Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anpassa office-miljön

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något bra sätt att få microsoft office för mac att se ut lite som det gör i windows miljö? Tänker främst på de olika "toolbars" som finns, istället för att de är "flytande" kan man låsa dem på något lämpligt sätt ungefär som det ser ut i windows? Skulle vilja göra detta för att underlätta bland annat för mig som är van vid office i windows miljön, men också för andra som är pc-användare som ibland använder sig av min mac. Skulle också bli lite smidigare då man ibland "hoppar" fram och tillbka mellan att använda office på pc och mac.

/hightower

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-26 16:04

Vet inte om jag förstår frågan.
De vanliga verktygsfälten ser väl ut och funkar likadant i båda Mac o Windows. Är det formateringspaletten du menar så kan du ju stänga den (om du nöjer dig med de vanliga formateringsfunktionerna så finns de i verktygsfältet Formatering).
(Oj, klämde in "formatering" tre gånger i en mening )

Saknas något verktygsfält hittar du dem i Visa-menyn.

Är det så att verktygsfälten har flyttats ut från skärmkanterna så blir de flytande (egna fönster) både i Mac o Windows, bara att dra dem dit man vill ha dem.

Hoppas det var ett svar åt rätt håll...

Det jag är intresserad av är att ha typ formateringspaletten liggande permanent under verktygsfältet med Arkiv, Verktyg, Redigera osv.... Så att man snabbt kan byta textstorlek, typsnitt, spara, skriva ut och alla andra "vanliga" funktioner med ett klick.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-26 16:26

Aha, testa att ta fram verktygsfältet Formatering och se om det är nåt att ha. Visa -> Verktygsfält -> Formatering.
I Mac-versionen har MS valt att visa paletten istället för verktygsfältet som standard, men du väljer själv vilken du vill ha.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-26 16:37

Slänger med en bild också...
Word på Windows resp Mac, med verktygsfälten Standard och Formatering framme.

Att knapparna är inaktiva på Mac-bilden beror på att jag inte hade nåt öppet dokument då jag tog bilden.

tack

tack för hjälpen!:D

1
Bevaka tråden