ha sin hemmamarknad innan de kommer att erbjuda 3G till oss skandinavier. Därför så kommer det tyvärr att ta tid.

skulle ju var gött om den fick 3g och gps
Tänk dig en iphone att ha sjökorten på

Så synd att jag är i Kalifornien hela maj, närmare bestämt mitt i smeten i kiseldalen! Åker hem den 31 maj minsan, hade man beställt flygbiljetten en vecka senare hade ju chansen varit stor att man åkt hem den 3 juni, eller varför inte den första. Men varför åker jag hem den 31 maj!!

Dom behöver inte marknadsföra telefonen.. har dom nånsin marknadsfört ipod med reklam i tv i sverige ? *-) ? de funka ju bra utan reklam för apple ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 08:45

Det som förbryllar mig ännu mer är hur wifi-uppkopplingen verkligen kommer att fungera utan för ens egna nätverk. Jag tycker att alla nät alltid är låsta och du funkar det ju inte. Alla måste därmed bli foneros!

Ursprungligen av pgjores:

Det som förbryllar mig ännu mer är hur wifi-uppkopplingen verkligen kommer att fungera utan för ens egna nätverk. Jag tycker att alla nät alltid är låsta och du funkar det ju inte. Alla måste därmed bli foneros!

Jag brukar inte ha några problem att hitta öppna nät här i Sundsvall. Jag vet inte var du bor, men jag tror inte att det är så stor skillnad.

Fast. Det beror ju på var man bor.

Jag har tyvärr inte orkat läsa igenom tråden eftersom jag snubblade över den vid en googlesökning på "iPhone operatör sverige".

Hittade denna artikel om att Apple söker operatör i Europa.
http://www.datormagazin.se/news/news.jsp?n=5815

Om man tänker efter, Sverige är ett PLUTT-land så det blir nog ingen Svenska operatör om Apple vill. De vill ju kunna göra tjänster som fungerar för så många som möjligt, vad är då smidigast, jo En operatör. Därav man också låst den. Mindre tester med nya nät ger mindre tidsåtgång = billigare för Apple.
De är ju inte sena på att ta bra betalt som vi vet Men är den lika bra som OS X så ska jag ha en oavsätt om jag måste byta operatör...vänta nu, iPhone har ju OS X i sig

som sagt, jag har inte läst tråden så sorry om jag kom med "old stuff".

Ursprungligen av Spiffan:

Jag har tyvärr inte orkat läsa igenom tråden eftersom jag snubblade över den vid en googlesökning på "iPhone operatör sverige".

Hittade denna artikel om att Apple söker operatör i Europa.
http://www.datormagazin.se/news/news.jsp?n=5815

Om man tänker efter, Sverige är ett PLUTT-land så det blir nog ingen Svenska operatör om Apple vill. De vill ju kunna göra tjänster som fungerar för så många som möjligt, vad är då smidigast, jo En operatör. Därav man också låst den. Mindre tester med nya nät ger mindre tidsåtgång = billigare för Apple.
De är ju inte sena på att ta bra betalt som vi vet Men är den lika bra som OS X så ska jag ha en oavsätt om jag måste byta operatör...vänta nu, iPhone har ju OS X i sig

som sagt, jag har inte läst tråden så sorry om jag kom med "old stuff".

Tror inte att det har funnits någon information om det här på iPhone delen av forumet. Vet att det länkades till en sida på engelska i mwsf07-tråden i /mac, men inte på svenska, som sagt.

Tack för länken. Även jag ska skaffa en, även om jag måste byta från Telia som är det enda som fungerar där jag bor

puh, skönt o höra...

Lycka till med "my precious"

Ursprungligen av Spiffan:

Men är den lika bra som OS X så ska jag ha en oavsätt om jag måste byta operatör...vänta nu, iPhone har ju OS X i sig :

FYI:

Att operativet i telefonen har samma kärna som i OS X (dvs FreeBSD) innebär inte att det ser ut eller fungerar som OS X på din Mac, och du kan inte heller köra program skrivna för OS X (widgets udantagna, men de är ju mer javascript än något med OS X att göra).

/martin

Hmm.. ganska sen här inne.
Jag är en stenåldersmänniska när det gäller mobiltelefoner, jag har en fast använder den ALDRIG.
Apple har fått tag i mig direkt... jag måste ha en iPhone!

Har bara några frågor till er kunniga, den kommer ju kosta runt 3500-4000 kr, fast vad är det för 2årsbindningsgrej dom pratar om? Vad innebär det? Måste man då också betala en fast summa per månad? Isåfall hur mycket (efter att man betalat dom 4 tusenlapparna)? Varför är det då många (bland annat Microsoft) som klagar över priset som inte är högre än någon annan mobil idag?

Förlåt för eventuella dumma frågor ^^... tack.
Hmm.. ganska sen här inne. Jag är en stenåldersmänniska när det gäller mobiltelefoner, jag har en fast använder den ALDRIG. Apple har fått tag i mig direkt... jag måste ha en iPhone! Har bara några frågor till er kunniga, den kommer ju kosta runt 3500-4000 kr, fast vad är det för 2årsbindningsgrej dom pratar om? Vad innebär det? Måste man då också betala en fast summa per månad? Isåfall hur mycket (efter att man betalat dom 4 tusenlapparna)? Varför är det då många (bland annat Microsoft) som klagar över priset som inte är högre än någon annan mobil idag? Förlåt för eventuella dumma frågor ^^... tack.

(Hmm.. av vilken anledning kommer man inte kunna spela spel i den? )

Den släpps den 11 Juni i USA

Ursprungligen av Firefly:

Hmm.. ganska sen här inne.
Jag är en stenåldersmänniska när det gäller mobiltelefoner, jag har en fast använder den ALDRIG.
Apple har fått tag i mig direkt... jag måste ha en iPhone!

Grym marknadsföring och hype av Apple! Nästa gång blir det att sälja is till eskimåer.

Jag skulle fan också betala mer idag för att slippa 3G.
En elallergiker jag snackat lite med visar skillnade i strålning vad gäller 3g, det är ingen rolig syn.
Nästa telefon blir ingen 3G för min del.
Och vad gäller iPhone så säger ju lille Steve att i nästkommande generationer så kommer 3G-stöd finnas också. Och liknande prylar.

Tänk på att det här är första generationenen iPhone.
Tror inte Apple ger upp så lätt, när de väl satsar på något så gör de det oftast jävligt bra och med mycket själ bakom.
Jag skaffar SÄKERT en sådan, även om jag ska försöka minska konsumtionen på onödiga prylar.
Den kliar redan i fingrarna.

Jag besökte förra veckan en iPod/Apple butik i Las Vegas där de väntade in telefonerna typ nu.
De sade att den släpps i HELA europa kvartal 4.
De hinner inte få fram europaverasionen innan dess då de inte hinner producera så många med bibehållen kvalitet sade de.
De visste att europa var mer kräsna så han var säker på att vi kommer att få en bättre version som är buggfixad mm mm eftersom tiden löser sådant.

Nu förstår jag inte riktigt. Den släpps i hela europa fjärde kvartalet, men de hinner inte producera den tills dess? Är det den amerikanska versionen som kommer till oss då, eller?

Ursprungligen av ztaafen:

Nu förstår jag inte riktigt. Den släpps i hela europa fjärde kvartalet, men de hinner inte producera den tills dess? Är det den amerikanska versionen som kommer till oss då, eller?

Har väl antagligen med språkprylar o liknande att göra antar jag?

Ordmärkare där.
Tills dess att den släpps i USA måste det vara han/hon menar?

Nice.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-26 00:46

Några gissningar på vilken operatör i Sverige som tar hem det här?

Ligger inte 3 enligt rykten nära?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-26 20:48
Ursprungligen av draags:

Ligger inte 3 enligt rykten nära?

Har hört att de avvisades helt eftersom den Iphone som presenterats saknar 3G, däremot tycks alla vara övertygade om att Iphone i Europa kommer ha 3G. Då är ju Tre en ganska vettig operatör med tanke på antalet länder de finns i och deras satsning på 3G/HSDPA och mobil media.

Neeeeej! Ååååh!
INTE TRE!

Jag hoppas innerligt att Telia kommer att få iPhone i sverige, även fast jag inte tror att det är så troligt.

kommer den till en kommer den väl till alla eller?
Varför skulle den inte egentligen?

Jag instämmer, jag hoppas inte heller på TRE.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 12:50

Det verkar som om det är avgjort nu och att det kommer bli helt orimligt dyrt!!

Tidigare rykten pratade om 300 kr i månaden eller 30 dollars för alla tjänster till iPhone i två år dvs 7200 kr plus de 4700 som telefonen kommer kosta i affär!

http://macworld.idg.se/2.1038/1.110157

HELT SJUUUKT!

Bevaka tråden