Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulationer inför Leopard-event.

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-02-28 14:50

Det ska smälla till när det presenteras. En stor del av effekten av Steve's Reality Distorsion Field är att man fångas i det innan man hinner sätta sig till motvärn. Precis som en tractor beam. Jag säger då det. Apple tillhör topp tio i science fiction-berättande.

Jag tror eller mer kanske hoppas på att detta är fallet.

Jag ser inget problem i att vänta på att få ett buggfritt OSX däremot vore det trevligt att få se de gömda funktionerna. Fast som sagt det lär säkert dröja.

Senast redigerat 2007-02-28 23:03

finns det en chans att det kommer en uppdatering av macbook pro innan leopard släpps? eller måste man isåfall vänta till tidigast juni eller när nu leopard sägs komma enligt rykten? är det ens chans att macbook pron kommer uppdateras? det är väl typ slutet av 6månaders cykeln i april eller nåt?

Ursprungligen av aftermath:

finns det en chans att det kommer en uppdatering av macbook pro innan leopard släpps? eller måste man isåfall vänta till tidigast juni eller när nu leopard sägs komma enligt rykten? är det ens chans att macbook pron kommer uppdateras? det är väl typ slutet av 6månaders cykeln i april eller nåt?

Nja, Apple lovar fortfarande "våren", och "tidigast juni" är väl lite sent för att vara vår. Flera rykten just nu påstår väl slutet av mars, men det håller jag för otroligt. Känns för övrigt som om de flesta av Macarna behöver en uppgradering nu snart...

  • Medlem
  • 2007-02-28 23:11

Crownswe: Jag brukar inte vara optimistisk i onödan, men när det gäller Apple, så... Jag vet inget om system och kod och sånt, men den där listan gör mig mest av allt glad.

Att en sådan blandning av saker på olika nivåer i OS:et för närvarande inte funkar, tolkar jag som att Leopard är väldigt nytt. Att de gjort om OS X från grunden. Dvs, att de inte återanvänder gamla beprövade grejer från tidigare versioner. Det är ju nånting bra! Så mycket har jag förstått, att gammal kod (ehm, "legacy" kanske?) är trygg, men så småningom blir en påfrestande ryggsäck. Alltså: Nytt, oprövat är bästa grejen.

*tänker en stund* Steve har bestämt hypnotiserat mig helt och hållet. *går och lägger sig utan efterrätt*

Vista är ju släppt nu, så fram med korten på bordet...

Ursprungligen av Chaosstar:

Vista är ju släppt nu, så fram med korten på bordet...

Man kan tycka det men antingen har de en del problem eller vill de hålla på hemligheterna så länge som det är möjligt.

De säger det själva varför det inte har kommit ännu:
"All the Mac faithful have been told was 'Spring 2007' and here we are...twenty days from the first day of Spring"
20 dagar från våren (hur man nu räknar det...) och inget ännu. Nej precis. Inte förren Våren 2007. April till Juni typ.
Jag gissar fortfarande på WWDC i Juni jag.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

De säger det själva varför det inte har kommit ännu:
"All the Mac faithful have been told was 'Spring 2007' and here we are...twenty days from the first day of Spring"
20 dagar från våren (hur man nu räknar det...) och inget ännu. Nej precis. Inte förren Våren 2007. April till Juni typ.
Jag gissar fortfarande på WWDC i Juni jag.

Så är det nog - Juni är nog då det blir en lansering men frågan är om dom kommer med lite fler top secret funktioner innan dess tex den 24 mars.

Nu tror dock Think secret fortfarande att Leopard kan bli klart till slutet av månaden.

Apple lägger fram nyheten: ZFS i Leopard! Det vore nåt.. och inte helt omöjligt..

Måste inte detta testas rätt hårt innan en lansering?

Kan detta vara en av de kommande wow funktionerna? och på vilket sätt skulle detta filsystem vara wow för den normala användaren?

Det är väl snarare "väldig troligt" än "inte helt omöjligt", det är ju bekräftat att ZFS är med i betorna. Nån wow-feature vet jag dock inte om det är

Leopard kommer 11 juni

Tror vi får vänta ändra tills juni innan Leoparden kommer....
http://developer.apple.com/wwdc/
Se mönstret uppe till vänster.

Jag tror inte vi får se det på hyllorna förens efter sommaren.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag tror inte vi får se det på hyllorna förens efter sommaren.

Då får man hoppas på mycket sol i sommar med mycket sol o bad så att man orkar härda ut.

Ars Technica har publicerat en spekulativ artikel om att takten på betaversioner av 10.5 och instabiliteten gör en lansering i april osannolik och att juni är troligare. MacRumors fyller i med:

At MacRumors, we're not big fans of speculation, but historically, it is true that developer seeds become more frequent as the final release approaches.

What's also clear is that Apple has stated that there are "secret" features that have yet been revealed, and it seems unlikely that these "secret" features will be casually revealed in a developer seeding. Typically, Apple would showcase new features at some form of media event.

At this point, we only have two upcoming Apple media events on our calendars: NAB on April 15th, and WWDC 2007 in June. The NAB event will likely be centered around Final Cut Pro and WWDC 2007 will certainly be Mac OS X focused.

Apple has stated a number of times that Leopard's target release is "Spring 2007" which would place the release between now and June.

Ars Technica: Leopard not ready for April--"Barely beta, not final or Gold Master"
MacRumors: Mac OS X 10.5 Leopard - Still Waiting

Just nu så känner jag att det känns som att vi får se 10.5 tidigast i juni. Speciellt om Apple har tänkt lyfta på förlåten för de utlovade hemliga nyheterna.

hoppas det inte blir en "longhorn" av leoparden

  • Medlem
  • 2007-03-23 11:17

Det här var lite läsvärt tyckte jag, spekulationer baserat på fakta om blandannat kommande leopardtitlar och när våren EGENTLIGEN slutar

http://switchtoamac.com/site/mac-os-x-leopard-105-a-may-2007-release.html

Ursprungligen av JvD:

Det här var lite läsvärt tyckte jag, spekulationer baserat på fakta om blandannat kommande leopardtitlar och när våren EGENTLIGEN slutar

http://switchtoamac.com/site/mac-os-x-leopard-105-a-may-2007-release.html

Enligt det ryktet är det alltså 49 dagar kvar tills vi får se Leopard..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-23 11:50

Att det ska släppas i Juni är väl ganska uppenbart. Det är WWDC, och på WWDC snackar man OS X samt Powermac/Mac Pro.

Alltså väldigt lämpligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-23 15:46
Ursprungligen av Sidde:

Att det ska släppas i Juni är väl ganska uppenbart. Det är WWDC, och på WWDC snackar man OS X samt Powermac/Mac Pro.

Alltså väldigt lämpligt.

Kanska säker på att dom presenterar leopard då, men de e ju inte säkert att det kommer ut i affärerna förrens senare.

Samt om man tittar på första inbjudan till WWDC så andas en Leopard duktigt mycket.

det är väl ganska givet att årets wwdc handlar i princip enbart om 10.5 oavsett om det släpps innan, under eller senare.
till och med förra årets wwdc handlade ju bara om 10.5 för sjutton...

dock har aldrig ett nytt system släppts under en wwdc förr tror jag..?

Bevaka tråden