Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Inga) nya Macar 27 mars

Tråden skapades och har fått 211 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kanske det är dags för en liten anmälan för plagiat?
http://h41131.www4.hp.com/se/sv/pr/SEsv15022007143207.html

Håkan

Men om de får informationen några timmar innan försäljningen sätter igång så har de informationen, samt säkert databaser att hitta svaren snabbt på.
Det du säger utesluter ju faktiskt inte att de inte vet något innan produkterna är på marknaden.
Dessutom hade det nog kommit fett med läckningar även inifrån Apple om de hade fått reda på saker och ting innan också, alla är inte en del av apple-sekten, även om de jobbar där...

Dessutom är det ju inte upp till säljare att handahålla informationen, väljer Apple att hålla hemligt med saker och ting i konkurrans-syfte så är det ju upp till dem att inte berätta, det låter på dig som att det är säljarens sak att kunna, men om informationen inte finns till hands så spelar det ju ingen roll, då finns det ju inget att säga, right?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-17 11:31
Ursprungligen av RockyMontana:

Dessutom är det ju inte upp till säljare att handahålla informationen, väljer Apple att hålla hemligt med saker och ting i konkurrans-syfte så är det ju upp till dem att inte berätta, det låter på dig som att det är säljarens sak att kunna, men om informationen inte finns till hands så spelar det ju ingen roll, då finns det ju inget att säga, right?

Om informationen inte finns tillhands är det en annan sak. Börjar man då fråga så blir man tiisnästs. Men jag tror ändå att säljarna vet långt mer än vad de vill ge sken av? Du vill ju som säljare sälja nu och inte bara om några veckor när nya Macen har kommit.

Ursprungligen av bossep:

Om informationen inte finns tillhands är det en annan sak. Börjar man då fråga så blir man tiisnästs. Men jag tror ändå att säljarna vet långt mer än vad de vill ge sken av? Du vill ju som säljare sälja nu och inte bara om några veckor när nya Macen har kommit.

De första dagarna lär väl försäljningen gå av sig själv. De som köper då behöver väl inte övertygas. Det borde ge säljarna lite tid att läsa på.

Fritz: Ska du spela eller så? Jobba med 3d? Annars är grafikkortet skit samma.

Faktiskt inte! De gav besked om huruvida de grejer jag vill få in fick plats, men inte några faktiska mått. Så jag får väl mäta själv, efter den 27 mars

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-17 14:15

Vad styrker att det blir ett event den 27 Mars?

Yes!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-17 20:39

Det var någon mässa som Apple tydligen bokade in sig på den 27 mars.. O:-)

Jag ska köpa en iMac 24' inom den snaraste framtiden (hade egentligen tänkt beställa idag fram tills jag såg den här tråden).
Är det värt att vänta tills den 27e och se vad som händer eller kan jag lika gärna beställa den i morgon?
Känns ju inte som om det kan hända så mycket med den, möjligtvis hårddisken, minnesmängden eller grafiken?
Dessutom är jag student så jag har ju möjlighet att köpa Leopard till ett rabatterat pris, vilket innebär att två månaders väntan är onödigt bara för ett nytt OS.

EDIT: Är det värt att betala 1100 kr extra för ett 7600GT istället för 7300GT?

Senast redigerat 2007-03-19 23:37
Ursprungligen av Fritz FTW!:

Jag ska köpa en iMac 24' inom den snaraste framtiden (hade egentligen tänkt beställa idag fram tills jag såg den här tråden).
Är det värt att vänta tills den 27e och se vad som händer eller kan jag lika gärna beställa den i morgon?
Känns ju inte som om det kan hända så mycket med den, möjligtvis hårddisken, minnesmängden eller grafiken?
Dessutom är jag student så jag har ju möjlighet att köpa Leopard till ett rabatterat pris, vilket innebär att två månaders väntan är onödigt bara för ett nytt OS.

EDIT: Är det värt att betala 1100 kr extra för ett 7600GT istället för 7300GT?

rent generellt skulle jag väntat... helt klart.

Ursprungligen av Fritz FTW!:

EDIT: Är det värt att betala 1100 kr extra för ett 7600GT istället för 7300GT?

Är du helt säker på att du inte kommer att vilja spela några lite nyare spel på Imacen?

Själv använder jag Macen som skol/arbetsdator men vill också kunna spela spel både under Mac OS och i Bootcamp med bra prestanda. Därför skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 24" Imac utan att uppgradera grafikkortet - det går ju inte att uppgradera i efterhand. Ett 7600GT är rejält mycket snabbare än ett 7300GT, och är vid lägre upplösning nästan lika snabb som ett X1900 i en Mac Pro enligt Barefeats (http://www.barefeats.com/imcd4.html).

Med avseende på spelprestanda så vore det optimala en 20" med 7600GT (eller gärna ännu bättre) p.g.a. skärmens lägre upplösning. Men nej, Apple tvingar spel-intresserade Mac-användare att betala massor för 24-tummaren...

Eftersom det har gått mer än ett halvår sedan den förra Imac-modellen släpptes, är det nog bra att vänta på nästa. Det borde inte kunna vara alltför många veckor kvar tills den släpps. "Rekordet" är dock nio och en halv månad, vi får hoppas att det inte ska ta så lång tid.

Code Red

Jag går Industriell Design på Polhemsgymnasiet, så det blir en del Inventor (3D CAD), Photoshop, mm. Är mest därför jag ska köpa den.

då skulle jag betala extra.

OK, jag kände lite att det kanske var värt det, även om det är rätt mycket pengar. Men är det inte lite dyrt för ett ändå ganska mediokert grafikkort?
Oavsett så väntar jag till den 27e för att se vad som händer, trist att köpa en nu och sen att något i datorn bumpas upp efter en vecka.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-20 19:05

RockyMontana: Testat att trycka till på bollen och snurra? Eller att tvätta händerna?

Azdam:
Oh, mr funny guy.
Jag har testat det mesta, och tyvärr, jag tänker nog inte känna mig tvingad att gå och tvätta händerna så fort jag ska sätta mig vid datorn bara för att The Company inte kommit fram med en skroll som fungerar för gamla hederliga knegare.

Dessutom är jag inte direkt smutsig, har inte direkt jord på händerna, så musen borde palla det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-20 21:28
Ursprungligen av RockyMontana:

Azdam:
Oh, mr funny guy.
Jag har testat det mesta, och tyvärr, jag tänker nog inte känna mig tvingad att gå och tvätta händerna så fort jag ska sätta mig vid datorn bara för att The Company inte kommit fram med en skroll som fungerar för gamla hederliga knegare.

Dessutom är jag inte direkt smutsig, har inte direkt jord på händerna, så musen borde palla det.

Jepp, that's me... O:-)

Nä allvarligt, jag brukar också ha problem med scrollkulan, men för mig löses det rätt snabbt med det gamla hederliga handdukstrixet. Har det dock inte så ofta, så för mig är det inget problem om man säger så...

ska inte vara sån gubbar, men stick to the subject

Vem kallar du gubbe!? >;)
Jag tycker det handlar om ämnet, nya prylar 27e Mars, varför nya? eller?

nä, men när det går in på om man ska lägga ut mer pengar för ett bättre grafikkort osv. ja, jag vill inte vara sån som sagt, men man brukar få moddarna på sig =P

ps. inga gubbar O:-)

okej, jag trodde du syftade på vår diskussion om MMen..

Vänta ett tag så kommer det att komma behöva rengöras flera gånger per dag.

Alltså, det här kan ju bli riktigt jobbigt om de inte kommer nya Mac Pro's på tisdag:

Orkar inte vänta mer , samtidigt som det skulle kännas otäckt om man har lagt ut nästan 60kkr på nått som är "nytt" i bara 4 veckor.
Undrar vad det är som gör det så jobbigt att inte ha det senaste?
Fast egentligen är det väl inte det som det handlar om, kanske mer huruvida man gör en bra affär eller inte.

Om det nu kommer nya macar, eller uppgraderingar tisdagen 27:e,
hur stor är chansen att dem levereras direkt?
Det är dags för mig att köpa en MacBook Pro 17" och om nåt nu uppgraderas
på den, kommer den att levereras med uppgraderingen om man beställer
samma dag eller dagen efter?

Brukar funka så, att om man har beställt och inte hunnit få grejerna så byts de till motsvarande i det nya sortimentet. Har läst att det har hänt ett par ggr, har inte lyckats pricka in det själv.
Kanske läge nu iofs.

Jag tror att det kommer en ny stor uppdatering av hårdvara=nya Mac:s när de släpper OS X 10.5 och inte före detta, det vore bara korkat!

Men jag kan ha fel?
Har aldrig haft det förut men? ha ha ha!

Nja
känns som om Apple har börjat bli mer försiktig med att släppa en massa nytt vid samma tillfälle, just för att folk inte ska gå och vänta med att köpa tills de stora mässorna.

Dessutom kommer säkerligen Apples datorer att följa Intels lanseringar mer för att ligga i takt prestanda mässigt med konkurrenterna.

Men vi får väll se hur utvecklingen blir, undantag och förbannad analys!

så manligt...
Men jag håller nog med om att det låter konstigt att släppa nya datorer innan de släpper leopard, ingen som tänkt tanken att de skulle kunna släppa Leopard innan Juni?
Låter kanske mindre troligt...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-25 16:44
Ursprungligen av RockyMontana:

så manligt...
Men jag håller nog med om att det låter konstigt att släppa nya datorer innan de släpper leopard, ingen som tänkt tanken att de skulle kunna släppa Leopard innan Juni?
Låter kanske mindre troligt...

"så manligt"?? que??
Jag tror på 10.5 långt före juni. Jag är helt säker på en ny Mac Pro i samband med CS3 på tisdag. Sedan presenteras 10.5 på en ny Macbook Pro.

Santa Rosa verkar dyka upp i maj så det blir till att vänta tills dess på iMac, MacBook och Mac mini. Det finns ju ändå inget raskare chip att sätta i innan dess. Ska man vänta så ska man vänta på att Leopard 10.5.1 eller tvåan är ute innan man köper så man får en ny kisse under huven som spinner stabilt.

Bevaka tråden